{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.497 visninger | Oprettet:

Hjælp til bådmotor. {{forumTopicSubject}}

Hej RC galleri.

Motoren i min Volvo B-24 driller.
I mandags var jeg ude og sejle med båden. Jeg sad ved broen, og var ved at indstille den. Da jeg til sidst fik motoren til at gå helt fornuftigt, både i tomgang og ved fuld gas, kom der en ned på broen for at snakke med mig omkring båden. Jeg slukkede motoren på knappen til formålet. Siden har jeg ikke kunne få den til at gå optimalt.

Samme aften prøvede jeg lidt at se om jeg kunne få den igang igen. Der kunne jeg slet ikke starte den. Så jeg gad ikke mere.

Nu har jeg så fået den startet. Jeg kan godt give gas, men så snart den falder i omdrejninger, går motoren ud. Det er helt umuligt for den at holde i tomgang. (Den har faktisk altid gået rigtigt godt og jævnt i tomgang)

Jeg har haft karburatoren skilt ad 3-4 gange i dag. Motoren står i en stander, så jeg let kan teste den. Der er masser kompression, så jeg har ikke haft cylinderen af. Og den kører jo fint, når den får noget gas, så det er ikke cylinder eller stempel, der er problemet. For at starte den skal jeg holde for indsugningen på karburatoren, hive et par gange i træksnoren, give halv gas og så hive igen. Den vil ikke starte overhovedet ellers. Jeg har haft problemet før, hvor jeg bare tog karburatoren fra hinanden og samlede den igen - Så virkede den.

Det er en Kina-motor, der sidder deri. Jeg kan finde masser både på nettet, hvor motoren sidder i, men ingen steder hvor man kan købe dele til den. Jeg tror så mange dele fra f.eks. Zenoah passer på den.

Er der nogen, der har en idé til hvad der kan være galt? Jeg er virkelig helt blank.

Det er en 26 ccm benzinmotor. Der står SV IE34F på siden af cylinderen. Det nærmeste jeg lige kan finde på nettet, er den her: (link fjernet)

Vh. Tobias.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til bådmotor.
  • #1   13. maj 2010 Hej Tobias
    Først og fremmest skal du lige have checket den stop-kontakt. Det den gør når du trykker på den, er at køre stel til din tændspole - og så kommer der ingen gnist. Check at den ikke hænger eller har stel på anden vis.
    Og så køb dig en nyt tændrør af ordentlig kvalitet. De kinamotorer er født med det arveste lort i tændrør - så selv et der ser helt nyt ud - kan være defekt så snart motoren har kørt bare lidt. Du kan få et NGK der passer - har ikke lige nr. eller glødetal her.
    hvis der er gnist, kompression og frisk benzin SKAL den starte. Nu ved jeg ikke hvad der er for en carb - men hvis der er en gummimembran i den, skal du være mega opmærksom på at den ikke har en mikroskopisk revne - eller to.
    Go´ fornøjelse.
    Mvh
    Niels Vangsøe

• #2   13. maj 2010 Mange tak for svaret, Niels smiley

Motoren sidder ikke i båden længere, så knappen er taget fra.

http://www.rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=12823

Jeg har taget nogle billeder af karburatoren der. Det med tændrøret lyder som en god idé smiley

• #3   13. maj 2010 1. Se om der er gnist på tændrøret, tag tændrøret af og læg det på cylinderen, hvis der kommer gnist når du trækker i starteren, fungere det.. Det kan godt være defekt, så skift, hvis du vil være helt sikker..

2. Lav en grundjustering af din kaburator.. Skru H og L skruen helt i bund og drej L skruen 1 1/4 omgange ud. og H skruen 1 3/8 omgange ud. så er den grundjusteret, hvis du så næsten for den igang kan du evt skrue tomgangen lidt op..

3. Hvis den fortsat ikke vil.. Tjek alle dine pakninger om de er ok, og evt skift dem alle samme, også den der sidder mellem din cylinder og blok, SKIFT den, hvis du ser den mindste revne eller andet som kunne tyde på at den ikke fungere hensigtsmæssigt længere.. pakningen i blokken kan også blive sprunget ud, men den kigger du på til aller aller sidst smiley

HVIS den stadig ikke vil, så skriv smiley

• #4   13. maj 2010 Martin, jeg har kun én skrue på min karburator (Udover tomgangsskruen). Du kan se billeder af karburatoren i fotoalbummet jeg har linket til i mit forrige indlæg smiley

• #5   13. maj 2010 det noget billigt kina pis så smiley
    Øhm jamen fisk til hvordan du grundstiller den smiley

• #6   13. maj 2010 efter at have læst teksten og set din karburator så ser karb. helt fin ud!, MEN dine pakninger er nok utætte et sted.

btw. prøv:

H: 1½ fra bund
    L: 1-3/4 fra bund.

• #7   13. maj 2010 Jeg ved virkelig ikke hvad High og Low skruerne er, for de sidder ikke på min karburator smiley Der sidder en skrue, og den justerer mængden af benzin der kan komme igennem 'dysen'.

Kommentér på:
Hjælp til bådmotor.

Annonce