3.756 visninger
|
Oprettet:
hvordan sænker man sin bil? {{forumTopicSubject}}
ja overskriften siger vist det hele. er der nogen der ved hvordan man gør?;)
på forhånd tak;)
feb 2009
Følger: 15 Følgere: 16 RC-enheder: 2 Emner: 66 Svar: 4.073
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Emner: 19 Svar: 148
hos tom
link til hans album,
http://rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=9569
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Emner: 30 Svar: 152
forstår ikk nøjagtigt hva det er han gør;)
feb 2009
Følger: 15 Følgere: 16 RC-enheder: 2 Emner: 66 Svar: 4.073
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 10 Emner: 19 Svar: 148
og sætte noget slange på som vist
nok ca 2 cm, så bare saml igen
og dæmperen er 2 cm kortere.
jeg har selv gjordt det på min savage,'
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 13 Svar: 1.316
For kiggede lige hurtigt paa den i din profil.... Der behöver du bare at skrue lidt paa de "mötrikker" der sidder paa dine dämpere
nov 2004
Følger: 14 Følgere: 13 RC-enheder: 1 Emner: 43 Svar: 299
Skær/klip i dine fjedre
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Emner: 30 Svar: 152
nej for vil ikke have blødere affjedring
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Emner: 30 Svar: 152
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 13 Svar: 1.316
For du ändrer INTET paa hvordan dine fjedre virker. Bilen hviler paa fjedrene, saa det er saadan du bestemmer höjden af din bil.....
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
Konsekvensen er, at du mister dit "sag" (kender ikke ordet på dansk).
"Sag" er det stykke din affjedring ekspanderer når du løfter bilen.
Hvis bilen kører og møder et hul, så kan støddæmperen ikke ekspandere og "opsuge" hullet. Det giver elendige køreegenskaber.
Som tommelfingerregel så skal dine støddæmpere være ca. 1/3 komprimerede ved "neutral". Dvs. under bilens egen vægt.
Hvis du sænker bilen 1/3 ved at hindre støddæmperen i at udvide sig den sidste 1/3 så har du solgt alt din "sag"
Så måden at sænke sin bil på er at sætte kortere (men stivere) fjedre i.
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 13 Svar: 1.316
Lige präcis..... ellers skrue lidt paa de "ringe/mötrikker" (kan ikke huske det rigtige navn paa dem) der sidder paa dämperne. Det giver jo cirka det samme som kortere fjedre, da du flytter toppen af fjedren längere op paa dämperen.
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 13 Svar: 1.316
Naar man snakker LS bilver, saa bruger mötrikkerne til at justere ride height (iflg diverse produventer), og er det ikke det samme som fri höjden ?
(Ikke at jeg er uenig med dig ang. "sag", men det er lidt svärt at ändre fri höjden paa bilen, uden at du ogsaa vil ändre "sag")
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
Men man bør ikke lave store justeringer af frihøjden på denne måde.
F.eks. fra Davo 3.3 manualen:
The ride height of the model can be changed by mounting
the push rod in a different hole in the lower suspension arm.
From the factory, the push rod comes installed in the center
hole of the lower suspension arm’s push rod mount. If the
push rod is mounted in the inner hole, the ride height of the vehicle
increases. If mounted in the outer hole, the ride height decreases.
The ride height can be finely tuned by adjusting the sag of the
suspension.
Do not attempt to make large changes to the ride height by adjusting the spring pre-load on the shock bodies.
If suspension sag is severe and requires a large increase of the spring pre-load to compensate, then a firmer spring should be used. The lowest ride height can be achieved by installing the optional adjustable push rod in the outermost hole of the lower suspension arm’s push rod mount.
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 13 Svar: 1.316
hvis du kigger paa den bil som Jonatan har oprettet, saa har den de samme muligheder som langt de fleste biler.
Han kan flyttet lidt rundt paa placeringen af dämperne i top og bund.
Naar alt kommer til alt saa er det hele jo et kompromi, ändrer du en ting saa kan du heller ikke undgaa at ändre noget andet...
fx. ligger du dämperne mere vandret for at faa den gjort lavere, saa vil du ogsaa ändre maade dämperen virker. Hvis de ligger meget vandret saa giver det ogsaa en slags progressiv effekt, pga at du ogsaa ändrer paa dämperens vinkel i forhold til bärearmen.....
maj 2009
Følger: 42 Følgere: 40 RC-enheder: 13 Emner: 76 Svar: 611
thereifixedit
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 13 Svar: 1.316
Det vil jo netop IKKE omgaa de par "issues" som der omtales
maj 2009
Følger: 42 Følgere: 40 RC-enheder: 13 Emner: 76 Svar: 611
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.881
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 13 Svar: 1.316
Det jeg vil frem til at lige gyldigt hvad du gör, saa vil du nästen altid ändrer paa mere end 1 ting i geometrien
Skru mötrikkerne längere op, saa sänker du bilen, men ändrer ogsaa dit "sag".
flyt dämperen, saa vil du ogsaa paavirke affjedringen paa den ene eller anden maade...
sep 2010
Følger: 3 Følgere: 2 RC-enheder: 1 Emner: 30 Svar: 152
hvordan sænker man sin bil?