{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

Problemer med ny HW 60a v2 esc {{forumTopicSubject}}

Hey RC galleri

Jeg har købt sådan et sæt her: (link fjernet) (dog ikke hos morfars)

Og jeg har så lodet stik på og da jeg starter det hele op første gang opfører det hele sig mærkeligt, motoren kører og stopper af sig selv uden at jeg rør ved senderen. Jeg læser mig så frem til at det kan være mine lodninger - jeg har lavet nogle ret solide lodninger med blyfri tin - så dem loder jeg allesammen om. Desværre uden noget bedre resultat. Jeg har efterfølgende tjekket motoren med en anden esc og der er alt fint, så fejlen ligger et eller andet sted i esc'en.

Det er helt originalt hobbywing sæt så ikke noget kopi lort, dog er der købt i Hong kong, så det er umiddelbart ikke så nemt med garanti - hurra for at spare 400kr

Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt?

Mvh stefan


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med ny HW 60a v2 esc
  • #1   15. sep 2013 Skal den ikke bare kalibreres og nulstilles til din sender/ modtager?

  • #2   15. sep 2013 Har du sat ESC´en op til modtageren????
    Man kan ikke bare sætte ESC´en i vognen eller skifte modtager uden at lave en ny opsætning af ESC´en.



  • #3   15. sep 2013 Jeg har hørt og set den fejl før, er du sikker på at det ikke er en kopi?

    Er der en hw validerings mærke uden på pakken?

    De er gode til at kopiere i Østen og det er ikke altid sikkert at man får det man tror man betaler for.


    Køb en ny esc eller gå tigger gang til den lokale rc forretning, og få dem til at hjælpe.

    Så må du æde lorte!, hvis de vil have noget for arbejdet.

    Alternativt køb en esc hos den lokale, nuvel den er nok dyre men du kan få hjælp, og du får et originalt produkt smiley



  • Klaus B
    Klaus B Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 102
    #4   15. sep 2013 Hej har haft samme oplevelse, dog med en LRP regulator. Den var f***** fra starten og skulle ombyttes.
    Hvis du har sat sender/modtager op så er der en mulighed for at den er færdig.


  • #5   15. sep 2013 jeg har sat det hele op med sender og modtager og ja der er ægthedsmærke uden på pakken. så den er ægte og jeg har gjort alle de ting som der skal gøres for sætte den op.

    og når jeg følger troubleshooting guiden som følger med sættet, så er det eneste jeg kommer frem til at lodningnerne kan være dårlige. men som skrevet før så har jeg lavet solide lodninger og brugt tin uden bly, men kan det være mit bly eller mine lodninger som er helt hen i vejret?

    mvh stefan


  • Klaus B
    Klaus B Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 102
    #6   15. sep 2013 Det kan selvfølgelig være dine lodninger - Kan du smide nogle billeder op så kyndige folk kan se dem?

  • #7   15. sep 2013 \\Fuze
    For det første er der ikke nogle kopier af din ESC, for det Hobby Wing der laver dem alle.

    For det andet kan det nemt være din lodning der er gået galt.
    Blyfri loddetin skal bruge mere varme, og hvis din loddekolbe er for svag, vil du ikke kunne lodde den rigtig.


  • #8   15. sep 2013 Arhh

    Der findes en del hobbywing kopi esc'er

    De kan kendes på at de ikke rigtig dur og brænder hurtigt sammen

    Søg lidt frem og tilbage på nettet, og i vil finde smiley

    Ellers læs Hobbywings egen udtagelse om at passe på kopier, de har også en anti counterfit søge felt på deres hjemme side hvor man intaster koden fra sit produkt for at kunne bekræfte ægtheden af ens esc...


  • #9   15. sep 2013 Hæ Hæ, dem kender jeg så ikke noget til smiley
    Der er mange der kalder Year Racing og Tuningi for kopier.
    Men det er de ikke, da det stadig er Hobby Wing der laver dem.


  • #10   16. sep 2013 Det er vist mere sandsynligt at nogle af Hobbykings ESC'ere laves på nogle af de samme fabrikker som Hobbywing også bruger. Men det er slet ikke det samme som at det er det samme der er indeni.
    At Hobbywing og Hobbyking skulle være det samme er vist det man kalder en vandre-historie smiley


  • #11   16. sep 2013 Hobbyking laver ikke noget selv, de ting der er mærket ”Hobbyking” er lavet efter deres anvisninger.
    Og det de ting de mærker ”Tuningi” er andre firmagers ting som de klasker deres eget klistermærke på efter aftale med den fabrik de handler med.
    Og her har Hobbyking 3 af Hobbywings ESC´er, Ezrun 18A, 35A og 60A, bare solgt under navnet ”Tuningi”.
    Og ja, af ren nysgerrighed har jeg haft skilt to 35A ESC´er ad for at se om det nu også er rigtigt at ”Ezrun” og ”Tuningi” ESC´erne nu også lignede hinanden.
    Og da jeg ikke kunne se nogen forskel på elektronikken i de to ESC´er, byttede jeg for sjovt rundt på plast kasse, køleribber, klistermærker og skruer, og samlede dem igen så jeg fik to Blandinger, og jeg ved stadig ikke hvad der er hvad i de to ESC´er smiley

    Ezrun/ Tuningi 35A ESC er faktisk min favorit ESC, og jeg køre stor set ikke med andet i mine crawlere.
    Jeg har 7 Ezrun og 19 Tuningi ESC´er, som alle har været under vand, frosset ned og på andre måder IKKE blevet behandlet pænt smiley
    Og alle mine ESC´er lider af det samme, tænd/sluk kontakten kan ikke li´ mudder og sand, og blæseren larmer efter kort tid, så de to ting piller jeg af, resten holder.
    Hvis jeg var stødt på andre svagheder i de ESC´er, var de for længst skiftet ud med noget andet der kan holde.



  • #12   16. sep 2013 Ok jeg mente i virkeligheden heller ikke at der ikke kunne være modeller fra flere brands der kunne være mere eller mindre identiske. Men tror bare ikke på at Hobbywing har én egen fabrik der både laver til dem selv og andre. Tror mere på at de fabrikker der producerer for Hobbywing også laver nogle af Hobbykings modeller og mange andre brands også, og at disse i nogle tilfælde kan være stort set identiske uden at man kan sige at det er Hobbywing der har lavet dem. Altså med andre ord vil jeg heller ikke tro Hobbywing laver/producere deres produkter på egen fabrik, men at de bruger forskellige uafhængige fabrikker næsten præcis som Hobbyking gør og næsten alle andre, med den undtagelse at Hobbywing nok gør lidt mere ud af at optimere, kvalitetstjekke etc end i hvert fald de billigste konkurrenter.

    Uanset er det dog ikke det samme som at alt hvad der ligner Hobbywing kommer fra samme fabrik og slet ikke at det er identisk med Hobbywing. Ikke engang selvom de ligner hinanden meget.

    Den ESC som Fuze har købt kan være en helt original der bare ikke virker (det sker jo også når man køber en Hobbywing i Danmark).
    Det kan dog også være en frasorteret "original" som bare ikke helt levede op til Hobbywings specificerede kvalitet-krav og efterfølgende er solgt ud af bagdøren som man siger.
    Eller det kan være et forsøg på at lave en kopi et helt andet sted.

    I alle tilfælde er problemet selvfølgelig at det er svært at gøre noget ved, når den ikke virker og den er købt på den anden side af jorden.


  • #13   17. sep 2013 Hæ Hæ, jo da, du har næsten ret smiley
    Det er faktisk en rigtig fabrik, Hobbywing er bare det navn (eller skuffe selskab) de bruger til deres hobby ting, ellers laver de elektronik til industri i stor stil.
    F,eks laver de en stationer ESC som jeg rigtig godt kunne tænke mig at få finger i, så jeg kunne sætte BL motor i min fræser og i dreje bænken smiley
    Problemet er bare at de er pisse svære at få fat i, og at man skal købe minimum 10 af gangen, og det er en lidt stor udskrivning.

    Så ja, sådan set er Hobbywing er en rigtig fabrik der laver ”brands” elektronik til andre, og sælger komponenter til endnu flere, men fabrikken heder bare ikke Hobbywing, men hvad de endelig heder ved jeg ikke ikke, for det ser ud til at de har flere navne alt efter hvad de laver, og hvor de sælge deres ting henne, og en del af disse navne er på kinesisk som jeg ikke fatter en brik af.
    Men jeg vil give dig het ret i at de bruger underleverandøre i stor stil for at presse udgifterne ned, hvilken virksomhed gør ikke det smiley

    En anden ting er, at den styre chip der sidder i Ezrun v2, Exrun mf.
    Dvs den enhed som du programmere ved hjælp af programkortet har Hobbywing patent på.
    De lavede denne chip i et kæmpe antal for at kunne få produktions prisen slået så langt ned at de kunne sælge ESC´erne til en billig penge (og overtage en stor del af markedet).
    Så jeg har lidt svært ved at ser hvordan en anden virksomhed skulle kunne lave et ”Billigt Kopi” produkt som kan bruge det samme programkort uden at løbe ind i de problemer som Hobbywing har klaret med masse produktion, og så oven i købet uden at få ørenne i maskinen hos Hobbywing smiley

    Så jeg tror at den ESC som Fuze har købt er helt original.
    Men som du siger, den virker bare ikke, og det er et fan…. uheld at løbe ind i når der ikke er garanti på skidtet, for det er noget der kun sjælden sker.
    Faktisk har jeg længe gået og ventet på at det blev min tur til at få en ESC´er der skulle vises sig at være en mandags model.
    Men jeg har kun haft fat i to WP Ezrun og en Ezrun 35A der ikke virkede som de skulle fra starten af, og det har ikke været nogle af mine egne ESC´er;-)



Kommentér på:
Problemer med ny HW 60a v2 esc

Annonce