{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.548 visninger | Oprettet:

ny esc problemer {{forumTopicSubject}}

jeg har købt en hobbywing 150a esc til min trx e-revo 1:8,
det castle mamba monster set jeg havde brændte esc'en af på og har her på forumet fået anbefalet hobbywing ESC'en som angiveligt skulle kunne køre med castle motoren. der er blevet loddet lidt for at få det til at passe men det lykkedes da til sidst.
esc'er er calibreret med sender og et frisk batteri sat på, ligeledes nye batterier i sender.
den kører ca 20-30 sekunder inden den stopper og vil ikke tage imod gassen. esc'en blinker rødt, nærmest en gang i sekundet..... sluk og tænd for esc og den kan 20-30 sekunder igen
jeg har prøvet med flere nyopladede batterier med samme udfald. styre servo'erne virker.....

nogen ideer???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny esc problemer
  • #1   27. sep 2014 Hvad står der i manualen der er galt når den blinker som du beskriver?

  • #2   27. sep 2014 umiddelbart melder den lav spænding


  • #3   27. sep 2014 jep.
    low voltage protection


  • #4   27. sep 2014 Ja så er det nok for dårlige batterier, for høj kv, for lav gearing, for meget punch eller en kombination af disse.

  • #5   27. sep 2014 Hvad er data på dine batterier ? Lipo? antal celler? c-tal?

  • #6   27. sep 2014 hvilke batterier og hvad står lipo cut off til?

  • #7   27. sep 2014 har du en lipo-buzzer du kan prøve at sætte på? - det skulle vel afsløre om det er batteriet eller esc som er galt på den

  • #8   28. sep 2014 hvis spændingsfaldet på batteriet er så stort at den kommer under lipo cut off værdien i esc'en ja så stopper den jo. Du kan jo prøve at sætte cut off til det laveste esc'en kan 2,6V/celle eller slå det helt fra og så køre en lille tur.

  • #9   28. sep 2014
    Det er et helt nyt
    5000mah
    60-120c
    3 celler

    Esc står med fabriksinstillingerne men prøver at sænke cutoff'en


  • #10   28. sep 2014 Så er det forhåbentlig ikke det derer problemet

  • #11   28. sep 2014 Jeg tror jeg har fundet fejlen hvis du kører med 3 celler.

    Efter hvad jeg kan se i manualen så virker funktionen der automatisk registrere antal celler kun med 2, 4 eller 6 celler. Dvs den formentlig tror du kører med 4 celler og derfor tror den meget hurtigt at du er på underspænding.
    Tror du skal ind og sætte antal celler manuelt hvis du kun vil køre med 3 celler.


  • #12   28. sep 2014 Note6: Because the normal voltage of each Lipo cell varies from 2.6V to 4.2V, it is quite difficult to calculate the cells number of a discharged Lipo battery pack. If it is calculated incorrectly, the Low Voltage Cutoff Protection function may work abnormally, so the option “Auto Calculate” is only available for 2s, 4s and 6s Lipo. If the voltage of the battery pack is lower than 8.8V, it is judged as a 2s Lipo; If the voltage is between 8.8V to 17.6V, it is judged as a 4s Lipo; If the voltage is higher than 17.6V, it is judged as a 6S Lipo. So in order to make the Low Voltage Cutoff Protection function always works correctly, we strongly suggest setting the “Lipo Cells” item manually.

  • #13   28. sep 2014 Ja sgu, Jeg puttede et batteri mere på så der var 6 celler og så virker det. Men nu har jeg fået pillet ved opsætningen så nu kan den ikkje igen. Manualen påstår man kan resette til fabriksinstillinger ved at holde setknappen inde i 3 sek. Det virker ikke..... Tror lige der skal en pause til inden jeg splitter noget ad...
    Men tak til jer og især Jakob der løste 1. Problem ??


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    okt 2014

    Følger: 3 Svar: 1
    #14   4. okt 2014 Hvad har det koste dig en hobbywing 150a esc
    jeg skal også bruge en til min E-maxx da esc er død ?? Jeg har castle mamba monster på nu ?


Kommentér på:
ny esc problemer

Annonce