628 visninger
|
Oprettet:
Hvad er værd at opgradere ? {{forumTopicSubject}}
Jeg er ny indenfor rc biler og har som min første bil bestilt en HPI Trophy Truggy 4.6
(link fjernet)
Mens jeg venter på den kommer har jeg luret lidt rundt og kommet til at tænke på om der en nogen opgraderinger jeg lige så godt kan gøre med det samme.
Har læst lidt om hump pack, 2.4 GHz anlæg.
Er det ting der er værd at købe allerede nu og har i andre forslag ?
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 17 RC-enheder: 5 Emner: 21 Svar: 1.221
men har du købt så ville en kærkommen upgrade være et brushless sæt. du skulle jo gerne ende med at blive "bidt" af rc
Gó Fornøjelse
maj 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
Brushless er en el motor ?? Skal ikke ha en elbil. Meget af charmen er for mig lyden.
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.205
Så længe man vælger en god og solid motor.
Så er det mege lidt der skal justeres, når den er justeret ind.
Når jeg er til løb. Så ser jeg faktisk flere der juster deres benzin motor, frem for nitro motor!!
maj 2011
okt 2010
okt 2010
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 13 RC-enheder: 1 Emner: 15 Svar: 69
2.4 GHz anlæg: jeg mener kun det kan betale sig vis man køber et ordenligt anlæg. futaba 3pk/4pk spektrum dx3r/dx3s eller sanwa m11/m11x. dem der bliver brugt mest. man kan ha flere modeller på og det nemt at skifte model og rigtig mange indstilliger som er lette at komme til.
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 13 RC-enheder: 1 Emner: 15 Svar: 69
en gang nitro altid nitro.
el er bare for kedeligt. ingen fed lyd
benzin lyder også godt men de bare for store
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 3 RC-enheder: 1 Emner: 21 Svar: 81
Af opgrads vil jeg foreslå en racerkobling og en digital styreservo.
Og så noget 2,4 ghz radio.
Tjek evt min profil.
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 4 RC-enheder: 5 Emner: 3 Svar: 151
ang. nitro. Er den stillet rigtigt så kræver det blot at man lige hver gang man starter den op lige skrurer den en smule ud (1/8 omgang) så er det bare at fin justerer den alt efter ens kørestil. Man skal blot lige bruge lidt tid til at sætte sig ind i det med nitro og så ellers bare huske meget få ting hver gang man kører, så er det faktisk let.
ang. lyd så er nitro motor støj højfrekvens og lygen dør hurtig ud. Benzin er lavfrekvens støv og holder længere.( kan høres længere væk end nitro støj.)
Et køretøj med 100km/t som intet siger en et insekt...... efter min mening......
Ingen jeg kender er gået fra nitro til benzin.... så vi er altså elle de sidste 5%..... godt så..
Kort og godt. Et godt 2,4 ghz anlæg og nogle gode batterier af en type du føler er rigtig er altid godt og altid pengene værd....
Held og lykke i denne fantastiske hobby. Vi er her jo for at give ud af vores erfaring....
okt 2010
maj 2011
Har set 2,4 GHz til 399 men det kan jo også blive for billigt.
(link fjernet)
(link fjernet)
(link fjernet)
Er det okay ting ?
maj 2011
apr 2008
pøj pøj..
feb 2010
Følger: 19 Følgere: 23 RC-enheder: 15 Emner: 55 Svar: 637
(dem der trækker i spældet i bremsen samt drejer højere og ventsre)
og mere køretid. men 3 AA batterier er nemmere at have med at høre for en nybegynder. og 2.4 Ghz er også en god idé for så der ingen forstyrrelser på frekvensen, for den finder selv en ledig plads.
og den motor der sidder på standard(Nitro Star F4.6) er ret nem at justere, men det afhænger meget af nitroindhold og nitro-mærke.
så ja, det er værd at købe de 2 ting til den.
maj 2009
Følger: 13 Følgere: 10 RC-enheder: 5 Emner: 10 Svar: 119
Ang. 2,4GHz kan det klart anbefales, der er aldrig forstyrrelser på signalet, hvor man har prøvet med AM at bilen har opført sig mærkeligt pga. en skide radio :S
feb 2010
maj 2011
Har ikke lige mulighed for at tage hen og holde et i hånden da jeg kun har en jernhest.
feb 2010
nov 2006
Følger: 82 Følgere: 79 RC-enheder: 25 Emner: 132 Svar: 2.355
Hvor meget den skal rykke hver sin vej .. Så du kan indstille hvor meget den skal rive i gassen og hvor meget den skal rive i bremsen, hver for sig seperat
nov 2006
Følger: 82 Følgere: 79 RC-enheder: 25 Emner: 132 Svar: 2.355
feb 2010
apr 2008
Hvis du oplyser hvad du gerne vil offer for et godt anlæg så er det nemmer for os at hjælpe dig. Vi ikke sige at de billige anlæg intet er værd, men du får hvad du betaler for. Mange her inde er unge under 18 hvor forældrerne betaler og for dem er et billigt 2,4 Ghz anlæg sikker helt fint. Gør op med dig selv om hvad det skal kunne og hvor mange biler/både det skal kunne huske.
Det bedste ville måske, nu du kun har en jernhest, være at køre ud til en forhandler og se lidt på de anlæg han har. DU skal gøre dig selv den tjenste at holde det i hånden inden du køber noget. Du kan med fordel købe et brugt her på markedet, men vær opmærksom på at der findes plattenslager herinde også
maj 2011
Jeg søger "det bedste til prisen" Jeg er ny og skal bare ha noget der virker godt og er nem at bruge/indstille.
apr 2008
her er lidt. Spektrum er et godt produkt til en fornuftig pris. Futaba er kvalitet men koster lidt mere. Vær opmærksom på at nogle anlæg kan huske 1 model mens andre kan huske op til +20.
Jeg hælder jo til futaba og vil klart anbefale et af deres anlæg men skal du blot have den ene bil og måske mister lysten igen så er det jo spild af penge at købe det dyre. Du kan sikkert finde et rigtig godt brugt futaba anlæg på marked til en billig penge. Har selv lige købt et 3PK brugt under 6 timer (der er timer på) til 1800 kr, incl. batterripakke. Det ser stadig nyt ud, så jeg vil klart anbefale dig at finde noget brugt Futaba enten 3pm eller 3pk. Ulempen er kn at en ekstra modtager koster omkring 800 kr for ny men de fås også brugte... Men pas på svindlere ved køb af brugt.
apr 2008
http://www.rcgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=69499
Jeg er dog meste til at prøve det inden køb, men et godt anlæg til prisen.
okt 2010
Men da jeg synes at det er synd at han ikke kender nogle som er gået fra Nitro til Benzin har jeg lige ansøgt om venskab ;-))
apr 2008
Følger: 49 Følgere: 54 RC-enheder: 13 Emner: 26 Svar: 634
Hold dig nu til nitro for den med benzin skal nok komme hvis du snydes du vil den vej.
Er selv 110% nitro mand, men vil da lige sige at jeg har haft en benzin bil men den blev da solgt ligeså hurtigt som den blev købt.
Troede osse benzin ville være så godt men NEJ, så nitro er vejen frem og der er slet ikke alle de problemer med nitro så nogen folk går og siger.
Og som Kim P siger : har man en go motor skal den ikke indstilles så meget, lidt en gang imellem men ikke meget
maj 2011
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.205
Jeg kender faktisk flere som er gået fra benzin og over til nitro!
De gad ikke at de ikke kunne klare lige så store hop, samt delene koster en bondegård. Og så skal man trække sig død i snor start, frem for en starter boks.
Har intet i mod benzin biler og dem der køre med dem.
Men at sige at benzin er nemmer end nitro. Det er en gammel skrønne, hvor der INTET hold er i det.
Hvad er værd at opgradere ?