{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fg eller nitro.
  • #1   22. feb 2008 det er jo 2 vidt forskellige biler...

hvis det skal gå rigtig stærkt... så ska du ha en nitrobil..
    med 4 hjuls træk... (kig i mine annoncer)

og ska det være noget der kører knap så stærkt som er noget svære at styre men som der ik er så meget motor skruen på... så ska det være en fg marder eller lign.

men de kan slet slet ik sammenlignes...

• #2   22. feb 2008 har hørt fg skulle være bedre til bane ?

• #3   22. feb 2008 fg kræver en noget større bane...

og er MEGET sværre at styre...

så nej det er den ik...

• #4   22. feb 2008 Giver Ole ret..

Jeg havde osse fundet en mere proff Nitro bil, i stedet for at smide 7 kilo efter een FG

Karsten

• #5   22. feb 2008 så tror jeg ville tage en hellfire , smiley

• #6   22. feb 2008 Benzin offroad kan slet ikke køre på offroad bane da den er for tung i forhold til sin konstruktion.

Benzin biler laves med baghjuls træk, hvor man kan opgrader dem til 4wd, som koster kassen.
    Nitro biler er lavet med 4wd (langt de fleste)
    Og der køre langt beder, og meget nemer at styre rundt.

Benzin biler kræver rigtig meget plads, hvor nitro biler kræver meget mindre.

Til de træf jeg har været til. Der er det nitro biler der har kørt mest, hvor benzin bilerne står og skruer i bilen, blandt andet udskiftet dele fordi de ikke holdte da de prøvede at følge med nitro biler, samt benzin bilerne har stået og hivet sig død i træk starteren på deres benzin biler, og justeret sig døde i det.
    Der med nitro biler er det blot 2sek på starter boks, og så er den startet. Hvor beder nitro motor man har, hvor mindre justering er der i den.

Omkring køre tid.
    Pr tank køre man længer tid med benzin bil end med nitro.
    Men hvis du man regner det ud pr liter. Så køre man længer tid med sin nitro bil pr. liter, end man gør med benzin biler.

Benzin biler er rigtig dyre i dele, hvor nitro biler er langt billiger.

Så alt i alt ville jeg klart tage en nitro bil af kvalitet, frem for en benzin bil.

• #7   22. feb 2008 Hellfire skal man nok holde sig fra... Den er ikke særlig god.

Så heller tage Hot Bodies Lightning Stadium 2 Pro hos rcsiden.dk

eller endnu beder hong nor x1crt

(går ud fra du ville have truggy siden du skrev hellfire?)

• #8   22. feb 2008 jep , hva er der galt med hellfire ?

• #9   22. feb 2008 måden den er bygget. holdbarheden i diff,

• #10   22. feb 2008 okay,

• #11   22. feb 2008 jeg forstår egentlig ikke slet ingen af jer har spurgt hvad bane han vil køre på..

hvis du vil køre på en 1:8 offroad bane dur det ikke med nitro, vil du køre på en kæmpe fg bane, så er det jo fg du skal vælge..

så ville lade mit valg komme an på hvad bane du skal køre på..

og om man er til det ene eller andet er en smagssag, fg kører hader nitro, og folk der kører nitro hader fg fordi de er kæmpe store..

• #12   22. feb 2008 okay smiley jeg kan dog ikke lige finde en rigtig sej nitro bil,

• #13   22. feb 2008 okay, men det skal være en truggy smiley

• #14   22. feb 2008 René N
    hvis du vil køre på en 1:8 offroad bane dur det ikke med nitro,

Hvad snakker du om? 1:8 er nok den bil som er mest holdbar. Og den køre netop på 1:8 bane.
    Nitro biler kan nemt holde til en benzin bane da den jo stort set er flad selv om de kalder det offroad.

Men tag en benzin og kør på en nitro bane. Benzin bilen bliver totalt smadret da den ikke kan klare den store vægt den har.

laust P
    Hvad er en sej nitro bil? Det er jo blot et karos som skal males så man syntes den er "sej"

Christian S
    Du må meget gerne nævne "der er en del baner" hvor de ligger henne

• #15   22. feb 2008 Benzin biler er lavet til onroad race. Også der de klart har deres kæmpe fordel

• #16   22. feb 2008 Sej, er en truggy. og så ikke alt for dyr, smiley

• #17   22. feb 2008 jeg har en truggy som kan laves køreklar billigt...
    og den er bygget op på en hyper 7... som er en bil i pro enden..
    kig i min profil...

• #18   22. feb 2008 www.interware.dk

Bazooka, Tornado,

Karsten

• #19   22. feb 2008 Kim P-->>

skrev forkert, mener naturligvis en 1:8 buggy bane til nitro, er for lille til fg..

sad og sov..

Ole S-->>

ved ikke om folk hader hinanden, men mange fg folk ville aldrig eje en nitro bil, fordi de siger nitro folk skruer konstant og deres motor skal altid stilles.. den fordom har mange fg kører..

og folk der kører nitro siger fg ikke holder og er for store og kluntede..

• #20   22. feb 2008 okay smiley

• #21   22. feb 2008 hva for en nitro bil , er mest brugt til bane ræs ?

• #22   22. feb 2008 jeg ville gøre det på en anden måde..

find ud af hvor du skal køre, gå ned og snak med folk, se hvad de kører med osv..

og vælg lidt bil ud fra det, så har du nemmere ved at få stumper hvis du knækker noget, mange har måske en del du kan låne eller købe billigere end normalt, og i kan bestille hjem sammen og spare porto..

samt de ved en del om de biler, de kører med.. så hjælp er nemt at få..

• #23   22. feb 2008 okay, nice lyder godt, hva er der af baner her på sjælland ?

• #24   22. feb 2008 der må jeg melde pas..

der er vist i hillerød, ellers søg på rc og den by du bor i..

ved ikke hvor man kan finde oversigt, mange klubber er jo små og har ingen hjemmeside..

• #25   22. feb 2008 er en Hot Bodies Lightning Stadium Pro god ?

• #26   24. feb 2008 HB 2 pro er en ganske fint bil.

Men den mest brugte truggy bil er en hong nor x1crt

Der er hjemmesider til alle 4 klubber.

www.modelbilklubbensos.dk
    www.grcc.dk
    www.nmrc-racing.dk
    www.hrcr.dk

• #27   24. feb 2008 Tjaa.... vil du tanke hvert 10-15 min, og give 60-120kr for en liter brændstof? (Nitro)

Eller vil du give 10-12kr/literen, og køre 40-60 min på en optankning? (Benzin)

Har du nem adgang til en stor bane, eller kan du blive kørt til en stor bane?(FG + 5 liter benz + udstyr/værktøj/dele ofte over 20kg) [Hvis du kører ordentligt, så behøves der ikke så mange dele/værktøj, men jeg KRASHER kun ordentligt... ;-)]

Skal det være nemt at have med i bussen/toget, må det ikke fylde/veje så meget? (Nitro) [gætter på at et sæt klar til at køre med brændstof/dele/bil er under 10 kg]

Skal bilen stå fast næsten uanset hvad, med super skumdæk osv? (Nitro)

Skal bilen have køreegenskaber der er mere som en Rigtig bil? (Benz)

Reparationer:
    Skal du bruge lup, og mikroskruer der knækker hvis man strammer lidt hårdt? (Nitro)

Skal der være plads til de 5 tommelfingre[Som jeg har.... ;-)], og kræves der værktøj i håndværkerstørrelse? (benzin)

Avanceret design, 4WD, med masser af bevægelige dele at holde styr på? (mange nitroer)

Simpelt/primitivt, nemt at gå til, basalt design? (FG/benzin 2WD)

Mulighed for 4 hjuls hydrauliske bremser? (Benzin)

Opgraderingsdele i Alu og kulfiber der koster KASSEN? (benzin) (ja ja, der er også Nitiroer med kanondyre 3parts dele)

Jeg har nu aldrig fortrudt at jeg købte en FG'er, men heroppe i Grønland, der kan jeg være SIKKER på altid at kunne få Benz(til p.t. 4 kr/iteren) Nitro skal man jævnligt vente 2-3 måneder på, og det koster 120-200/liter.

Må snart have en 4WD benz'er... må også se at få lavet et sæt pigdøk, så der kan blive lidt is-fræs......

• #28   24. feb 2008 Apropos start af bilerne. sidst jeg kørte ned Nitro biler, der nåede jeg at køre en tank op på min FG Leo, inden den første Nitro bil blev startet... (og det var ikke koldt den dag, der var over frysepunktet)
    Jeg hev bare 2 gange i snoren, som jeg plejer, og så derudaf....

Jeg havde også bedre optræk, og større topfart end de nitroer jeg kørte sammen med, kravlede dog ikke så godt i grusdyngerne..... Men vandt i det H2H crash jeg havde med en Nitro.....

Kommentér på:
Fg eller nitro.

Annonce