495 visninger
|
Oprettet:
Hvilken Controller {{forumTopicSubject}}
Jeg er ved at bygge et pan/tilt system til et kamera. Jeg bruger 2 almindelige servomotorer.
Hvilket fjernstyringsanlæg skal jeg vælge for at få følgende funktioner: Når man skubber pinden til en af siderne skal servoen køre... Når pinden går i midtstilling skal servoen bare stoppe og altså ikke gå i neutral... Det samme er selvfølgelig gældende for den anden servo også..
Nogen der har forslag til hvordan eller hvad man skal bruge for at få det til at fungere sådan ?
dec 2009
Følger: 20 Følgere: 22 RC-enheder: 13 Emner: 18 Svar: 754
apr 2007
Følger: 23 Følgere: 20 RC-enheder: 6 Emner: 13 Svar: 1.316
Hvis du tager potmeteret med fra servo'en, og sörger for den staar i center. (kan ogsaa erstattes med 2 modstande der hver har den 1/2 värdi af potmeteret)
Potmeteret maa IKKE väre forbundet til gearkassen i servo'en.
Saa vil den altid begynde at köre, saa snart input'et ikke er "center" som potmeteret staar til, og stoppe saa snart input'et igen i ved center.
Du skal nok reverse paa senderen for at den ogsaa köre samme vej, som du "styrer"..
PS: husk at fjerne det mekaniske stop i gearkassen, ellers drejer den ikke mere end normalt og vil sikkert hurtigt brände af pga over belastning naar den gaar mod stoppet.
dec 2009
apr 2007
apr 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
http://www.technobotsonline.com/servo-position-controller-kit.html
dec 2009
Peter R> Nej, tror kun den der sag lader dig forsinke signaler og gøre drejehastigheden lavere.
apr 2013
Synes jeg finder mange forskellige Pico'er fra Graupner
Nogen der har et bud på et godt og ikke så kostbart rc anlæg.. Det behøver så vidt jeg kan regne ud kun at være 2 kanals ?
apr 2007
Enten gör man som jeg skrev tidligere, eller man finder en specail lavet styring til det (har aldrig set en).
Hvorfor ikke starte ud med en servo? De behöver ikke koster mere end nogle faa hundrede kroner
En specail styring til det kommer sikkert til at koste ngoet mere....
apr 2007
apr 2013
apr 2007
Hvis det saa ikke virker som du vil have det til, saa kan du nok altid bruge dem sammen med noget styrings-elektronik
Ellers pröv at google GoPro Gimball. Der er flere open soucre projekter til den slags
Hvilken Controller