{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.776 visninger | Oprettet:

anmeldelse : mamba 25 esc {{forumTopicSubject}}

Indledning:
jeg vil her anmelde mamba 25 esc med forskellige bl motorer. jeg har selv været stor fan af den konventionelle el motor, i meget lang tid. men efter at have fået konkurence til det yderste af andre med bl system installeret i deres 1/18 off road biler, tog jeg springet og hoppede med på de børsteløse bølge.....
and what a ride..



TESTPLATFORM:

Bil: xray m18t ( fuld option)

Motor: mamba 8000kv og graupner 330 inline
Gearing: std 54/10


Førstehåndsindtryk:
egentlig lidt skuffet over at selve escen ikke er pakket ordenligt ind i en plastic æske, er kun pakket ind i gennemsigtig krympeflex med castel creations klistermærke på. manualen er nem at gå til der er 5 sider, der hurtigt og nemt er læst igennem og forstået.
opsætningen går smertefrit hvis man følger brugs anvisningen til punkt og prikke. dog skal det tilføjes at hvis man vil have det maximale ud af den skal man invistere i et data kabel der kan connecte escén til en pc så man kan opdatere det software der er installeret i den std. dette gan godt anbefales

Montering:
ekstrem nem at monteret, et stykke skum dobbelt klæbende kvalitets tape, og den sidder sikkert og vibrations dæmpet installeret. motor montering... knapt så god da monterings hullerne sidder lige mellem en speed300 og en speed 180 motor størrelse, altså man skal til at have gang i nålefilen hvis man vil have motoren til at sidde perfekt.

Hvad er udstyret testet i forhold til?
mambaén er testet op i mod en konventionel speed 300 v6 motor. alt efter motor valg går går det stærkt rigtig stærkt. startede selv med at montere 8000 kv motoren der fulgte med escen, der er slet ingen sammenligning mellem en speed 300 og en 8000kv motor, over hovedet ingen, med 8000kv i bilen var den komplet sindsyg. på bane med gode dæk og godt greb kunne jeg ikke give mere end ca 15-20 % gas uden at bilen fløj, så efter 1 batteri skiftede jeg motor. 330 inline motoren er mere egent til bane kørsel da den ikke er nær så hidsig som 8000 motoren men der med ikke sagt at 330éren er kedelig overhovedet, for den er perfekt til bane, med escen justeret til 50%power går det stærkt på toppen men det er mere optrækket der bliver ved med at forbløffe en hvergang man presser den i bund, med denne setting flyver den nemt fra en normal 300 motor så let som ingen ting . kører tiden er tilmed det samme som std 300 motoren stadig.

Vurdering af det testede udstyr:
mamba 25 esc 9/10 ( lidt surt at man skal opdater software det trækker ned list ) men ellers en top bl esc til 1/18 biler
motore
8/10: 8000kv (brugbar til bashing og speed run) kan smadre dine gp celler da dne trækker alt hvad batteriet kan levere.
10/10 330 inline( perfekt race motor) meget smidig og stabil motor med massere af moment

minh vurdering er at det nok er det bedste bl system til 1/18 biler på marked lige pt, det er også det der har været der længst. men der er fler andre systemer der vinder teerræn kan bla nævne det lidt billigere qark system, men vil man have flest mulige indstillings mulighedder så er det mamba man skal bælge

Hvor er testen udført:
solrød offroad klub


Konklusion:
rgtig godt system, kan dog ikke anbefale det til begyndere da der er tale om en power der er næsten for vild til mange af de 1/18 biler der er på marked. en god ting at opgradere uanset hvilke mærke bil man har er at opgradere aksler og spur pinions gear og stramme sine differ op.

Positive ting:
wow effekten den har hvergangman fyrrer den helt af

Negative ting:
prisen her hjemme, og at softwear skal opdateres før den performer til det yderste

alt i alt vil jeg give systemet en 9/10 karakter

hvem er testen udført af:
Kant76


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  anmeldelse : mamba 25 esc
Kommentér på:
anmeldelse : mamba 25 esc

Annonce