{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nitro benzin hvad skal min vil køre på 25 eller 16 eller hvad det hedder
  • #1   19. mar 2015 Fra 3.5ccm og op skal du bruge 25% fuel

  • torben l
    torben l Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #2   19. mar 2015 Hvor står det henne hvad det er så

  • #3   19. mar 2015 Somregl på siden af motoren

  • #4   19. mar 2015 Det der er en skala 1:8 og der sidder en big block motor i, de fås fra 3,5cc eller omregnet 0,21 kubik tommer. Den skal som michael siger have 25%.

    Og så lige for at slå en ting fast, nitro og benzin er 2 forskellige ting, ikke noget man blander sammen. smiley

    //Dan


  • #6   20. mar 2015 KT. hvorfor tror du der er mere olie i 16% ?
    De motor producenter jeg er i kontakt med har ser ingen grund til at bruge andet fuel end det du ellers ville køre på. Husk at motoren er optimeret til en type brændstof fra fabrikken og skal du skifte så skal du huske at skifte pakninger i toppen også ellers passer kompression og tænding ikke.

    //Dan


  • #7   20. mar 2015 Der må jeg gi Dan ret, ingen grund til alle de forskellige brændstof typer,...

  • #9   21. mar 2015 Det var noget af et statement KT.
    Men omkring 15års erfaring med nitro motore og aktiv i den danske 1/8 løbs serie giver mig da absolut heller ingen ide om hvad fanden jeg snakker om kan jeg da godt se.

    Torben, lyt du til KT. så skal det nok virke for dig.
    Michael vi ses på lørdag til en gang fed race.

    //Dan


  • #10   21. mar 2015 Det gør vi Dan, der er ski mange tilmeldte PT

    /Mikael
    "Nitro engine newbeeee" ;-P


  • #11   21. mar 2015 ja 73 hvor af 14 er fra udlandet... Det biver sjovt, jeg er løbsleder lørdag, og det er sq heldigt for et par af mine teamkørere har fået nye nitro motorer til i år, så kan de selv rode med uden newbie nr 2 smiley

    //Dan
    "Serpent DK Offroad teammanager og Nitro motor newbie 2"


  • #12   22. mar 2015 For at gøre forvirringen større. Vil jeg prøve at forklarer forskellen på 16 og 25% brændstof.

    Nitrobrændstof indeholder 3 komponenter. Methanol, Nitromethan og olie.

    En typisk brændstof indeholder:
    10-30% Nitromethan
    15-20% Olie
    50-75% Methanol

    Nitromethan: Kemikalie. Minder om Methanol, men har dobbelt så meget ilt med sig.. CH3NO2
    Methanol: Alcohol, grundbestanden af "nitrobrændstof". CH3OH
    Olie: Kan være forskellige syntetiske eller mineralske olie.

    Ved at tilsætte nitromethan, opnår flere ting. Brændstoffet skal bruge væsentligt mindre atmofærisk luft for at brænde. Derfor kan man få mere brændstof ind i brændkammeret. En sammenligning: 1 kg benzin kræver 14,7 kg luft. Mens 1 kg nitromethan kun skal bruge 1,7kg luft.
    Ved at tilsætte mere brændstof opnår man også køling. Derfor kan man godt opleve at en motor går køligere på 25% Nitro end på 16%.
    Pga man kan tilsætte mere brændstof pr tænding, er der større ydelse i 25% Nitro end i 16%. Derfor skal bilen/båden/flyveren.... også justeres når man skifter brændstof.

    Jeg giver ikke så meget for tommelfinger regler omkring om man skal bruge f.eks. 25% brændstof på store motorer osv. Det er motorens opbygning der gør om man kan bruge f.eks. 30% brændstof.

    Det vigtigste er at få justeret din motor efter brændstof skifte.


Kommentér på:
Nitro benzin hvad skal min vil køre på 25 eller 16 eller hvad det hedder

Annonce