{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvordan sænker man sin bil?
  • #1   4. nov 2010 Rykker på fjederne, og gør dem blødere

  • #2   4. nov 2010 Jeg fik ideen efter at have set det herinde
    hos tom
    link til hans album,

    http://rcgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=9569


  • #3   4. nov 2010 Per H

    forstår ikk nøjagtigt hva det er han gør;)


  • #4   4. nov 2010 Side 2, han ligger en slange inden i cylinderen og akslen, bare skil den ad så er det nemt nok og se smiley

  • #5   4. nov 2010 Du skal skille dæmper ad,
    og sætte noget slange på som vist
    nok ca 2 cm, så bare saml igen
    og dæmperen er 2 cm kortere.
    jeg har selv gjordt det på min savage,'


  • #6   4. nov 2010 Tja... maaske det var en ide at skrive hvilken bil du har smiley

    For kiggede lige hurtigt paa den i din profil.... Der behöver du bare at skrue lidt paa de "mötrikker" der sidder paa dine dämpere smiley


  • #7   4. nov 2010 Du kan jo også gøre det nemmeste smiley
    Skær/klip i dine fjedre smiley


  • #8   4. nov 2010 lars a og martin l
    nej for vil ikke have blødere affjedring


  • #9   4. nov 2010 ok takker

  • #10   4. nov 2010 Tror du lige skal sätte dig ind i hvordan affjedringen virker smiley

    For du ändrer INTET paa hvordan dine fjedre virker. Bilen hviler paa fjedrene, saa det er saadan du bestemmer höjden af din bil.....


  • #11   4. nov 2010 Hvis man sætter slange på akslen, så kan støddæmperen ikke ekspandere helt, hvilket vil give en lavere bil.

    Konsekvensen er, at du mister dit "sag" (kender ikke ordet på dansk).
    "Sag" er det stykke din affjedring ekspanderer når du løfter bilen.
    Hvis bilen kører og møder et hul, så kan støddæmperen ikke ekspandere og "opsuge" hullet. Det giver elendige køreegenskaber.
    Som tommelfingerregel så skal dine støddæmpere være ca. 1/3 komprimerede ved "neutral". Dvs. under bilens egen vægt.
    Hvis du sænker bilen 1/3 ved at hindre støddæmperen i at udvide sig den sidste 1/3 så har du solgt alt din "sag"

    Så måden at sænke sin bil på er at sætte kortere (men stivere) fjedre i.


  • #12   4. nov 2010 Mupersule N>>
    Lige präcis..... ellers skrue lidt paa de "ringe/mötrikker" (kan ikke huske det rigtige navn paa dem) der sidder paa dämperne. Det giver jo cirka det samme som kortere fjedre, da du flytter toppen af fjedren längere op paa dämperen.


  • #13   4. nov 2010 Lars A - Delvist korrekt. Men det er faktisk disse ringe/møtrikker/shims som man justerer "sag" med. Man kan selvfølgelig justere dem helt i top, men så er det ikke sikkert at setup på affjedringen er som man vil have.

  • #14   4. nov 2010 Kan vi ikke blive enige om at kortere fjedre giver det samme ???

    Naar man snakker LS bilver, saa bruger mötrikkerne til at justere ride height (iflg diverse produventer), og er det ikke det samme som fri höjden ?
    (Ikke at jeg er uenig med dig ang. "sag", men det er lidt svärt at ändre fri höjden paa bilen, uden at du ogsaa vil ändre "sag")


  • #15   4. nov 2010 Det er korrekt. Du kan ændrer dit "sag" når du ændrer frihøjden ved at skrue på fjederforspændingen.
    Men man bør ikke lave store justeringer af frihøjden på denne måde.

    F.eks. fra Davo 3.3 manualen:

    The ride height of the model can be changed by mounting
    the push rod in a different hole in the lower suspension arm.
    From the factory, the push rod comes installed in the center
    hole of the lower suspension arm’s push rod mount. If the
    push rod is mounted in the inner hole, the ride height of the vehicle
    increases. If mounted in the outer hole, the ride height decreases.
    The ride height can be finely tuned by adjusting the sag of the
    suspension.

    Do not attempt to make large changes to the ride height by adjusting the spring pre-load on the shock bodies.

    If suspension sag is severe and requires a large increase of the spring pre-load to compensate, then a firmer spring should be used. The lowest ride height can be achieved by installing the optional adjustable push rod in the outermost hole of the lower suspension arm’s push rod mount.


  • #16   4. nov 2010 Der skulle have stået Revo ikke Davo....

  • #17   4. nov 2010 Ja det er helt korrekt, men hvis man ikke har muligheden for at ändre placeringen paa pushrods.... Det er jo langt fra alle biler som er udstyret med samme system som Revo (eller traxxas generelt), hvis ikke man har en traxxas kan man kompensere lidt ved at flytte positionen paa dämperne.
    hvis du kigger paa den bil som Jonatan har oprettet, saa har den de samme muligheder som langt de fleste biler.
    Han kan flyttet lidt rundt paa placeringen af dämperne i top og bund.

    Naar alt kommer til alt saa er det hele jo et kompromi, ändrer du en ting saa kan du heller ikke undgaa at ändre noget andet...
    fx. ligger du dämperne mere vandret for at faa den gjort lavere, saa vil du ogsaa ändre maade dämperen virker. Hvis de ligger meget vandret saa giver det ogsaa en slags progressiv effekt, pga at du ogsaa ändrer paa dämperens vinkel i forhold til bärearmen.....


  • #18   5. nov 2010 klip fjedrene, sæt afstandstytkker på

    thereifixedit


  • #19   5. nov 2010 Spy-Warez >>> ööööh NOT !!!!!!
    Det vil jo netop IKKE omgaa de par "issues" som der omtales smiley


  • #20   5. nov 2010 Det var også for sjov lol xD

  • #21   5. nov 2010 Lars A: Fuldstændigt korrekt. Man ændrer på dæmperens progressivitet ved at ændre på vinklen smiley

  • #22   5. nov 2010 Mupersule: Saa er det jo ogsaa lidt svärt at sänke bilen og beholde 1/3 sag, uden at skifter dämperen til en kortere, eler flytter toppen opad i bilen (uden at ändre vinklen).....

    Det jeg vil frem til at lige gyldigt hvad du gör, saa vil du nästen altid ändrer paa mere end 1 ting i geometrien smiley
    Skru mötrikkerne längere op, saa sänker du bilen, men ändrer ogsaa dit "sag".
    flyt dämperen, saa vil du ogsaa paavirke affjedringen paa den ene eller anden maade...


  • #23   5. nov 2010 ok takker det gjorde mig en del klogere

Kommentér på:
hvordan sænker man sin bil?

Annonce