1.027 visninger
|
Oprettet:
Tamiya blackfoot "knaser" fra gearkasse? {{forumTopicSubject}}
Har støvet min gamle Blackfoot af som jeg købte fra ny for ca. 25 år siden. Den har stået stillet i mange år, men nu har min søn vist interesse så nu skal det være
Problemet er at den knaser i gearkassen (tror jeg det er) når man giver fuld gas. Det jeg synes er underligt er at den IKKE knaser når man giver fuld gas bak? Giver det mening? Jeg har lige skiftet aksler/kødben da jeg håbede det bare var det, men desværre no go, stadig knasen. Skal jeg skifte alle tandhjul i gearkassen eller hvad anbefales og findes der upgrade tandhul da der sidder en kraftig "Magnum AYK racing" motor på den?
sep 2004
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 15 Emner: 41 Svar: 1.467
Køb du bare nogle friske tandhjul og stik den nogle nye lejer i gear kassen, så kan den 25 år mere
nov 2006
Følger: 107 Følgere: 202 RC-enheder: 46 Annoncer: 16 Emner: 108 Svar: 3.297
sep 2011
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
Det giver mening med skrå tænder, jeg har meget at lære endnu
Og da min uvidenhed åbenbart ingen ende vil tage bliver I lige nød til at fortælle mig hvad et "pinion spur gear" er?
Hvilket type fedt bruger man i gearkassen? Går ud fra at alm guldfedt nok ikke er sagen?
sep 2004
Følger: 6 Følgere: 5 RC-enheder: 15 Emner: 41 Svar: 1.467
Pinion, er det tandhjul der sidder på motoren og spur er det store pinionen rammer.
nov 2006
pinion er det tandhjul der sidder på din motor og spur er det tandhjul som det griber fat i
sep 2011
Kan man finde delene i danske butikker, eller skal man på Ebay?
nov 2006
Følger: 13 Følgere: 189 RC-enheder: 42 Emner: 94 Svar: 3.964
Så søger du blot på fleabay egter part nummeret.
sep 2011
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 23 RC-enheder: 6 Emner: 12 Svar: 800
sep 2011
Jeg vil dog mene at det er det ene metalhjul som er slidt, prøv at se dette billede jeg har taget.
Jeg vil mene det er det til højre der er problemet:
http://www.ellevang.com/tandhjul.jpg
Plastic hjulene ser fine ud.
PS. hvilken type fedt bør jeg bruge når jeg samler den igen?
apr 2008
Følger: 19 Følgere: 23 RC-enheder: 6 Emner: 12 Svar: 800
dec 2009
Følger: 20 Følgere: 22 RC-enheder: 13 Emner: 18 Svar: 754
Mvh Henrik
sep 2011
Henrik: Tak for indput, jeg har bestilt bevel gears fra ebay og akslerne + medbringerne er skiftet, da jeg havde nye liggende
feb 2004
Følger: 95 Følgere: 113 RC-enheder: 34 Emner: 80 Svar: 1.675
Mener det var CRP der lavede nogle forstærkninger til gearkasen også, ihvertfald har jeg et sæt "Heavy Duty" lejeskåle liggende til udgangslejerne i sådan en gearkasse.
Men ja, bare hop på ebay og bestil et fuldt "gear set" til en re-re Frog, så har du alle tandhjulene, og ligeledes bør du nok få enten et sæt af de nye "dogbone" trækaksler, eller endnu bedre, et sæt "2005 Frog Universal shafts" mener jeg de hedder.. De er ihvertfald "Hop Up" trækaksler med rigtige kardanled i stedet for kødbenstypen, som kan falde ud når svingarmene (som også er for bløde) kan give sig for meget ud af.. Og ja, det ER prøvet et par gange, dog på Frog og Subaru Brat-modellerne..
Men bare rolig, den skal nok komme til at rulle igen..
Og hvis du stadig selv har lyst, så tjek lige Nettet for "Tamiya Blackfoot III" som er lige på trapperne med næsten samme udseende, men med et VÆSENTLIGT bedre chassis.
Mvh. Michael
dec 2009
Følger: 20 Følgere: 22 RC-enheder: 13 Emner: 18 Svar: 754
sep 2011
Michael >Skødstrup< : Skal jeg forstå det sådan at du har et sæt lejeskåle liggende som du vil sælge til mig?
feb 2004
Følger: 95 Følgere: 113 RC-enheder: 34 Emner: 80 Svar: 1.675
Kim> Errrmmm, jeg vil helst selv beholde de lejeskåle, da de er noget gammelt "tun-halløj" jeg fandt på ebay, men med genudgivelsen af flere af ORV-modellerne er CRP begyndt at lave flere af deres tundele igen også, så det er meget muligt, at man kan få de her lejeskåle igen.
Men det ark med dele i Frog´en, der indeholder lejeskålene kan også fås løst løst på ebay, så man kun betaler for de hvide plastdele til gearkassen, og uden at have tjekket vil jeg tro at et sådant ark dele vil koste omkring 30-40 kr + forsendelse.
Jeg har 3 nye, komplette sæt geartandhjul liggende til mine Frog´s, fordi så kan jeg hurtigt få dem fikset igen, hvis de skulle smadre tandhjulene. Det er dog ikke sket endnu, men det er heller ikke SÅ tit igen, jeg kører med dem.
Til gengæld fik jeg lige genudgivelsen af Fast Attack Vehicle ind ad døren i lørdags, og skal til at have dne bygget.. Den bruger mange af de samme dele i gearkassen som ORV-bilerne.
Tamiya blackfoot "knaser" fra gearkasse?