{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Lav kv motor til elektrisk "spil" {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen

min bror og jeg går med et lille projekt i tankerne, da min bror lige pt. går og trække kabler i en lufthavn og er ved at være godt træt af at skubbe til søgefjederen fra samlings-brønd til samlings-brønd.
Da der er 140 meter mellem hver brønd kunne han godt tænke sig et form for motoriseret spil med 2 ruller(valser) som skubber søgefjederen gennem røret da det er et langsommeligt arbejde at gøre det manuelt.

vi skal derfor bruge 2 motorer med en lille kv for at holde hastigheden som søgefjederen skubbes med nede så ledes at den ikke skader kablerne som allerede ligger i røret.

umiddelbart snakker vi en hastighed på omtrent 2 m/s

da det kommet til at køre fra 2 bilbatterier (sat i parallel) så vil spændingen nok være mellem 11 og 14,7 volt alt efter hvor meget den nu har kørt. altså mellem 3-4s spænding

ud fra dette så vil vi med en 380kv motor x 12V skulle ned under 1cm i diameter på hver af de 2 ruller for at ramme de 2 m/s.

problemet er så at hvis rullerne er for små så vil de ikke kunne få godt nok fat i søgefjederen (glasfibertråd på 11mm i dia ) og de vil bare smutte rundt.

Derfor ville vi høre om i kendte til nogle motorer med en kv lavere end de 380kv som stadigvæk kan arbejde sammen med 12v volt. (alternativt 24 volt men så under 200kv)

se vedhæftede fil for "opstilling"

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lav kv motor til elektrisk "spil"
Kommentér på:
Lav kv motor til elektrisk "spil"

Annonce