{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kv V. Turns
  • #2   20. mar 2015 Jeg tror det er svært at svare på. Begge på sin vis ubrugelige parametre i sig selv.
    For at kunne vurdere en motors "kraft" ville jeg sammenligne hver enkelt motors kv, max effekt i watt og vægt.

• #3   20. mar 2015 Er det til din DF03?

• #4   20. mar 2015 Som der bliver nævnt så findes der ikke nogen omregningsfaktor. Grunden hertil er at der ikke findes en generel regel for at et bestemt antal viklinger/turns svarer til et tilsvarende bestemt antal omdrejninger. Ergo er det ikke muligt at skære over een kam og påstå alle motorer med et bestemt antal viklinger løber samme hastighed.

På en brushless motor ligger viklingerne i statoren/motorhuset og opbygningen heraf har selvfølgelig en stor del at sige i forhold til motorens ydelse. En anden ting, som alle de der har stillet samme spørgsmål før dig enten glemmer eller simpelthen ikke ved er at rotoren.. dvs magneten.. har ligeså stor om ikke større betydning for omdrejningerne en motor spinner og hermed også et givent kv tal.
    - For både rotor og stator gælder det at større magnetisk kraft svarer til mere moment og en mindre omdrejningsvillig motor. Det er også derfor du kan se at "tunings-rotorer" købt som torquey altid er større end standard rotoren i een eller anden dimension. Typisk diameter men det kan også være længde.
    - På samme måde gælder det at mindre magnetisk kraft resulterer i flere omdrejninger. Best illustreret ved at se på en typisk konkurrence motor. Tag eksempelvis en 4.5t motor kontra en 17.5t motor. Kigger du på kv tallet vil du se at 4.5'eren tager langt flere omdrejninger, men den elektromagnetiske kraft der er i statoren på de to motorer er langt størst i 17.5'eren..

Beklager hvis jeg løber ud af en tangent.. - Håber det gav lidt af forklaringen på hvorfor man ikke bare kan omregne smiley

• #5   20. mar 2015 Når du har den fysiske størrelse på en motor og Kv tallet, så har du en super god indikator for, hvordan motoren yder og opfører sig. Det handler om at gøre sig nogle erfaringer.

Jeg vil gætte på din 10 turns børstede motor svarer til noget i omegnen af 3500Kv i samme størrelse, hvis det er 1/10 på 2s. Det er ihvertfald udgangspunkt du kan bruge til at komme igang.

Men uanset er der mere knald på et brushless og mindre effekttab.

Kommentér på:
Kv V. Turns

Annonce