{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.768 visninger | Oprettet:

Max spænding - nimh {{forumTopicSubject}}

Hej Rcgalleri

Jeg har lige fået mig en ny lader, og er i gang med at lade mit modtager batteri til min nitro bil. Batteriet er på fem nimh celler, så det skulle jo gerne være 6 volt, men nu siger den at det er på 7,3 volt mens det lader? Må det godt være det, eller er min lader upræcis, ellers er der noget helt galt..?

Er der nogen som ved hvor mange volt en nimh celle max må have?
har læst mig til, at det min må have 1 volt ca

Andreas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Max spænding - nimh
  • #1   10. jan 2011 det er laderens lade volt.. den lader altid med mere end battet er på smiley
    så hut jeg hvisker så må nimh komme op i 1,4volt pr celle, men nominel spænding er 1,2v


  • #2   10. jan 2011 Næ der er ikke noget galt, dit batteri er gennemsnitlig på 6 volt, under landing kan den nemt komme op 8 – 9 volt smiley
    Men batteriet falder nok ned til de 7 volt når den stopper med at lade, og det holder heller ikke i lang tid når du først begynder at bruge det i din vogn smiley


  • #3   10. jan 2011 Okey mange tak.. Ville lige være sikker for den bliver bare ved med at stige.. smiley hehe
    Den er på 7,6 nu.. men hvis du siger den kan komme helt op på 8-9 volt er jeg mere rolig.. smiley

    Mange tak skal i have


  • #4   10. jan 2011 Det er helt normalt med den ladespænding ( det er de 7,3V)
    Nominelt er et NiMh batteri på 1,2V / celle, mens ladespænding er 1,4 til 1,6V / celle. Max er afhængig af celle og kan være op til 1,3V for high output typer. Så når dit batteri er ladet helt op vil det være på ca. 6,5V


  • #5   10. jan 2011 Andreas J
    Ja voltene kan svinge ret meget, det kommer an på kvaliteten af batteriet, og hvor gammelt det er.
    Helt nye og gamle batterier kan svinge helt vildt, ellers opføre de sig pænt og holder sig inden for max 1,4 volt per celle som < TheGreenManalishi > ganske rigtigt skriver.


Kommentér på:
Max spænding - nimh

Annonce