{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
713 visninger | Oprettet:

Motor og gear - Enlighten me please. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,

Ja det er ham den nye der spørger igen smiley

Det drejer sig om de hersens motorer. De er opgivet med et Turn tal, og med et kv tal. Men hvad betyder disse tal, og er der forskel på motorer til on-road og off-road?

Kan ligeledes se, at man også skal være obs på gearingen når man skifter motor. Hvad passer til hvad, og hvorfor sætter man flere takker på pinionen og hvorfor færre?

Ja jeg er nybegynder, erkender det blankt. Har bare set flere der skriver, at skifter man til brushless, så skal man huske at ændre gearing - og så tænker jeg... woot?

Mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Motor og gear - Enlighten me please.
  • #1   26. maj 2010 mindre tænder på pinion=Lavere gearing dvs. Bedre optræk og laver topfart.
    Flere tænder=Lidt dårligere optræk og bedre topfart.

Man sætter lavere gearing på så der ikke kommer så meget belastning på motor og esc.

tjek det her link: http://server.iad.liveperson.net/hc/s-4670415/cmd/kbresource/kb-8585148353740828438/view_question!PAGETYPE?sf=101133&documentid=365017&action=view

• #2   26. maj 2010 HAHAHAHA kan godt lide at moffe's skriver: "Vi har meget dårlige erfaringer med Mamba fra Castle Creation" åh hvor humoristisk

men ja jeg er også lidt på bar bund med T og Kv..

• #3   26. maj 2010 Dennis J