{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.211 visninger | Oprettet:

Mangler en opdatering af Lipo til trex 500 {{forumTopicSubject}}

hej

efter et par år uden RC er jeg vendt tilbage, der er sket meget siden jeg forlod den del af verden smiley
Nu føler jeg mig som en gammel mand på 80 der lige har fået en computer i hånden smiley
jeg har købt mig en trex 500 fra ny af, som jeg er ved at samle, som går fint.
MEN nu mangler jeg Strøm. det er en hel ny verden for mig næsten i hvert fald med det lipo osv ?

hvad skal jeg vælge af mærke ?
hvad for en lader til rimelig penge skal jeg vælge ?
hvad står 6S Li-Po 2600 ~ 4600mAh for ? 6 celler ? eller


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mangler en opdatering af Lipo til trex 500
  • #1   7. nov 2014 Her er en udførlig artikel

    http://rc-forum.dk/index.php?topic=61.0


  • #2   7. nov 2014 Hej,

    Det kommer jo an på hvad du bruger din flyvser til...

    Der er sket nogle udviklinger ifht Lipo... men det er nu meget som i "de goe gamle dage" smiley

    Jeg kom selv tilbage til RC for ganske nylig så kender godt til følelsen...

    Først og fremmest...

    Batterier - Lipo er vejen frem. Største forskel - lipo teknologien er virkelig fed i forhold til alt andet - men også mere "risikabel" i hvert fald i teorien i og med lipo celler ALDRIG må komme under en vis ladning da de ellers bliver ødelagt og i værste fald går op i røg og endda flammer! Derfor skal man være lidt mere obs på flyvetid mv. Men for de fleste der flyver en 500 heli så er din motor overheated før det sker smiley

    Fordelen er selvfølgelig at de kan afgive en dælens masse strøm og kan lades ekstremt hårdt - og ingen afladningscykler mv.
    Ny terminologi er S og C'er. Men helt grundlæggende skal du bare forholde dig til hvor mange volt/celler (S) din motor og ESC kræver. Motormæssigt er der en rating til din heli på hvor mange omdrejninger du skal ha og hvor meget kraft der anbefales. Den motor du så vælger har en amp rating, og den amp rating afgør så hvor mange C dit batteri skal kunne afgive... Vi kan lige gå mere i detaljer, men helt grundlæggende, hvis du køber et 3000 mah batt med en output c rating på 35 så kan du trække 35x3000 mah ud af batt. Alt efter kvali er det væsentligt mere i peak.. men det varierer efter mærke! En standard 500 mx align motor har f.eks en rating på Max continuous current : 75A/110A(5sec) så derfor er et 6S3000mah ik nok til det batt. (det anbefales til den motor at bruge 3300mah).

    Den amp rating skal din ESC/Speedo/Fartkontrol også kunne håndtere... nogle vil oversize den væsentligt højere da det bare ikke er sjovt hvis en ESC futter af i din chopper. Standard t-rex 500 er RCE-BL70G som kun liige kan tage 70A og 110 i peak. Til gengæld er den billig smiley

    Aligns dele fra deres Super combo sæt plejer at holde ok, men de fleste jeg kender bruger de noget bedre og noget dyrerer Castle ICE 2! eller Kontronik ESC.
    Motorer fra Scorpion eller Quantum. Og batterier fra Gens Ace.
    Kig inde hos Darklake eller rotordisc. Førstnævnte har stort set KUN state of the art dele. Og Rotordiscen har både og..

    Pheew... ved sq ik om jeg fik det hele med, men bare spørg... og alle de kloge hoveder må endelig rette hvis der var noget jeg lige fik baglæns banket ned.


Kommentér på:
Mangler en opdatering af Lipo til trex 500

Annonce