{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
985 visninger | Oprettet:

Racereport SMRC cup 4 - Kris {{forumTopicSubject}}

Ja så blev det endlig tid til den næste SMRC Cup.

Igår var der en masse ting jeg skulle have styr på mht. diff og trækaksler, jeg fik ordnet tingene men der knækkede så en diff pind, (min egen fejl, for hårdt shimmet) pinden blev skiftet og der blev shimmet om, nu spillede det bare, jeg kunne køre uden problemer.

I differne har jeg lagt 5000 olie i front 5000 i center og 2000 i bag, dette fungerer bare meeen den slår lidt med røven, skal fikses inden næste løb.

I støddæmperne havde jeg gjort det helt forkert i forhold til hvordan banen var, 500 olie foran og 400 olie bagi, bagi var den helt perfekt men foran var alt for hård hvilket gav meget dårlige styreudslag og ikke meget greb foran, det fik jeg ihvertflad også oplevet i kvalifikations heat 1. kørte dårligt og var derfor nødt til at skifte olie i en fart inden næste heat.

Jeg fik så smidt noget 350 olie i i fronten dette var bare helt perfekt og bilen stod helt som den skulle.

I kval heat 2, ville jeg tage chancen og køre det uden at tanke, bilen stod rigtig godt, og jeg havde også fået nogle helt rigtige hjul på (DLD Blockpass i soft) jeg fik kørt 11 omgange på 7 minutter. Dette sendte mig videre til kvart finalen, da mit 3. kval heat ikke gik så godt, knækkede desværre en steering rod, den blev skiftet og håbede så på at alt fungerede som det skulle og det gjorde det også.

I kvar finalen fik jeg en meget uheldig start hvor jeg vendte om på hovedet og var så nødt til at kæmpe mig fra 8. op til mindst 4. pladsen, men da jeg skimtede hvor tæt de kørte vidste jeg det kun var et spørgsmål om sekunder før der var mange der lavede fejl. Og det var rigtigt spået, ved det store dobbelt hop væltede ca. 5 kørere om på hovedet, jeg lå nu på 3.pladsen, og jeg lå helt oppe ved 2.pladsen, fik presset 2.pladsen godt og grundigt og til sidst lavede han en fejl, nu lå jeg på 2. pladsen, så var jeg ihvertflad sikker på at semien var i hus, jeg lå på 2. indtil ca 2 minutter før slut hvor jeg bare havde brug for at tanke blev så lige taget og endte på 3.pladsen, HELT PERFEKT!

Nu var det tid til at gøre klar til semien, styretøjet var blevet støvet og det blev så smurt så det gik let, batteriet skulle lades og starterboksen var fuldt opladt, nitro i dunken og det hele.

Starter op 5 minutter før løbet sættes igang så motoren kan komme op i temp. inden løbet sættes igang, jeg skulle starte på 4. pladsen hvilket ikke er noget problem. Jeg kører hen til min mekaniker Nicolas, han tanker bilen da jeg er under starterens kommando. Nu var det alt eller intet så kørte roligt rundt første sving, men havnede stadig indeni i al tumulten, sad fast sammen med en anden kører og der var nu lang vej op til feltet, jeg valgte at lade være med at køre usikkert og tage chancer hvilket også var rigtig klogt. Jeg lå og kørte i min egen verden i ca. 17-18 minutter hvor speakeren så siger: ''der er 2 minutter tilbage, nr 1: en eller anden, nr 2: en eller anden, nr 3: en eller anden, nr 4: Kris'' Her kunne jeg mærke mit hjerte pumpe igennem, jeg lå til og få min første finale. Også i semi var jeg nødt til at få tanket 2 minutter før slut, jeg turde ikke andet, her overhalede 5. pladsen mig, der var nu kun halvandet minut tilbage. Jeg fik nu mange nerver, men måtte bare holde hovedet koldt og køre. Jeg nåede lige at overhale ham men da jeg kiggede på resultats listen så jeg at der var 4 omgange ned til 5.pladsen.

Jeg var nu overlykkelig, jeg var i finalen for første gang.

Nu skulle der virkelig gennemtjekkes, intet måtte gå galt, alt blev spændt efter og batteriet pumpet. Skulle jo køre 45 min. i træk. Så var det tid til finalen efter en buggy semi og en truggy finale. Alting forløb godt for mig i starten af finalen, jeg kom godt afsted og folk lavede nogle fejl som jeg undgik, jeg lå helt utroligt nok på 2. pladsen, men det skulle nok ændre sig, begyndte at fejle, og kom ned på en 6. plads der lå jeg så det meste af løbet igennem. Jeg lå også og kæmpede en fed kamp med Jesper Villund hvem skulle have 7. pladsen? Mit højre forhjul havde dog været gået op i limningen i et godt stykke tid nu, jeg høre så min mekaniker Nicolas råbe: '' skal du have skiftet hjul?'' jeg råber bare ''JA!'' Nicolas fik skiftet det på ca. 20 sek. og 5 sekunders tankning, nu kørte det bare, men jesper var kommet lidt foran mig men han manglede stadig en tankining, jeg var sådanset ligeglad med resultatet jeg ville bare gennemføre og det gjorde jeg også, jeg var overvældet. Jeg blev ikke engang sidste pladsen. Jeg sluttede på en 7.plads. Dette var bare en suveræn dag for mig.

ISHIMA!

// Kris Møller

P.S Læs flere racereports og mange andre ting på: www.ishimaracing.dk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Racereport SMRC cup 4 - Kris
Kommentér på:
Racereport SMRC cup 4 - Kris

Annonce