9. sep 2008 Følger: 13 Følgere: 14 RC-enheder: 2 Annoncer: 1 Emner: 9 Svar: 7
Epa på min xmaxx efter udskiftning af servo. {{forumTopicSubject}}
Har fulgt en tutorial på youtube mht at justere endpoints på min Traxxas tqi radio. Standard servo på bilen er udskiftet med Savox 2290 sg. Nu drejer den skarpere til højre end venstre, med det resultat at fælgen/dækket på højre forhjul går mod styrtøjet ved fuld udslag. Jeg tænkte at det ville hjælpe at justere endpoints men nu er den gået helt i hårdknude og den vil overhovedet ikke dreje til den ene side, men overdrevet meget til den anden side?? Har jeg mon rodet mig ind i noget andet indstilling? Indrømmet, så har jeg ikke den store fidus til Traxxas elektronik, men det er måske bare fordi jeg ikke er klog nok ?? nogen der har gjort sig lignende erfaringer?
På forhånd tak, Claus
nov 2006
Følger: 107 Følgere: 202 RC-enheder: 46 Annoncer: 16 Emner: 108 Svar: 3.298
når servo nu er neutral så montere jeg servo horn med forhjul i ligeud retning eller så tæt på det kan komme. derefter kontrollere jeg retning stabilitet.
sidst checker jeg epa så den kun lige røre endestop ved fuldt styreudslag til begge sider
feb 2013
Følger: 58 Følgere: 229 RC-enheder: 76 Annoncer: 3 Emner: 26 Svar: 1.142
Følger: 13 Følgere: 189 RC-enheder: 42 Emner: 95 Svar: 3.971
Traxxas uden den slags kan godt være lidt spooky at få kørt rundt i settings på.
Har flere gange opgivet og brugt en anden sender, hvor man nemt kan navigere rundt i menuer for den slags settings.
Ellers er endpoint settings beskrevet i manualen, man skal dæleme bare holde tungen lige i munden, tælle blink og antal tryk på menu knappen.
Altid start med at nulstille trim, og centrere servo horn så meget som muligt, så trim til at den styrer “lige” og så endpoints.
Håber den er oppe at køre indlæg er halv gammelt, men heller ikke opdateret fra TS side.
Epa på min xmaxx efter udskiftning af servo.