{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.310 visninger | Oprettet:

TC Bil for nybegynder til vinter {{forumTopicSubject}}

Hejsa Alle sammen

Har brug for lidt input angående en mulig TC bil til klub brug. Har kigget meget på brugt marked, men kan ikke gennemskue hvad der er et godt køb....

Mit budget er 2000,- max.
Jeg har batteri, lader, sender/modtager og motorsæt.

Da jeg bor i Nordjylland, ville det være optimal hvis bilen kunne findes her.

Den behøver ikke at være det vildeste nye, men må gerne kunne følge med, og nem at få dele til.

Har rodet noget med drift biler, og istandsat et par stykker og rodet meget med dem. Så teknikken har jeg ok styr på.

Håber i kan komme med et par bud, og tak for hjælpen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TC Bil for nybegynder til vinter
  • #1   8. jul 2014 Jeg har en Xray T2 som er bygget til TC

    Bilen mangler kun en ESC og nogle TC hjul og så er den klar smiley


  • #3   8. jul 2014 Måske er denne en god og meget billig løsning? Mangler kun motorsæt, batterier og radiosæt.

    Ved dog ikke mht dele, spørg sælger?

    http://www.rcgalleri.dk/marked/RC-enhed/124083-bil-top-photon-touring-car-


  • #4   8. jul 2014 Den havde jeg kigget lidt på men den er vist lige solgt smiley

    Kigger også lidt på xray evt en t4, kan se et par stykker på marked som roller.


  • #5   8. jul 2014 Min TOP Photon er ikke solgt.. men der blevet budt på den. Det er du selvfølgelig også velkommen til at gøre. Jeg lader annoncen stå lidt endnu..

  • #6   8. jul 2014 Jeg har en trf 417, rigtig lækker tc bil. Der er en del reservedele med, og en motor,. Vi kan evt lave en god handel smiley

  • #7   8. jul 2014 Se evt mit galleri

  • #8   8. jul 2014 Jeg har også olie til dæmpere osv der kan følge med smiley

  • #9   8. jul 2014 Med denne er du super kørende, og du kan tilkøbe reservedels pakken også så du ikke kommer til at mangle noget. Yderst velholdt og godt kørende.

    http://www.rcgalleri.dk/marked/RC-enhed/123732-bil-schumacher-mi5-110-touringcar-



  • #10   8. jul 2014 Måske du skulle tjekke den her, det er en konkurrencedygtig tc med kulfiberbund, tandhjulsdiff og spool til kun 1499 kr

    http://www.rckwebshop.dk/shop/1-10-dt2-5073p.html


  • #11   8. jul 2014 Tak, for alle tilbudene, der kommet mange fine biler frem. Og jeg kigger på dem alle.

    Kim Bendiksen: Må sige den ser meget spændende ud, mest idet den så er helt ny, og kan gøre sig på banen. Så er det måske svært at købe en brugt til samme pris eller dyrere.....


  • #12   8. jul 2014 Hej jeg synes du skal være meget opmærksom med at købe biler fra rckongen, har en ven som købte noget værre skidt efter at være blevet rådgivet af dem til a købe den., det var også en "Pro" begynder bil til de 1500kr - han kan ingen reservedele få, og bilen knækkede, pinion, skruer, bumper og en dims mere jeg ikke ved hvad hedder, efter en times kørsel., og det var viiirkeligt ikke noget særligt han kørte., så min mening, køb et rigtigt mærke som, tamiya, xray, eller lign. Den der Schumacher er vidst også rigtig fin., men tamiya og xray er klart bedst med reservedele.,

    Min mening er at du vil få meeget mere for dine penge ved at købe en brugt pro tc bil som, tamiya 417- xray 3-4, awesomatic, Schumacher eller lign smiley


  • #13   9. jul 2014 Tobias F ---- hvis din ven kan smadre en hel bil efter 1 times kørsel er det noget galt fra controlleren og op...

    Mht til kæb ved rckongen er der ingen ko på isen der, super service. Nu kører jeg ikke TC med drift og har alt været glad for at handle der. Det er det eneste sted jeg handler herhjemme


  • #14   9. jul 2014 Kim, nej det var fordi det var en direkte elendig bil de solgte,, det findes kun reservedele fra deres firma, og pinol skruen røg ind i pinion metallet, dette er sket to steder, og jeg tror i alt den bil nåede at lande på taget en gang, derudover kørte vi ikke engang i en time, . Så nej det var nok nærmere fra controller og ned :). Som jeg også skrev ., men du er måske Kim's gode ven, nu du passet sådan på rckongen smiley - og påstår at det er usandt det jeg siger., smiley

  • #15   9. jul 2014 Hvad angår super service, så er det på ingen måder det min ven oplevede,. Der var de derimod uvidende og kunne på ingen måder hjælpe ham, den bedste joke var, da de bedre sende bilen ind så de kunne se hvilke skruer det sad i den,. Eller da han spurgte hvilken strls hans spur/pinion var, i forhold til mod/pitch, det kunne de så ikke svare på da de ikke vidste det., hvordan kan man ærligt sælge stå og sige man har styr på tingene og kan yde en god service til rc folk hvis man ikke engang kan svare på de simpleste spørgsmål.,

    Men ja okay, det er jo som sagt bare en dårlig oplevelse,. De er sikkert fine at handle med hvis man vare holder sig fra alt hvad de har af råd og kloge ord.,
    Og deres unknown kopi pølle modeller de har haha


  • #16   9. jul 2014 Kig på den 417x som jeg har tilsalg
    http://www.rcgalleri.dk/marked/RC-enhed/123926-bil-tamiya-417x


  • #17   9. jul 2014 Hejsa,

    Det er nogle rigtig fine bud, og har også de flest af dem. Der hvor jeg kommer til kort er. om det er et godt køb???
    Jeg kender ikke modellerne, årgangene, om det er til at få reservedele til og om det er billigt eller for dyrt for brugt køb.
    Helt enkelt "jeg ved ikke, om jeg får noget for pengene" smiley


  • #18   9. jul 2014 Henrik, som jeg skrev, gå efter mærkerne xray, tamiya, det er nok de i mest populærere, og både 416-417-417x-417v5-xray2-xray3,xray4,., det er alle top modeller og nogen godt tc modeller,. De er alle meget nemme at få reservedele til., smiley

  • #19   9. jul 2014 Du har fået et hav af forskellige bud, som forventet. Om du får "noget" for pengene er svært at gennemskue, og præcis hvilken bil der er bedst til lige netop dig er endnu sværere at sige.
    Jeg går ikke ud fra du kommer til at køre helt alene med din bil, så derfor vil mit bedste råd til dig være at se hvad de andre i din lokale klub kører med. Det behøver ikke være præcis det mærke eller den model alle herinde råber højt om- det er fuldstændig ligemeget. Det behøver heller ikke være sidste ny model. Køres der Xray, Serpent eller Yokomo eksempelvis.. så nap en model der er et par år gammel. De fås tit til en 5-700kr og der vil gå lang tid før dine evner overskrider bilens.
    Til at begynde med er det langt vigtigere at du kommer igang med et ordentligt og velfungerende setup. Så vælg en bil de andre kender og kan hjælpe dig med på alle tænkelige måder. Det vil spare dig for oceaner af tid og frustrationer og er i min optik langt vigtigere end hvad der står på kassen!

    Når du har fået styr på "begynder-bilen" kan du så begynde at overveje den næste model. Så er dine forudsætninger langt bedre i forhold til at vælge mellem det ene eller det andet.

    Du må ikke tro, at bare fordi du farer ud og køber den model som een eller anden verdensmand lige har vundet dit eller dat med- så er du på den sikre side.
    Nix.. ALLE biler skal sættes ordentligt op for at komme godt rundt på banen, og er de ikke det, kører de ikke meget bedre end en legetøjsbil fra morfars.

    .. og vil man have en bil der kører som en Sniper kan man jo ligeså godt spare pengene og bare købe en Sniper.


  • #20   9. jul 2014 Uden at jeg er nogen ørn til TC biler overhovedet, så har jeg læst mig frem til at mærkerne som Tamiya, Xray, Yokomo, Serpent, TOP er alle meget gode mærker - blot for at nævne nogle. Nok specielt Tamiya skal du dog være obs på at det er en af de gode modeller og ikke f.eks TT-01'ern.

    Det næste er så spørgsmålet om hvilke modeller p.t. er tilgængelig indenfor dit budget. Der er en række stykker herinde men der findes også f.eks ebay og tamico.de

    Jeg vil også mene at Tamiya dele er nok de nemmeste og hurtigste at få fat i, både fra DK og f.eks DE. Men, forhåbentligt er der nogle garvet TC ejere med de andre modeller som evt kan byde ind her.

    Noget andet som mange kører anbefaler, er at finde ud af hvilke modeller/mærker der primært køres med i den klub du har øje på at køre i. Hvis du har samme bil eller mærke, er det typisk nemmere at få gode råd til f.eks opsætning samt evt låne/købe dele af en anden hvis nu der går noget galt under et løb eller træning.


  • #21   9. jul 2014 Tak for jeres indlæg her, det var den feed-back jeg ledte efter.

Kommentér på:
TC Bil for nybegynder til vinter

Annonce