{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.475 visninger | Oprettet:

LIPO opbevaring {{forumTopicSubject}}

så fik jeg endelig lipo til min mini revo,
købte iccom's lille og billige lader, som kun kan lade fuldt op
men er der en måde hvor lipo opbevares bedst

skal man lade dem op efter endt kørsel,
eller kan du ligge selvom man ikke køre dem helt flade

skal de lades hvis man ikke bruger dem i længere tid


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LIPO opbevaring
  • #1   5. okt 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Lithium-ion_polymer_battery

    "Unlike NiCad and NiMH, lithium ion batteries can be stored for 1 or 2 months without significantly losing charge. However, if storing for long periods, manufacturers recommend discharging the battery to 40% of full charge and refrigerating (but not freezing) the cell.[3]"

    tjaa?


  • #2   5. okt 2009 Jeg plejer at lade dem op ude i værkstedet som ikke rører huset :b Jeg tror det er farligere og lade dem op end at have dem til at ligge, men mine lipos ligger bare på et bord inde på mit værelse..

  • #3   5. okt 2009 Lader mine op indefor, så sider jeg altid i området, og så klar til at rive lortet ud af vinduet XD

  • #4   5. okt 2009 LiPo'er er temmelig sarte, hvad angår opladning, afladning og opbevaring.

    Skal de ikke bruges i "længere tid" - det vil sige over en uge, anbefales det at de opbevares med en spænding på omkring 3,85 volt pr. celle. De bedre LoPo-ladere har et såkaldt "storage chage" program det netop lader pakkerne til den spænding.

    Dernæst kan de ikke tåle at bliver overladet - det vil sige højere end 4,2 volt pr. celle, og endelig så er den sikreste måde at tage livet af dine LiPo pakker, at aflade dem til lavere end 3,3 volt pr. celle.

    En tommelfingerregel der benyttes af flyfolket er, at du kun nå bruge 80% af batteriets kapacitet. Det checker man med en god lader, der fortæller dig hvor meget strøm du lader tilbage på batteriet ved hver opladning.

    M.v.h.

    Peter


  • #5   5. okt 2009 ja, den mulighed har jeg så ikke
    der er kun en instiling på min lader, og det er OP


  • #6   5. okt 2009 Jamen, så har du en undskyldning for at købe dig en god LiPo lader. smiley

    Peter

    PS: Der skulle have stået: "storage charge"


  • #7   5. okt 2009 så har du ikke læst tråden,
    det kan ske med det bedste grej, men du skriver jo altid en masse uden af vide det

    Men tror nu alligevel jeg skal have mig en lipoladekuffert, hvis uheldet skulle være ude

    men er der nogen der har hørt om det kan futte af selvom det ikke er sat til laderen


  • #8   5. okt 2009 må lige sige... Li-Po er godt, men desværre også farligt..
    så den bedste forsikring er at købe en ladepose til 100kr, og have den rigtige lader... har set udmærkede ladere til omkring 400kr...

    når man køber hardcase lipo, så er det oftest kun under opladning at de futter af...

    mvh Torben


Kommentér på:
LIPO opbevaring

Annonce