{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  skæv bund på min fg baja hvordan retter jeg den
  • #1   12. nov 2013 Alu er ikke nem at rette, og du får den nok aldrig helt lige.
    Hvis du spørger en der vil have 100% ud af bilen, ville du få at vide at den er til skraldespanden og du skulle købe en ny bund.
    Hvis bilen "bare" er til skæg og ballade synes jeg da du skal prøve at rette den. Jeg ved der er nogen der retter den og så bagefter varmer den med en gasbrænder for at fjerne de spændinger der kommer når du bøjer alu.
    Jeg har selv prøvet det på min onroad bil men den kom aldrig til at køre godt igen, men det kan være du er bedre til det end mig.

• #2   12. nov 2013 Som Ronny siger... til løb og folk der vil have en "perfekt" bil, så skiftes den....

Men til sjov og ballade så retter du den bare op.
    Jeg har selv gjort det med en STOR hammer og en STOR svensknøgle. Ellers spænd den op i et skruestik og vrid den på plads.....

Jeg kender ikke lige umiddelbart højden eller vinklen smiley
    Men syntes ikke det der ser helt galt ud

Hvis du monterer for-broen igen, og servo saver. Så kan du sjusse dig frem, med den plade der sidder mellem for-bro og servo saver.

• #3   12. nov 2013 Jeg vil prøve at rette lidt på den .den er kun til sjov og ballade Den arm der er mellem for bro og radio pladen er også godt skæv efter turen . Men jeg prøver mig lidt frem og ser hvad der sker smiley Jeg har lavet en afstiver til radiopladen så den ikke vrider sig når jeg bremser . Der kan man se hvor skæv den trekant er . Hvad mener i om den løsning ??

profilbillede
  • #4   12. nov 2013 Tror aldrig du slipper for at den vrider sig. udover at bremse mindre, men så bremser den sikkert ikke godt....

Den plade jeg snakker om, er du nødt til at skifte, og den kan ike koste alverden...

• #5   12. nov 2013 Nej det kan den ikke være. Satte lige et forkert billede ind prøver lige igen

profilbillede
  • #6   12. nov 2013 Ved ikke hvor meget den forstærkning vil hjælpe, jeg mener at der er lavet nogle "aftermarket" servo plader i alu. (ikke fra FG)

Hvad med befæstningen i bunden af bilen, er det ikke også plast?
    For så ville det nok hjælpe meget at få dem skiftet til alu eller stål.

Bunden må du kunne rette op nogenlunden, ved at montere for-bro osv.
    Så kan (evt ny) mellem stykket nok vise om det passer sammen igen...

• #8   12. nov 2013 find den nærmeste smed og så i hans presser med den ....jeg har rettet meget ALU i den størrelse dog ikke fg bunden men tvivler på aluen er dårligere end så meget andet.....der skal dog presses forsigtig lidt af gangen eller risikerer du det brækker....det her er selvfølgelig hvis det er første gang den skal rettes hvis den gentagende gange har været rettet blir alu tit meget skørt og knækker

• #10   12. nov 2013 jeg prøver med lidt vold først og går det galt ja så er en god grund til at finde en anden smiley .. jeg har fået stivet pladen så meget af så nu kan jeg også bremse , hvilket var problemet lige før jeg ramte træet ny tuningsbremse og nu kan den standse ... har lige købt skivebremser til foran brugt men mangler 2 skiver så hvis der er nogen der ligger inde med sådan et sæt er jeg frisk .... men tak for hjælpen alle sammen smiley

• #12   12. nov 2013 Jeg har en bundplade du godt må købe, hvis det er smiley

• #13   12. nov 2013 Jeg kunne aldrig finde på at udskifte en så lidt skæv bund som denne, uanset om det er til bash eller løb. Når jeg har haft den i presseren er den som ny ! De bundplader jeg selv får laserskåret skal jeg jo også selv bukke....

Servopladen til gengæld.... Der ville jeg skynde mig at få en ordentlig en på. Helst i Carbon, tror desværre ikke jeg har flere, ellers kunne du godt have købt en af mig som aldrig bøjer smiley

• #14   12. nov 2013 Rustfri klejnsmed tilstede smiley

Alu kan ikke rettes op, hvorefter det er som nyt. PUNKTUM!

du kan rette den op men det vil være for evig svagere og vil bøje lettere næste gang... smiley
    hvis alu bliver bukket lidt for meget og man retter det op vil det som regel knække... smiley

• #15   12. nov 2013 jeg bestiller stumper og så kan jeg se hvor slemt det står til med den bund når jeg samler den.. Ronny A skrev tidligere at man skulle varme pladen op efter man har rettet på den for at ta nogle spændinger ??

• #16   12. nov 2013 tjah.. det virker i alm stål og rustfrit.. men alu kan du ikke tage mange spændinger ud af på den måde... den er bare svag der hvor den har været bøjet... smiley

• #17   12. nov 2013 okay fint nok så gør jeg ikke det ... men endnu en gang tak for hjælpen smiley

• #18   12. nov 2013 det var da så lidt... spørg du bare en anden gang...

• #19   12. nov 2013 det kunne jeg sagtens finde på smiley

• #20   12. nov 2013 Sådan laver man en forstærket servoplade/forende på en FG:

profilbillede
  • #21   12. nov 2013 Et mere...

profilbillede
  • #22   12. nov 2013 Hej Mubersule N
    den er godt nok i orden den radioplade der må jeg sige respekt smiley
    kan du lave en til mig måske smiley eller kan jeg finde nogle mål på den et sted

• #23   12. nov 2013 ellers må jeg selv igang med målepinden og få lavet sådan en sag der .. den er super fed

• #24   12. nov 2013 En supermule løsning, fjerner langt det meste slør i radiopladen. Men den forhindre ikke at bunden bliver skæv når man rammer noget fast, de stag som forbinder radio og bundplade giver sig alt for let, hvis en løsning som denne skal virke forebyggende skal der laves en lang langsgående befestigelse, i det meste af radiopladens længde....

Mvh Brian ( maskinfabrik ejer tilstede smiley )

• #25   12. nov 2013 de ser ellers stabile nok ud som jeg ser det

• #27   12. nov 2013 det er også sandt men er lidt glad for alu lige for tiden smiley

• #28   12. nov 2013 Jeg ELSKER alu smiley bare ikke når jeg køre galt smiley

• #29   12. nov 2013 Ja Brian det kan jeg se var lige inde og kikke på nogle af dine fede biler der er go stil smiley

• #30   13. nov 2013 Kim: Nej jeg laver ikke en plade mere. Det tog dælme mange timer at lave den, og det er 100% håndarbejde.
    Vinklen er også mindre end på den originale plade, og så har jeg som det ses rettet gas/brems servoen op så den trækker lige på.
    Men hele formålet var at få en stabil servoplade. At jeg så også vil tro at den afstiver forenden er jo en anden sag smiley

• #31   14. nov 2013 hej den kan rettes også uden varme uden problem har selv rettet en baja der var være end din jeg bruger min brænde kløver til og presse den på plads bare du gør det stille og rolig og ikke tæsker løs på den med en hammer men brug noget træ og skrugetvinger og en skrugestik så skal det nok gå.

hilsen alu skibsbygger (har maj og mie mols på samvitigheden):)

• #32   14. nov 2013 Hej Henrik jeg er igang med at presse stille og roligt på bunden nu . . Den får et lille klem med mellemrum så må jeg prøve mig frem jeg tror selv på det virker det her .når man siger har på samvittigheden så har man ikke gjort det godt smiley eller nej det gas . Sådan ser det ud lige nu

• #33   14. nov 2013 Med stille og roligt menes der ikke 0,5mm hver 20 min smiley . bøj du bare den på plads det skal ikke tage mere end 2 min smiley

Kommentér på:
skæv bund på min fg baja hvordan retter jeg den

Annonce