Servo vil ikke dreje til højre {{forumTopicSubject}}
Hej alle I kloge hoveder!
Jeg har lige fået en HBX Basilisk Rocks rock crawler ind ad døren. Der er dog nogle vanskeligheder ved den.
For det første kan jeg ikke rigtig få indstillet servo'en rigtigt. Den drejer gerne til venstre, men ikke ret meget til højre. Jeg synes jeg har gjort alt det med at indstille trim-knapper på senderen til neutralt. Der efter har jeg slukket den. Så har jeg tændt selve bilen, og skruet servohornet af, slukket og tændt igen, og sat hornet på igen. Uden styre stang på, vil servoen ikke rigtig dreje til højre med gerne til venstre.
Hvad er der galt? Er Servo i stykker? Jeg har indtil videre kun tjekket den ene servo,..
På for hånd tak!
Mvh
Corstein
jan 2007
Følger: 26 Følgere: 27 RC-enheder: 6 Emner: 42 Svar: 596
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 5 RC-enheder: 2 Emner: 44 Svar: 227
Jeg synes ikke jeg kan finde noget der siger noget om at man styre det. Jeg kan finde der hvor man kontrollerer hvor meget "travel" (det er vel 'udsving' på dansk), servoen har, men det er vist generelt for begge sider.
Jeg synes ikke jeg kan finde noget om at man kan individuelt kan styre i hver side.
jun 2009
Den har det der hedder 'Steering Dual Rate Control (D/R)
(der står: This button adjusts the overall travel of the steering servo, push the dial forward for maxium steering. Pull the dial back te reduce steering travel. D/R adjustable is around 5-10%)
Er det den der travel-ting du nævner?
Undskyld min uvidenhed
jun 2009
EPA! Det var svaret! Havde bare ikke fundet den på kontrollen endnu, og vidste ikke hvad EPA var!
Tak for hurtig hælp, til en dummie! Jeg skal jo lære det.
Best
Corstein
Servo vil ikke dreje til højre