Startproblemer ´(revo) {{forumTopicSubject}}
Min motor stoppede pludselig sidste torsdag, da jeg var ude og køre med min Revo.
Nu kan jeg ikke få liv i den igen.
Gløderør er skiftet, kaburatoren har jeg skildt ad og renset med nitro.
Når jeg forsøger at starte den, trækker startmotoren bare motoren rundt. Holder jeg på udstødningen imens, sprøjter nitroen ud hvor luftfilteret normalt sidder (har pillet det af indtil den starter igen). Umidelbart virker det som om motoren ikke får noget nitro, da jeg hverkan kan drukne den, eller få den til at smide uforbrændt nitro ud af udstødningen. Er der en der har en ide til hvad der kan være galt ??
Den skal jo snart ud og gøre Herlev usikker igen
jul 2004
Følger: 92 Følgere: 91 RC-enheder: 3 Emner: 49 Svar: 2.577
sep 2004
Følger: 1 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 5
Skylle motoren igennem.... Har jeg ikke prøvet.. endnu. Men det kan jeg se på det hele at det skal gøres når jeg kommer hjem. Umiddelbart virker det som om motoren ikke rigtigt suger fra kaburatoren.. Men når jeg sætter fingeren på kaburatoren og prøver at starte den er der vacum.
okt 2004
Følger: 46 Følgere: 44 RC-enheder: 2 Emner: 31 Svar: 1.237
okt 2004
Følger: 46 Følgere: 44 RC-enheder: 2 Emner: 31 Svar: 1.237
okt 2004
Følger: 32 Følgere: 31 RC-enheder: 13 Emner: 56 Svar: 531
Prøv at sætte glowpluggen i tændhætten og se om det gløder, når du trykker på EZ-starteren.
Prøv at dryppe 2 dråber nitro ned i tændrørshullet, sæt tændrøret i, og prøv at starte.
Prøv at låne en løs glødetænder og se om det virker.
Chech at alle slanger sidder på -og tæt.
okt 2004
okt 2004
sep 2004
Det lyder som motoren er lige ved at starte.
Hvis benzinslangen fra tanken er tom, kommer der ikke benzin i slangen når jeg prøver at starte den. Det sker først når jeg holder for udstødningen.
Piller jeg kaburatoren af, er der vacum på motoren.
apr 2005
Følger: 48 Følgere: 48 RC-enheder: 2 Emner: 17 Svar: 1.162
okt 2004
sep 2004
okt 2004
er der stadig god kompression ? 25 % nitro og 12 % olie i Sidewinder er vel også en lidt rå blanding ?
jeg nævner det bare, måske ligger problemet et andet sted.
Har du stillet på low speed needel ? fejljustering af den, kan godt give startproblemer på TRX 2,5 motoren. Har rodet med en Nitro Rustler.
Er motoren tæt omkring karburator og motor ?
Kan der være skidt i dyssen ved nålene ?
Er der glød på røret hvid du sætter glowpluggen i og bruger EZstarteren ?
Er alle nåle sat til default ?
Det er en hård nød at knække, når man ikke har motoren mellem hænderne ! - måske er fejlen lige foran snuden på en.
Held og lykke !
sep 2004
Fandt ud af det oneway leje der sidder ved krumtappen ikke virkede, så når motoren var kommet i gang, døde den igen, da den ikke kan slæbe startmotoren med rundt i tomgang..
1-2-3 nyt leje i morgen.. (Håber ik det er i restordre) Og så er den klar til weekenden.. Håber jeg
okt 2004
Startproblemer ´(revo)