{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
347 visninger | Oprettet:

Startproblemer ´(revo) {{forumTopicSubject}}

Min motor stoppede pludselig sidste torsdag, da jeg var ude og køre med min Revo.
Nu kan jeg ikke få liv i den igen.
Gløderør er skiftet, kaburatoren har jeg skildt ad og renset med nitro.
Når jeg forsøger at starte den, trækker startmotoren bare motoren rundt. Holder jeg på udstødningen imens, sprøjter nitroen ud hvor luftfilteret normalt sidder (har pillet det af indtil den starter igen). Umidelbart virker det som om motoren ikke får noget nitro, da jeg hverkan kan drukne den, eller få den til at smide uforbrændt nitro ud af udstødningen. Er der en der har en ide til hvad der kan være galt ??
Den skal jo snart ud og gøre Herlev usikker igen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Startproblemer ´(revo)
  • #1   15. jun 2005 Hvor meget gløder gløderøret når du sidder det på glødestarteren? Har du prøvet at prime motoren ordentligt? Har du prøvet at skylle motoren igennem med nitro (Dryppe et par dråber nitro direkte ned til stemplet igennem gløderørshullet?

• #2   15. jun 2005 Jeg er på gløderør nr 3 nu.. Har skiftet det et par gange for at være på den sikre side, så det ihvertfald ikke er det der er skyld i den ikke vil starte.
    Skylle motoren igennem.... Har jeg ikke prøvet.. endnu. Men det kan jeg se på det hele at det skal gøres når jeg kommer hjem. Umiddelbart virker det som om motoren ikke rigtigt suger fra kaburatoren.. Men når jeg sætter fingeren på kaburatoren og prøver at starte den er der vacum.

• #3   15. jun 2005 Er der strøm på din glødestarter

• #4   15. jun 2005 Sorry.. glemte lige det var en Revo :S

• #5   15. jun 2005 Lyser begge grønne test lamper på din EZ-starter ?

Prøv at sætte glowpluggen i tændhætten og se om det gløder, når du trykker på EZ-starteren.

Prøv at dryppe 2 dråber nitro ned i tændrørshullet, sæt tændrøret i, og prøv at starte.

Prøv at låne en løs glødetænder og se om det virker.

Chech at alle slanger sidder på -og tæt.

• #6   15. jun 2005 NB ! sæt et rent luftfilter på med det samme. Motoren forventer den modstand der er i filteret. Chech din tomgangsskrue og HI-nålen.

• #7   15. jun 2005 Er tankdækslet tæt ???

• #8   15. jun 2005 Tankdækslet er tæt, luftfilteret er skiftet med et nyt og monteret, tomgangsskrue og Hi nålen er stillet til fabriksindstillingerne og der sker ikke noget.
    Det lyder som motoren er lige ved at starte.
    Hvis benzinslangen fra tanken er tom, kommer der ikke benzin i slangen når jeg prøver at starte den. Det sker først når jeg holder for udstødningen.
    Piller jeg kaburatoren af, er der vacum på motoren.

• #9   15. jun 2005 Mit bud er at den er druknet, tag pluggen ud og læg et stykke papir på toppen og vend bilen på hovedet og snur et par gange med EZ starten. Tilbage med pluggen og prøv at start, uden at prime

• #10   15. jun 2005 Er det Traxxas gløderør ? 3232 Heavy Duty eller alm. rør ? Traxxas rør er lidt længere, så hvis du har fået uoriginale rør, kan det være det !

• #11   15. jun 2005 Gløderørerne er nr 3232.. Har aldrig brugt andre.. Og den er ikke druknet, for motoren snurrer rundt.

• #12   16. jun 2005 Var motoren meget varm sidst du kørte med den ?

er der stadig god kompression ? 25 % nitro og 12 % olie i Sidewinder er vel også en lidt rå blanding ?
    jeg nævner det bare, måske ligger problemet et andet sted.

Har du stillet på low speed needel ? fejljustering af den, kan godt give startproblemer på TRX 2,5 motoren. Har rodet med en Nitro Rustler.

Er motoren tæt omkring karburator og motor ?

Kan der være skidt i dyssen ved nålene ?

Er der glød på røret hvid du sætter glowpluggen i og bruger EZstarteren ?

Er alle nåle sat til default ?

Det er en hård nød at knække, når man ikke har motoren mellem hænderne ! - måske er fejlen lige foran snuden på en.

Held og lykke !

• #13   16. jun 2005 Så TROR jeg fejlen er fundet..

Fandt ud af det oneway leje der sidder ved krumtappen ikke virkede, så når motoren var kommet i gang, døde den igen, da den ikke kan slæbe startmotoren med rundt i tomgang..

1-2-3 nyt leje i morgen.. (Håber ik det er i restordre) Og så er den klar til weekenden.. Håber jeg smiley

• #14   16. jun 2005 Sådan ! Go weekend !

Kommentér på:
Startproblemer ´(revo)

Annonce