{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
628 visninger | Oprettet:

Andreas T
Andreas T
Tilmeldt:
26. maj 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

Hvad er værd at opgradere ? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ny indenfor rc biler og har som min første bil bestilt en HPI Trophy Truggy 4.6
(link fjernet)

Mens jeg venter på den kommer har jeg luret lidt rundt og kommet til at tænke på om der en nogen opgraderinger jeg lige så godt kan gøre med det samme.

Har læst lidt om hump pack, 2.4 GHz anlæg.

Er det ting der er værd at købe allerede nu og har i andre forslag ?


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad er værd at opgradere ?
  • #1   2. jun 2011 Håber du joker lidt med at du er ny inden for rc. men hvis du mener det, så er en nitro absolut ikke det klogeste valg. man skal være RIGTIG god til at justere for at Nitro er en fornøjelse og ikke en sygdom.

    men har du købt så ville en kærkommen upgrade være et brushless sæt. du skulle jo gerne ende med at blive "bidt" af rc smiley

    Gó Fornøjelse


  • Andreas T
    Andreas T Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #2   2. jun 2011 No joke. Har arbejdet som mekaniker i lidt over 9 år så at skulle indstille en nitromotor skræmmer mig ikke smiley

    Brushless er en el motor ?? Skal ikke ha en elbil. Meget af charmen er for mig lyden.


  • #3   2. jun 2011 Brian S
    Så længe man vælger en god og solid motor.
    Så er det mege lidt der skal justeres, når den er justeret ind.

    Når jeg er til løb. Så ser jeg faktisk flere der juster deres benzin motor, frem for nitro motor!!


  • Andreas T
    Andreas T Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #4   2. jun 2011 Hump pack, 2.4 GHz anlæg er det værd at bruge penge på ?

  • #5   2. jun 2011 Har kørt e-revo og kyosho inferno Nitro. og begge skal justeres efter dmi smiley og så er nitro lyden for mig ikke særlig charmerende ( naboerne er enige) Hvor imod benzin lyden er som sød musik. Nogle forelsker sig i Nitro men 95% skifter til enten el eller benzin, inden for 1 år.



  • #6   2. jun 2011 Hump pack er jo bare et batteri hvor cellerne ligger oven på hinanden i stedet for i forlængelse jeg kan ikke se at det skulle være en fordel på din bil. og stort JA til 2,4. kan faktisk ikke forstå at hpi ikke kommer med det rtr. køb et godt anlæg til at starte med, eller et billigt brugt.

  • #7   2. jun 2011 Hump pack: MUST. det er simpelhen det eneste rigtige. du får flere volt til dine servoer. så arbejder de hurtiger og bedre
    2.4 GHz anlæg: jeg mener kun det kan betale sig vis man køber et ordenligt anlæg. futaba 3pk/4pk spektrum dx3r/dx3s eller sanwa m11/m11x. dem der bliver brugt mest. man kan ha flere modeller på og det nemt at skifte model og rigtig mange indstilliger som er lette at komme til.



  • #8   2. jun 2011 Brian s
    en gang nitro altid nitro.
    el er bare for kedeligt. ingen fed lyd
    benzin lyder også godt men de bare for store smiley


  • #9   2. jun 2011 Lækker truggy du har valgt dig. Har selv lige solgt min.
    Af opgrads vil jeg foreslå en racerkobling og en digital styreservo.
    Og så noget 2,4 ghz radio.
    Tjek evt min profil.


  • #10   2. jun 2011 en humppack er klart pengene værd, men måske du burde se efter en life pakke til modtageren i stedet men så skal du også have en lader dertil. Et 2,4 ghz anlæg er klart bedre end et alm. med krystaller, men hvilken du lige falder for er en smagssag. Har personligt selv 2 stk 3 pk og en spektrum 3.0 så har jeg også til børnene.
    ang. nitro. Er den stillet rigtigt så kræver det blot at man lige hver gang man starter den op lige skrurer den en smule ud (1/8 omgang) så er det bare at fin justerer den alt efter ens kørestil. Man skal blot lige bruge lidt tid til at sætte sig ind i det med nitro og så ellers bare huske meget få ting hver gang man kører, så er det faktisk let.
    ang. lyd så er nitro motor støj højfrekvens og lygen dør hurtig ud. Benzin er lavfrekvens støv og holder længere.( kan høres længere væk end nitro støj.)
    Et køretøj med 100km/t som intet siger en et insekt...... efter min mening......
    Ingen jeg kender er gået fra nitro til benzin.... så vi er altså elle de sidste 5%..... godt så..

    Kort og godt. Et godt 2,4 ghz anlæg og nogle gode batterier af en type du føler er rigtig er altid godt og altid pengene værd....
    Held og lykke i denne fantastiske hobby. Vi er her jo for at give ud af vores erfaring....


  • #11   2. jun 2011 Patrick : hump pack betegnelsen har intet med batteri kapasiteten at gøre. det fortæller kun hvordan cellerne er tapet sammen.

  • Andreas T
    Andreas T Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #12   2. jun 2011 Har i nogen links til hvad der er værd er bruge penge på ?

    Har set 2,4 GHz til 399 men det kan jo også blive for billigt.

    (link fjernet)

    (link fjernet)

    (link fjernet)

    Er det okay ting ?


  • Andreas T
    Andreas T Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #13   2. jun 2011 Til det med el kontra nitro til nybegynder...Lyden er halvdelen af oplevelsen.

  • #14   2. jun 2011 Et er hvad du syntes er dyrt og hvad du syntes er ok at betale for hvad. Personligt valgte jeg ud fra hvad der lå godt i hånden. Siden havde jeg bare en drøm om et pro anlæg og valget faldt på futaba 3PK med 2,4 ghz, et valg jeg aldrig fortryder. Et råd er måske at finde en klud og besøge den og få lidt mere info. Du må med 99% sikkerhed gerne holde et af deres anlæg i hånden for lige at føle om det er noget for dig. Ang. batterier så ved jeg ikke hvilken type der passer i di bil om det er fladt eller en 3/2 størrelse. Kig lidt under de forhandler du finder under links her på siden...
    pøj pøj..


  • #15   2. jun 2011 den hump pack giver mere power til servoerne
    (dem der trækker i spældet i bremsen samt drejer højere og ventsre)
    og mere køretid. men 3 AA batterier er nemmere at have med at høre for en nybegynder. og 2.4 Ghz er også en god idé for så der ingen forstyrrelser på frekvensen, for den finder selv en ledig plads.
    og den motor der sidder på standard(Nitro Star F4.6) er ret nem at justere, men det afhænger meget af nitroindhold og nitro-mærke.

    så ja, det er værd at købe de 2 ting til den.


  • #16   2. jun 2011 Kan kun give Brian S ret Benzin og el er 100 gange sjovere og nemmere at have med at gøre, nitro er fandme at for fint følgene.

    Ang. 2,4GHz kan det klart anbefales, der er aldrig forstyrrelser på signalet, hvor man har prøvet med AM at bilen har opført sig mærkeligt pga. en skide radio :S


  • #17   2. jun 2011 Andersen: og min nabo når hun ser TV3+ HD. lige præsis den kanal kostede min gamle bil (en gammel slidt bil) livet. blev 5 år.

  • Andreas T
    Andreas T Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #18   2. jun 2011 Men er der et 2.4 GHz som i synes er bedst til prisen ?
    Har ikke lige mulighed for at tage hen og holde et i hånden da jeg kun har en jernhest.


  • #19   3. jun 2011 den sender til 399,- er et rigtig godt sæt for en nybegynder for den har EPA. gider ikke lige forklare det nu.

  • #20   3. jun 2011 EPA - end point adjustment.

    Hvor meget den skal rykke hver sin vej .. Så du kan indstille hvor meget den skal rive i gassen og hvor meget den skal rive i bremsen, hver for sig seperat smiley


  • #21   3. jun 2011 Turok - kender det godt, det er de HD kanaler - de roden til alt ondt smiley

  • #22   3. jun 2011 morten: jeg kører også kun om eftermiddagen, for der ligger naboen og sover. har også skiftet til 2.4 Ghz nu eller faktisk for over ét år siden nu.

  • #23   3. jun 2011 Jeg syntes at i bør lade Andreas selv afgøre om han ønsker at køre med nitro eller ej. Til jer der ikke syntes det er til at have med at gøre så har i aldrig forstået nitromotoren. Der skal nemmelig ikke justeres på den hele tiden. Der kan læses mere om det hos nitromekanikkeren.dk
    Hvis du oplyser hvad du gerne vil offer for et godt anlæg så er det nemmer for os at hjælpe dig. Vi ikke sige at de billige anlæg intet er værd, men du får hvad du betaler for. Mange her inde er unge under 18 hvor forældrerne betaler og for dem er et billigt 2,4 Ghz anlæg sikker helt fint. Gør op med dig selv om hvad det skal kunne og hvor mange biler/både det skal kunne huske.
    Det bedste ville måske, nu du kun har en jernhest, være at køre ud til en forhandler og se lidt på de anlæg han har. DU skal gøre dig selv den tjenste at holde det i hånden inden du køber noget. Du kan med fordel købe et brugt her på markedet, men vær opmærksom på at der findes plattenslager herinde også


  • Andreas T
    Andreas T Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #24   3. jun 2011 Ang. hvor meget det må koste har jeg som sådan ikke noget max, dog vil jeg ikke give 10.000 kr.

    Jeg søger "det bedste til prisen" Jeg er ny og skal bare ha noget der virker godt og er nem at bruge/indstille.


  • #25   3. jun 2011 http://www.holte-modelhobby.dk/shop/index.php?cPath=6_49
    her er lidt. Spektrum er et godt produkt til en fornuftig pris. Futaba er kvalitet men koster lidt mere. Vær opmærksom på at nogle anlæg kan huske 1 model mens andre kan huske op til +20.
    Jeg hælder jo til futaba og vil klart anbefale et af deres anlæg men skal du blot have den ene bil og måske mister lysten igen så er det jo spild af penge at købe det dyre. Du kan sikkert finde et rigtig godt brugt futaba anlæg på marked til en billig penge. Har selv lige købt et 3PK brugt under 6 timer (der er timer på) til 1800 kr, incl. batterripakke. Det ser stadig nyt ud, så jeg vil klart anbefale dig at finde noget brugt Futaba enten 3pm eller 3pk. Ulempen er kn at en ekstra modtager koster omkring 800 kr for ny men de fås også brugte... Men pas på svindlere ved køb af brugt.


  • #26   3. jun 2011 se evt denne annonce.
    http://www.rcgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=69499
    Jeg er dog meste til at prøve det inden køb, men et godt anlæg til prisen.


  • #27   3. jun 2011 Jan H. Har på fornemmeste vis fortalt hvad der er at vide omkring sendere.
    Men da jeg synes at det er synd at han ikke kender nogle som er gået fra Nitro til Benzin har jeg lige ansøgt om venskab ;-))


  • #28   3. jun 2011 Andreas T

    Hold dig nu til nitro for den med benzin skal nok komme hvis du snydes du vil den vej.
    Er selv 110% nitro mand, men vil da lige sige at jeg har haft en benzin bil men den blev da solgt ligeså hurtigt som den blev købt.
    Troede osse benzin ville være så godt men NEJ, så nitro er vejen frem og der er slet ikke alle de problemer med nitro så nogen folk går og siger.
    Og som Kim P siger : har man en go motor skal den ikke indstilles så meget, lidt en gang imellem men ikke meget


  • Andreas T
    Andreas T Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #29   4. jun 2011 Jeg vil såmænd bare lige sige tak for de gode indput. Har givet mig noget at tænke over mens jeg venter på min bil kommer.

  • #30   4. jun 2011 Brian S
    Jeg kender faktisk flere som er gået fra benzin og over til nitro!
    De gad ikke at de ikke kunne klare lige så store hop, samt delene koster en bondegård. Og så skal man trække sig død i snor start, frem for en starter boks.

    Har intet i mod benzin biler og dem der køre med dem.
    Men at sige at benzin er nemmer end nitro. Det er en gammel skrønne, hvor der INTET hold er i det.


Kommentér på:
Hvad er værd at opgradere ?

Annonce