For lidt volt til BL system? {{forumTopicSubject}}
Hej derude.
I forbindelse med at min Revo's TRX 3.3 ødelage stempelhovedet går jeg og drømmer lidt om at lave en BL conversion på den med Tekno kittet og en Mamba Monster ESC og motor kombo.
Også lidt fordi jeg er flyttet længere ind i byen, og ikke rigtigt har mulighed for at komme ud og køre uden at genere andre med den ellers så dejlige nitro-larm.
Derfor er jeg begyndt at læse op omkring BL opsætninger og kombinationer, for at være sikker på at give mig selv det bedste udgangspunkt.
I min søgen er jeg imidlertid faldet over noget der undrer mig lidt.
Jeg ved at "afgangseffekten" fra batterier måles ved mah x C og er uafhængig af volt.
Dog fandt jeg et sted hvor der var en der skrev at hvis man ikke har tilstrækkelig med volt (f.eks 11.1v med mamba systemet der kan tage over 25v) vil motoren forsøge at trække mere ampere, og dermed muligvis komme over grænsen for hvad ESC'en kan klare?
Min nuværende lipo lader tager kun op til 3 celler, så betyder det at jeg risikerer min (kommende) esc hvis jeg kun giver den 11.1v men masser af mah?
Det var en meget lang besked for et relativt kort spøgsmål. Håber at der er nogen der vil læse det igennem og prøve at svare 8)
okt 2008
Følger: 11 Følgere: 11 RC-enheder: 9 Emner: 96 Svar: 252
okt 2008
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 26 RC-enheder: 14 Emner: 58 Svar: 823
apr 2007
Følger: 19 Følgere: 27 RC-enheder: 2 Emner: 35 Svar: 1.149
Det er meget dårlige bileder, men det virker
dec 2008
Følger: 46 Følgere: 45 RC-enheder: 13 Emner: 102 Svar: 994
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Hvis den kun kan lade op til 3 celler, så skift ladderen så du kommer op på de 4 celler som Mamba Monster ESC´en er bygget til bedst at kunne håndtere.
Desuden er det rigtig at hvis du trække flere amp ud at et batteri end hvad det kan give, dykker volten på batteriet og LiPo cut-off slår til.
Desuden vil modstande i ESC´en stige hvis volten dykker på batteriet og amp trækket varmer ESC´en op
Ja, jeg ved det lyder underligt, men dårlige batterier man belaster for meget kan faktisk brænde din ESC af hvis det ikke er dit batteri der ryger først
En anden ting du også skal tænke på, er at elektricitet har to sider Volt og ampere der tilsammen giver Wat der er den endelige måleenhed for kraftoverførsel
Forøger du Volt med 50%, giver du samtidig motoren mulighed for forøge amp trækket med 50%, hvilket giver 100% mere drøn på, minus den strøm der går til spilde i varme udvikling
Og der er varme udviklingen du skal passe på
okt 2008
For lidt volt til BL system?