{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
483 visninger | Oprettet:

Er ESC død, eller...? {{forumTopicSubject}}

Har en eldrevet 1:18 Brushless som er begyndt at opføre sig underligt.

Lidt facts:
-Sætter jeg strøm til bilen drejer servoen helt til højre (det kan ikke trimmes, eller ændres ved at dreje på senderen),
-Den kan ikke køre - hverken frem eller tilbage
-sætter jeg modtageren på en anden bil, fungerer den perfekt.

Hvad kan være skyld i at bilen ikke kan køre, eller dreje korrekt hvis det ikke er modtager eller sender?

Det skal lige siges at jeg ikke har monteret noget hanky-panky som gyro, eller andet gejl.
Kun batteri, esc, modtager og motor.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er ESC død, eller...?
  • #1   26. nov 2011 Det skulle jeg mene. bruger et nyopladet 1800 mah batteri på 7.2v.

    Jeg kørte med bilen tidligere i dag, og det gik fint. På et tidspunkt hvor jeg giver ca 1/2 gas, holder den pludselig farten, og ignorerer ændringer jeg gør på senderen. Det ender så med at den, forholdsvist blødt, rammer en kantsten, og nu gør den som beskrevet.


  • #2   26. nov 2011 Prøv at tage stikket til servoen ud af modtageren, og afprøv så ESC´en om den virker.
    Det kan være at servoen er brændt af og bruger alt strømmen så modtageren lukker ned, og så er der ikke noget der fungere smiley


  • #3   26. nov 2011 Hvilken esc er det?
    Og kører du Lipo?
    Er det en stærk servo f. Eks. 6,5 kg/cm?
    Hvilken sender og modtager system?

    Ja der kan være en masse i vejen smiley vis esc'en er ældre dato kan det være fordi Bec der indbygget ikke har det for godt mere, så den ikk levere nok strøm, det kan det ihvertfald tyde på ved den bare drejer af sig selv, da esc'en sender strøm ud i servoen hele tiden, hvor signal kablet så bestemmer retningen og vis det ikke får nok strøm til at balancere det kan det være årsagen til den drejer, og muligvis sluger at strømmen.

    Vis det er lipo batteri så prøv lige og tjek spæningen på de enkelte celler? Og se om der skulle være noget der.

    Vis det er et mamba micro sæt, kan det være esc'en skal resettes. Evt med manuel funktion ved at indstille det via bip lyde og så sige ja og nej med gas og brems.



  • #4   26. nov 2011 Jeg ved desværre ikke så meget om de dele der er sat i den da jeg har købt den brugt for kort tid siden.

    ESC'erens "kabinet" er blevet smadret i tidernes morgen, og er nu bygget ind i et modificeret hus fra en gammel Kyosho modtager - så den ved jeg intet om.

    På styreservoen står der ikke så meget om den. Men jeg må konstaterer at det nok er den svageste servo jeg nogen siden har oplevet (men har fin styrke til denne lille bil).

    Det er LiPO jeg kører med, og alle celler er perfekt ballanceret.
    Sender og modtager er for nylig købt, og er nok kun 5-6 timers kørsel gammel.
    Det er af typen;
    (link fjernet)

    Ud fra alle de ting i skriver, samt det at modtageren virker på en anden bil, har jeg besluttet mig for at købe en ny ESC.

    Kan i anbefale en?
    - Meget gerne en fra Morfars eller ICCOM.dk, da disse ligger i nærheden.


Kommentér på:
Er ESC død, eller...?

Annonce