{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Lipo opbevaring
  • #1   29. sep 2018 Det ville jeg gøre.

  • #2   29. sep 2018 Ja og nej. Storage forlænger levetiden på batteriet. så bruger du dit batteri 1 gang om måneden så kan du have det i mange år på den måde.
    Bruger du det et par gange om ugen, så tror jeg ikke på du får længere levetid ud af det.
    Så dør det pga. for mange op og afladninger.

    Men pas på ikke at lade det ligger med underspænding på. Så puster de sig op.


  • #3   29. sep 2018 Enig med Mupersule her. Skal det ligge længe, er det storage spænding, som er ca 3.7-3.8 volt per celle, eller 7.5 volt for et to cellet batteri. Bruges det en gang om ugen eller mere så bare brug det. Det værste du kan gøre, er dog at aflade batteriet helt ned til 3.2 volt per celle eller hvad din cutoff nu står til, og så lade det ligge. Hvis det aflader lidt der kommer du under den farlige grænse på 3 volt/celle.

    En anden ting er, at man behøver ikke bruge LIPO-lader til at nå storage spænding. Du kan også bare køre med dit batteri, til det når den rette spænding (testes med LIPO buzzer, som er uvurderlig og koster fra 5-10 kr f.eks på Ebay), og så lægge det væk.


  • #4   29. sep 2018 Bruges batterier hver eller hver anden uge er det tvangstanke agtigt overhovedet tænke på storage mode. Spild af tid, el osv.
    Når lipo cutoff træder til er det oftes i praksis lige omkring 3,7 V pr celle.
    Om det er lidt over eller under betyder ikke en fis. Lad dem op eller lad dem ligge

    Lipo er i rc kredse efterhånden noget meget nærmest sagns opspundet og myteoligisk teknisk pjat. Herre Jemeni det er et batteri af typen Lithium Polymer, som der i øvrigt sidder i alle mulige andre typer af forbrugs elektronik.
    Der er hverken det ene eller det andet særlige over denne batteri type andet end cellerne ikke kan holde til for lav spænding.

    Oftes opstår defekter efter for meget og for kraftig afladning. Enten til for lav spænding eller med flere ampere end det er designet til.
    Vi kan ikke få dem billige nok og vælger herfor ofte noget billigt kinesisk.
    Disse batterier er ofte med ringe tolerancer og optimistiske performance data = angivet C rate.

    Det er batterier og ikke raket videnskab, ganske simpel teknologi set med elektro tekniske øjne.


  • #5   29. sep 2018 Tak fordi i gad give lidt vidensdelling. ????


  • #6   29. sep 2018 Herre Jemeni.. super godt udtryk ikke mange der bruger det mere. Når jeg bruger det udtryk spørg folk gerne. Hvad betyder det!! smiley

  • #7   30. sep 2018 Visse vasse - alle kender da udtrykket "Herre Jemini".
    Det er da en fis i en hornlygte at skrive at folk ikke kender det.
    Men det kan vi sikkert mundhugges over, og nogle vil lave badutspring for at overbevise os om at de har ret.
    Men personligt stikker jeg ikke op for bollemælk og tager gerne diskussionen....!!!!


  • #8   30. sep 2018 Sikke en omgang lirumlarum

  • #9   30. sep 2018 Nu er jeg også helt læns....


  • #10   30. sep 2018 Bare nu ikke diskussionen ikke i skærmydsler.

  • #11   30. sep 2018 Ja Helleduseda

  • #12   5. okt 2018 Synes nu ikke "Storage" er nødvendigt. men bare kør din batterier til de bliver tomme og sæt dem til balance ladning til de når 3.8V per celle. behøver ikke at bruge storage funktionen. den er bare langsom

Kommentér på:
Lipo opbevaring

Annonce