{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
935 visninger | Oprettet:

Lader, batteri-pakke og volt {{forumTopicSubject}}

Jeg har læst de indlæg jeg kunne finde her omkring volt og lader men jeg fik ikke rigtig svar. Det jeg leder efter er nok en regel om hvad en lader skal lade med til et given batteri. Fx. har jeg en 6v(5c) og en 7.2v(6c), begge af sub-c batterier. mAh er heller ikke ens, 1100 og 1450. Jeg har to ladere, den ene har et output på 500mAh ved 6v, den anden 1800mAh ved 7.2, 8.4 eller 9.6v.

Hvorfor skal man vælge volt? Er det i virkeligheden mere et spørgsmål om antal celler?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lader, batteri-pakke og volt
  • #1   18. jul 2009 Begge dine batterier er NiMh Batterier, de yder 1,2v pr. celle under belastning. Et batteri på 5s forbundet i serie vil derfor ligge på 6v under belastning, og det skal spændingen self. tilpasses efter. Dog ligger en lader som regel et stykke højere når den lader, men det er en anden sag.
    Da dit 6s ligger på 7,2v under belastning, skal spændingen self. også her tilpasses efter det. I værste fald risikerer du at dit batteri eksploderer hvis du tilkobler det for stor spænding.

• #2   18. jul 2009 Okay, men kan jeg smide mit 7.2v på den lille lader med 6v og lave en slags afballancering af det?

• #3   18. jul 2009 Nej.., det vil du absolut ikke få noget ud af, og du risikerer at brænde din lader af. Og en slags afballancering?, NiMh batterier skal ikke afbalanceres.

• #4   18. jul 2009 Nåh okay smiley
    Tak for hjælp og info

• #5   19. jul 2009 Michael M
    Du skulle måske overveje at få fat i en elektronisk lader, de finder selv ud af hvor mange celler du sætter til.
    Du skal blot vælge batteri type og hvor meget ampere du vil lade den med, resten klare laderen smiley
    Og du risikere ikke overopladninger og fejl opsæt.

Det kan godt virke lidt mærkeligt at bruge penge på noget du allerede har i en lidt mere primitiv type, men det er min erfaring at man spare penge på en god oplader.
    Batterierne holder længere og til flere opladninger smiley

• #6   19. jul 2009 Ja det har du jo ret i og det bliver nok også næste køb, sammen med nye batterier smiley

Kommentér på:
Lader, batteri-pakke og volt

Annonce