{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

FG Baja "rasler" ved gas {{forumTopicSubject}}

Hej rcg
Jeg har fået et problem med min næsten nye baja...
Når jeg giver holder den ved koblings punktet uden den køre og giver normalt gas så kommer der en voldsom "raslen" bag i bilen hva end jeg løfter hjulene eller køre normalt...
Jeg har kigget på tænderne da jeg har læst i et andet emne at det kunne være det men de er fine..?
er der nogen som kender problemet og måske har en løsing?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FG Baja "rasler" ved gas
  • #1   13. okt 2010 checker da lige smiley

  • #2   13. okt 2010 har du org udstødning på? for hvis du har det kan det være det rør der kommer ud af potten der sider løst

  • #3   13. okt 2010 Løs bolt i kobling?

  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 8
    #4   14. okt 2010 Har samme problem med min. samme model, som din. Men jeg kørte lidt videre med det da jeg ikke kunne finde ud af hvad det var. MEN !!!! Nu vi den kun RASLE. Den kører meget langsom frem men rasler voldsom ved meget gas. Kan det måske være koblingen der er helt slidt / istykker. Og er det rimelig til at finde ud af selv ? Også selv om man ikke ved meget om motor/biler... :o) Eller er der en rc mekaniker nær ikast :o)
    .


  • #6   14. okt 2010 Kim: præcis det samme ved mig...
    Frank: ja det er org udstødning men den fejler intet :S
    Regner med at det er koblingen såå skal der ny på? og er det nemt for en der aldrig har skiftet det før?


  • #7   14. okt 2010 Kan i fortælle mig hvordan jeg afmontere koblingen? og måske give et link til en ny (gerne tunings) smiley

  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 8
    #8   14. okt 2010 Jeg følger med :o) Vil så gerne ud og kører igen.
    Men nu får jeg da tid til at gøre den ren. Så kommer der snart billeder op.
    Mvh. Kim.

    PS. Jeg er også total noob, så gerne så detaljeret info omkring kobling, hvis i mener det er problemet.


  • #9   14. okt 2010 Hvis du ikke har faaet kvärnet de förste 20-30 liter benz gennem bil, saa tvivler jeg meget stärkt paa at det er koblingen som den er gal med.

    Tag fat i koblingsklokken (men den er monteret), kan du saa vippe den lidt ?? (lyder tit lidt som en klokke naar den staar i tomgang eller lige hvor koblingen tager fat)
    Hvis ja, saa tag et kig paa lejerne, de lejer FG bruger er midelst talt noget skrammel. Skift dem til SKF med gummi lukning, saa holder de smiley

    Hvis du mener lyden er mere en skrallen/raslen....
    Saa pröv at holde koblingsklokken fast med haanden, mens du skubber bilen frem eller tilbage. Hvis det er tandhjul som "takker over" saa vil du nok kunne frem provokere fejlen og se/höre hvor det er smiley

    Hvis du vil kontrollere om det er diffet som er knäkket, ja saa holder du bare diffet fast med fingrene OG holder det ENE baghjul fast, mens du drejer det andet.
    Hvis du kan dreje hjulet rundt er dit diff helt sikkert färdigt inden i. For du maa maks kune dreje hjulet 1/4 omgang (det er pga slör i tandhjulene indeni)

    Til sidst pröv om du kan vippe/beväge selv diffet op/ned eller side til side...
    Det maa kun kunne dreje rundt og intet andet.


  • #10   14. okt 2010 Lars: Det er det første senarie som sker det med at jeg kan vippe den ret meget synes jeg... hvordan montere jeg så de nye lejer? smiley

  • #11   14. okt 2010 Du skal bare have gearcarrier afmonteret (gear carriier = den "plade" hvor koblingsklokken og akslen til diff gaar igennem)

    Nu er det lidt siden jeg roede med min FG....
    Men ud med motoren, ud med skruerne som holder carrien fast til motor mounts.
    Saa plejer man vist at kunne faa det rykket/vredet fra hinanden...

    Naar du har det skilt ad, saa er det bare at trykke de gamle lejer ud, og trykke nogle nye i smiley
    (bare husk at man slar ALDRIG paa kuglelejer, man trykker paa dem)


  • #12   14. okt 2010 argh..... du skal nok ogsaa lige have spurgearet og holder afmonteret (spurgear er det store tandhjul)

  • #13   14. okt 2010 Fuuuuuuuuck er ikk for god til det med at tage hele motoren ud :S

    bare husk at man slar ALDRIG paa kuglelejer, man trykker paa dem
    bare husk at man slår ALDRIG på piger, Man trykker på dem ^^


  • #14   14. okt 2010 haha jep..

    Det er da bare at fjerne 4 skruer i bunden, og 1 skruer i den plade der holder motor og diffet sammen smiley
    Saa er den ude......


  • #15   14. okt 2010 hmmm ;D det må klares imorgen

  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 8
    #16   15. okt 2010 Hvordan sætter man billeder ind. Jeg har lige lidt jeg gerne vil poste. Har lige skilt min bil mere af og der dukkede noget op som jeg lige ville vise. Det store tandhjul på bagakslen var næsten gået helt løs. Skruerne hang halvt ud, så det er nok lidt af mit problem. Det lille tandhjul som passer ind på det store i bag, der mangler en 6-8 tænder det er jo nok heller ikke for godt. Men i skulle lige have forklaret mig lidt på de billeder :o) kan bare ikke sætte dem ind ;o( Når motoren er taget helt af og bagtøjet hænger på bundpladen endnu. Så er der ingen spær på vel ? der skal jeg kunne dreje hjulene hver for sig ?

  • #18   15. okt 2010 Spär har intet at göre med om motoren er monteret.

    Hvis du holder selve diffet fast, saa skal du kunne dreje paa det ene baghjul. Det andet baghjul skal saa dreje den modsatte vej.

    Dit andet problem skyldes sikkert at skruerne til det store tandhjul (paa diffet) er gaaet lös og har ramt holderne til diffet. Det giver nemlig den effekt at dit diff bliver stopper meget brat under körsel, og saa er der nogle ret store kräfter paa spil naar det lille tandhjul stadig forsöger at dreje rundt, mens det holdes fast af det store tandhjul.

    Lösning..... Tja.... skrue det store fast igen (husk locktite) og skift det lille tandhjul.


  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 8
    #19   15. okt 2010 JAMEN JAMEN , Det vil jeg da prøve inden jeg gør andet. :o) Bruger i en specielt locktite ? Det ender da med at den kommer ud og kører igen snart... :o)
    Hvad med dig Peter. Tror du at du har samme problem eller er det noget andet ? Jeg skal nok vende tilbage når jeg har fået fixet det jeg skal prøve .
    Tak for hjælpen indtil nu
    Mvh. Kim.


  • #20   15. okt 2010 bare brug alm blaa locktite og lad det törre inden du körer med den. Saa skal det nu nok holde smiley

  • #21   15. okt 2010 Altså eg tror mit problem ligger inde i koblingen med et leje for jeg kan bare flytte koblingen fra side til side...

  • Cattle 5
    Cattle 5 Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 148
    #22   15. okt 2010 Enten lejet eller også er plastikken i din gear carrier blevet udvidet af f.eks. varme.

  • Cattle 5
    Cattle 5 Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 148
    #23   15. okt 2010 Jeg håber så at du mener koblingsklokken....

  • #24   15. okt 2010 Jaa det er klokken jeg kan flytte... gear carrier?

  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 8
    #25   15. okt 2010 Jeg ville så gerne se et billed af koblingen / klokken. Jeg er ikke helt skarp der. ?

  • Cattle 5
    Cattle 5 Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 148
    #26   15. okt 2010 Det er det store stykke plastik som holder dine udvendige tandhjul

  • Cattle 5
    Cattle 5 Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 148
    #27   15. okt 2010 Koblingsklokken
    (link fjernet)
    Koblingsskoene
    (link fjernet)

    Gear Carrier
    (link fjernet)


  • Cattle 5
    Cattle 5 Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 148
    #28   15. okt 2010 Koblingssko bliver også kaldt koblingsbakker

  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 8
    #29   15. okt 2010 Tak for det, går straks ud og kigger :o)

  • #30   15. okt 2010 ok så det er gear pladen ;D
    men smutter på arbejde men tjekker i aften smiley


  • #31   15. okt 2010 der sidder et leje på koblings klokken men det ser fint ud :S
    kan ikke finde ud af hvad jeg skal gøre så? fordi jeg kan vippe med klokken når det hele er monteret men altså lejet ser ikk galt ud efter min mening...


  • Cattle 5
    Cattle 5 Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 3 Følgere: 6 Svar: 148
    #32   15. okt 2010 Men der hvor lejet sidder, det kan være blevet udvidet. Hvis det ikke er lejet der har gjort det, så kan det være din kobling indvendig. Hvis lejet er iorden, og din gear carrier er iorden, så skal det ikke kunne gi' sig ret meget. Du må kunne se om lejet bevæger sig inde i din gear carrier.

  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 8
    #33   19. okt 2010 Nogen der har et tip til hvordan man får en lille 2,5mm umbrako skrue ud når hullet er blevet rundt smiley skal man bore den ud? Evt. Hviltet type bor. Arg!

  • Kim L
    Kim L Tilmeldt:
    okt 2010

    Følger: 1 Svar: 8
    #34   23. okt 2010 Så fik jeg samlet min baja igen, og den spinder som en mis. Tjek gerne billederne jeg lige har lagt på.

    Mvh. Kim.


Kommentér på:
FG Baja "rasler" ved gas

Annonce