{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  FG eller nitro?
  • #1   21. mar 2008 Søg søg søg

    Vi har skrevet det så mange gange,.

    En gang benzin biler -. er 1 gang for meget.

    Klart nitro.
    De er ikke nær så dyre.
    De holder langt længer.
    De kan tåle at køre rigtig offroad
    scala 1:8 offroad er den fedeste
    De køre længer tid på samme mængde brændstof end benzin biler gør.
    De starter meget nemer (når man har kvalitet motor)


  • #2   21. mar 2008 Kim P.

    hvad skal han lige bruge det til....?

    nu kan jeg se at du kun har nitro biler, har du selv kørt med FG... for der er ikke noget hold i det du skriver.

    Simon.

    kan se du selv køre nitro, hvad med du tar ud til et af de mange træf, folk holder her på siden, og ser om det er noget for dig,


  • #3   21. mar 2008 jeg vil sige det er smag og behag nogle elsker nitro mens andre elsker benzin biler

  • #4   21. mar 2008 fg men spare jo også på benzin i forhold til nitro

  • #5   21. mar 2008 Elsker Nitro men vil meget gerne ha en Marder

  • #6   21. mar 2008 har min savage X

  • #7   21. mar 2008 kim p...

    det er da en gang mundgejl det du lukker ud der...

    de starter nemmere--- NEJ gør de så ikke... min Fg starter første gang hvergang...!

    de holder længere--- NEJ

    de kan tåle rigtig offroad--- NEJ.. vil gerne have dig med ud og køre en dag sammen med mig og mine venner.. den slags offroad vi kører det holder en lille nitro spand ikke til længe...

    kører længere så samme mængde brænstof--- Nu ved jeg ikk hvor længe du kører på en liter.. men tror ikke det er meget længere end en Fg.. og så overvej lige prisforskellen på en liter Nitro kontra en liter alm. benzin og 2% olie oveni.. FG benzin = ca. 11 kr literen Nitro benzin = knap 100 kr literen..

    synes det lygter lidt af at du skriver det du skriver fordi du ikke har penge til en FG..

    alt er selvfølgelig et spørgsmål om smag og behag, men vil til en hver tid anbefale FG på det kraftigste frem for Nitro da det er 100 gange nemmere at have med at gøre...

    FG er for dem der vil køre og nitro er for den der vil skruen 1 time inden de kommer ud at køre...

    (btw. stavefejl er gratis)

    /Kasper


  • #8   21. mar 2008 er ikke nedladende.. synes det er noget vrøvl han skriver, og hvis han synes det samme om det jeg skriver er det også helt fint...

    men de ting han nævner holder sgu ikke... har aldrig nogensinde oplevet en nitro der starter bedre end en FG.. folk står altid og trækker i dem 100 gange før de starter..

    og ja jeg har haft nitro og gør det aldrig igen...

    men undskyld til Kim hvis jeg har sgat noget forkert, var ikke meningen at støde nogen


  • #9   21. mar 2008 hmm Nitro biler kan da sagtens klare men masse ofroad,, jeg har hørt at man ik skulle hoppe over en ½ meter med en fg beetle for så knækker bæarearmen men det skal jeg ikk kunne svare på ... og tror ik lige frem de holder til at flyve over huse og ned af dem osv og ligså højr som Fx Hong nor

  • #10   21. mar 2008 og ja jeg Syntes Fg,er er vildt fede men tror / har hørt de holder ik ligså godt som Nogen Nitro offroader

  • #11   21. mar 2008 Fg er tunge biler mens nitro-biler kan man tage med rundt som det passer en.
    Nitrobiler bruger dyr benz modsat til FG.
    Nitrobiler har bedre optræk og hidsige fra starten.


  • #12   21. mar 2008 hmm evt dig der ik kan finde ud af Nitro biler ,, min savage x starte da meget nemt

  • #13   21. mar 2008 Mike R... alt kan smadres selvfølgelig kan det det... men der hvor vi kører med FG flyver de nogengange i en højde af en 3 - 3.5 meter ca og 10 meter langt og det kan de godt holde til... også selvom de nogen gange lander direkte på snuden eller andet...

  • #14   21. mar 2008 den var til kasper

  • #15   21. mar 2008 okay fedt nok :P:P jeg fik bare afvide her inde fra at man ikk slukke hoppe med en beetle

  • #16   21. mar 2008 kan godt være jeg ikk kan finde ud af nitro.. men så er jeg ikk den eneste.. synes altid når jeg er på banen i Odense om sommeren så står nitro kørene og hiver og hiver i snoren og når så endelig starter så går den ud lige inden de får den sat på astfalten og så er det om igen...

    og der er sgu også menge videoer herinde med nitrobiler hvor de trækker 20 gange i snoren inden den går igang...

    så vil til en hver tid sige at en benzin motor er meget mere stabil og holdbar end en nitro...

    f.eks størrelsen... kom ikk og sig en så lille motor holder bedre til alle de rpm end en stor Fg motor...

    og vi har vel alle haft forældre der har en motorsav.. har i nogensinde varmet en motorsav op.. nej den bliver startet og så får den maks smæk imens man saver og så bliver den slukket og sat væk indtil man skal save igen... og sådan en motorsavs motor holder sgu nemt 10 år...

    en Fg motor er det samme som en motor på en motorsav... de kan holde til at få rigtig mange tæsk.. uden de bliver varme og går ud, eller ikk kan starte igen fordi de er pisse varme lige som nitro gør...


  • #17   21. mar 2008 jah hvis man ik kan finde ud af at bruge dem rigtig ,,, men jeg er selv i gang med at spare sammen til en Marder eller en Baja 5B

  • #18   21. mar 2008 jeg har prøvet begge dele, og jeg syntes at benzin er mere for mig.
    Jeg kunne også lide at køre med nitro, jeg har selv haft en savage til at starte med (fandme en fed nitrobil) men der var meget med at instille efter vejret, om det var koldt eller varmt.
    Derfor kan jeg bedst lide FG du skal bare instille den en gang og så køre den bare, men delene er lidt dyre på nogle områder vil jeg sige. Jeg vil sig det er smag og behag, men jeg ville vælge FG eller HPI Baja.


  • #19   21. mar 2008 ja det sikkert rigtigt nok at det er folk der ikk kan finde ud af nitro det er sadån for... men det for fordi at det kræver så meget indstillig hele tiden med sådan en motor... om det er varmt,koldt,tørt eller fugtigt...

    det kræver en FG altså ikke... den indtiller du en gang... og så kører den... om det regner eller er frost det er den ligeglad med...

    men derfor synes jeg også at en Fg er meget nemmere... lige så hurtig og synes ikk dele har den store prisforskel... så derfor ville jeg anbefale en FG


  • #20   21. mar 2008 me to

  • #21   21. mar 2008 godt være jeg har en nitro med EZ-start så man bare skal trykke på en knap men syndes selv at man skal holde knappen inde i langtid før den start !

    jeg kan os selv bedst lide en benzin bil smiley


  • #22   21. mar 2008 nemlig martin.. har aldrig det en nitro der starter i nærheden af så godt som FG... og tilligemed kan køre i en time i træk med fuld gas uden at gå ud eller sætte sig eller hvad det nitro der ellers kan finde på

  • #23   21. mar 2008 Men hvis jeg skulle have en nitro nu, så skulle det være en Traxxas Revo 3.3

  • #24   21. mar 2008 Nitro stinker!








    Nåh ja det gør benzin også smiley

    Smag og behag hvad man vil have at lege med, vælg 1 af hver så er der til alle lejligheder smiley


  • #25   21. mar 2008 det skal være el det starter uanset hvad.

    Den kan blive hurtig, vis du putter bl i og noget lipo.

    og den skal aldrig indstilles!

    Det var min menning.


  • #26   21. mar 2008 nitro all the way
    vis jeg nogle sinde skal have benzin rc så skal jeg have en kyosho længer er den ikke


  • #27   21. mar 2008 Nu er det sku ikke kun det at ha en nitrobil, men der er sku et eller andet over at starte en lille motor op istedet for at trykke på en skide knap.
    Nitropower rocks


  • #28   21. mar 2008 trykke på en knap?

  • #29   21. mar 2008 ???

  • #30   21. mar 2008 Altså knappen på en elbil. Jeg syntes det ser federe ud at starte en nitrobil.

  • #31   21. mar 2008 vi er ikke så dumme at du skal skrive det 2 gange... hehe smiley

  • #32   21. mar 2008 aaaaaa sorry sorry

  • #33   21. mar 2008 Kig på vægtforholdet kontra ydelse.
    Nitro har kun 1/3 af benzin bilers vægt.
    Og alene der må folk da kunne se at nitro BØR kunne holde til mere i offroad.

    Flemming N
    Hvad han skal bruge det til. Jeg svare ham lige præcis på hans spørgsmål, hviklet du jo ikke gør.

    Jeg har en gang haft en benzin bil. Og jeg gør det ALDRIG igen.
    Bare fordi man ikke har oprettet nogle bestemte ting her inden, betyder det ikke man ikke har eller har haft tingene.


    Kasper N
    At jeg ikke har pengene til FG? LoooL.
    Hvis du nu kendte mig, så viste du tydeligvis at jeg ikke går på komprimi med mine RC ting. Penge betyder intet for mig i denne hobby. Men der i mod holdbarheden og kvaliteten betyder meget for mig.

    Jeg tror simpelhen ikke på at jeres benzin biler kan holde til at flyve 3 meter op og 10 meter hen og lande bare 2 gange i træk uden at i ødelægger noget på bilen.
    Fordi at benzin bilerne har så høj vægt. Så de skal simpelhen gå i stykker af det da de ikke er lavet til det.
    Benzin biler skal holde sig til onroad hvor de er pisse dygtige.

    Jo nitro biler med kvalitet motor starter langt nemer, og har meget højer ydelse.
    Det tager under 5sek at starte en nitro bil. På den tid kan du ikke engang nå at prime din motor, og trække i starteren.
    Du kender sikkert kun til skod nitro motor. Men prøv en ordentlig nitro motor, og du ville græde da din bil slet ikke kan hamle op med nitro.

    Brændstof - Tja... Kommer jo and på hvad man køre på, samt hvad kontakter man har!!!
    Benzin biler køre ofte ca 45min pr tank. 1 tank er på 0.75L
    Nitro tank er på 125ml svare til 15min kørsel = 0.75L til 1½ kørsel
    Altså dobbel så lang tid.
    (tallene er taget fra de højste min kørsel. Benzin biler køre mindre når de for meget gas - og det gør nitro også. Men for at lave en samligning)

    Som skrevet har jeg været til flere træf hvor det primært var benzin biler der kørte. Og der stod folk og skiftede up right samt bære arme konstant, samt de stod og flåede løs i træk starteren på livet løs.
    Vi andre som klogt valgte nitro, vi startede på under 5sek via starter boks, og kørte og kørte indtil vi ville have en pause.

    Kigger vi på priserne. Så er benzin bilerne nogle opblæste mærker. Og de koster 3-5 gange så meget som hvad de endtelig er værd.
    Nitro biler i kvalitet. Der betaler man for det, det er værd, og ikke mere eller mindre.

    Kan godt være at det for en nybegynder er nemer at have en benzin bil, men hvis man bare gider og lære lidt om hvad man har med at gøre. Så er nitro motor slet ikke så svære.

    Men jeg mødes meget gerne en dag, for at bevise at du tager helt fejl af din benzin bil, hvor jeg beviser alt hvad jeg har skrevet (som jeg har bevist flere gange ude i den danske verden)


  • #34   21. mar 2008 Jeg holder mig til benzin.

    Den opfylder mine krav!

    Selvfølgelig kunne jeg godt tænke mig en nitrobil, men det er kun til at lave VOLD syge tricks med, FG'en er tungere, og man laver ikke lige tripple salto med sådan en FG, det er nok lidt lettere med de små morgenurinbrændere...


  • #35   21. mar 2008 Kim P

    Benzin biler køre ofte ca 45min pr tank. 1 tank er på 0.75L
    Nitro tank er på 125ml svare til 15min kørsel = 0.75L til 1½ kørsel......

    Hmmm... Skal du så ikke tanke op 3 gange så for at nå de 45 min....



  • #36   21. mar 2008 Flemming N

    Jo man skal tanke op 3 gange.

    Men køre vi f.eks på en bane. Så er vi jo rigtig mange min foran benzin bilerne.
    Så kan vi jo nemt nå ind og tanke op. Dette tager jo højst og aller højst 5sek.

    Og hvorfor ikke heller tanke op 6 gange og køre dobbel så langt, samt meget hurtiger i optræk??


  • #37   21. mar 2008 hehe

  • #38   21. mar 2008 jeg glæder mig bare til min revo 3,3 kommer smiley

  • #39   22. mar 2008 Christian S

    Jeg tror simpelhen ikke på du gentagende gange kan hoppe 5 meter op i luften med din benzin bil.

    For det er der heller ikke mange nitro der kan, med mindre man lander helt rigtigt.

    Så en benzin bil på over 10kg fra 5 meter højde. Ja tro på den.

    Og smide en sådan kommentar som du gør, og så skrive du melder dig ud af diskutionen - Det betyder i mine øre bare der intet hold er i det du siger.

    Tag en film af det!!!!


  • #40   22. mar 2008 Men jeg har da hørt at nmrc-racing - næstved ville lave en benzin bane. Så lad os se hvor meget og hvor længe de benzin biler kan holde!!!

  • #41   22. mar 2008 Simon K

    hvorfor oprettet sådan en tråd når du allerede har bestilt en revo? UNDERLIGT

    Men denne diskusion har været oppe 1000 gange før og der er aldrig kommet noget nyt på bordet som enten trækker den ene eller den anden vej

    I mine øjne er sådan en tråd her spam



  • #42   22. mar 2008 Hørt Kim P Lige mine ord smiley
    Og Søren P du har 100% ret! Emnet har været oppe for menge gange...spam smiley


  • #43   22. mar 2008 Christian

    Så lige din ene film
    http://www.rcgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=3144

    Hvor fedt er det, at man skal skubbe sin bil afsted fordi den ikke kan køre selv?
    4wd. Det ved man sku hvad er smiley

    PS. i din film der hopper du vel så også 2½ meter?


  • #44   22. mar 2008 kan du ikke selv gætte sig til at en 4wd køre langt bedre, og kommer langt bedre frem?

    Sæt du en alm benzin bil på sne/is, og giv gas. Se hvor langsom den kommer frem.
    Ved nitro køre den bare frem.


Kommentér på:
FG eller nitro?

Annonce