{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
868 visninger | Oprettet:

Har jeg alt jeg skal bruge? {{forumTopicSubject}}

Så tror jeg efterhånden jeg har fået fyldt indkøbskurven op til min første nitro.
Jeg har fulgt med herinde i land tid og jeg ved hvad jeg vil have. Spørgsmålet er bare om der er noget jeg overser, som i mere erfarne nitro drenge, ved jeg vil komme til at mangle.
Det er Revo 3.3 det skal være, og er der nogle dele på sådan en som er mere tilbøjelige til at gå i stykker som andre, for så kunne jeg lige så godt få lidt med med det samme.

Lige nu ser indkøbsvognen fra Modelsport sådan her ud:
1x Ansmann Racing 1200mAh Receiver Stick Pack
1x Traxxas REVO 3.3 RTR (White)
1x Modelsport UK Powertech 2000 NiMh Stick Pack
5x Traxxas Super Duty Glow Plug
1x Fastrax Micro Fail Safe
1x Model Technics After Run Oil 1/4 litre
1x Venom Racing 500cc Fuel Bottle

Derudover bestiller jeg en oplader fra Morfars (for at stik passer herhjemme) der kan tage både 6v og 7.2v, samt noget brændstof, da de alligevel ikke sender det internationalt.

Er der noget der mangler?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har jeg alt jeg skal bruge?
  • #1   11. mar 2009 Mangler du ikke et batteri til EZ-Starteren?

  • #2   11. mar 2009 jeps, at det ikke skal være nitro smiley
    Det kun benzin der dur smiley


  • #3   11. mar 2009 Christopher, det skulle gerne være et almindeligt 6 cellet 7.2v batteri der skal i den, og det er 1x Modelsport UK Powertech 2000 NiMh Stick Pack der er til den.

    Martin: Måske en dag. Jeg starter lige med den her.


  • #4   11. mar 2009 vil da sige at benzin er 100000 gange nemmere... det sku bare rive i startere så køre det, men nitro skal du stile osv hele tiden..

    Sådan har jeg det i hvert fald, har haft en nitro før og det var absolut ingen succes, da det var det ringeste lort.. det var for småt til at være stort og for stort til at være for småt, så det var bare bæh xD

    Køb du heller en brugt FG så har du sjov i mange timer uden du skal lave noget som helst på den smiley


  • #5   11. mar 2009 Du skal huske en temp gun.. Evt. Traxxas egen, den monter du på bilen, også kan du se temp'en

  • #6   11. mar 2009 Venom Racing Micro Temp Monitor - sådan en. Dog ikke fra Traxxas, men det er det samme

  • #7   11. mar 2009 Ja køb heller en rigtig lader (computerlader) eller en adapter så du kan bruge den lader der er med. Den kan du få ved din lokale isenkræmmer. De "in a wall" lader er CRAP. Og det er ikke noget jeg bare siger!!

  • #8   11. mar 2009 Bjarke du mangler luftfilter olie, evt extra filter de skal renses, for hver time du har kørt ca.
    ville nok satse på et lidt større batteri end denne dog ikke nødvendig
    eller et extra
    1x Ansmann Racing 1200mAh Receiver Stick Pack


  • #9   11. mar 2009 det tror jeg det var næsten det samme jeg købte da jeg købte min jato fra modelsport men den failsafe du har skrevet købte jeg også og den passer ikke på gas servo stikket så jeg købte den her i stedet for :
    http://rcmodels.dk/product-416-943.php
    og den er mindre end den fra modelsport


  • #10   11. mar 2009 1x Ansmann Racing 1200mAh Receiver Stick Pack
    1200 mah er for lidt, du skal op i noget 2-3k smiley


  • #11   11. mar 2009 -|Echo|- ....hvad

  • #12   11. mar 2009 (link fjernet)

    hvad med sådan en


  • #13   11. mar 2009 nu skal man huske på at nitro og benz ikke er det samme... brugen af dem er meget forskellig... Nitro er til hop og den slags, benz er mest til fladt terreng og små hop... Og hvis man køber en kvali nitrobil er de nu meget lette at have med at gøre, hvis man bare sætter sig ind i hvordan man indstiller dem...

  • #14   11. mar 2009 men jeg vil sige ligesom de andre... du mangler bare en tempgun og en batteri til ez-starter'en

  • #15   11. mar 2009 Benzin køre som et badekar med hjul på :O) Og man kan bestemt ikke tage samme hop osv med en benz...

    At nitro er svært siger vist mere om brugeren end om motoren.. der er tale om nok verdens mest simple motor... Men ja lidt viden om den er da nødvendigt, men der er kun tale om 3 skruer hvor som sådan kun bruger den ene til dagligt, så mon ikke lige det er til at finde ud af..

    Til gengæld for han en bil der kan så meget andet end at tumle rundt og lyde som en busk ryder :O)

    Undskyld at jeg gik off topic... Men skulle ud med det :O)


  • #16   11. mar 2009 kunne ikke give dig mere ret morten...

  • #17   11. mar 2009 1000 tak for alt jeres feedback! Det er virkelig værdsat!

    HamDer og Rasmus: Hvor vigtig er en tempgun? Er det noget der er en nødvendighed? Jeg har tænkt mig at starte med noget 16% brændstof, og så vidt jeg har forstået skulle det betyde lavere temperatur i en 3.3 motor.

    Tommy: Jeg har tilføjet et ekstra batteri til modtageren og noget olie, men jeg er i tvivl om hvilke filtre jeg kan købe? Hvor længe kan man forvendte sig at sådan et holder? Og tror vist en Platinum vil være overkill for mig lige nu, og den er også en HEL del over budgettet smiley

    Daniel: Tak for tippet! Det havde været surt med spilte penge.

    Echo: Det batteri Traxxas selv anbefaler er kun på 1100mAh

    Til jer der snakker om benzin biler. Det kan da godt være de er nemmere, men det er ikke det jeg vil have. Jeg har været på nippet til at spendere penge på det her i 2 år, så har haft relativ god tid til at undersøge det her, og finde ud af hvad der vil passe mig. Nu kom pengende så endelig, men det er ikke ligefrem et impulskøb det her.
    Jeg har sat mig et budget der hedder maximum 4000,- og lige nu med det tilbehør jeg skal have ligger jeg på 3900 så det er snært 8)



  • #18   11. mar 2009 Om en temp gun er nødvendig.. nææ... men sørg for at lære/læse godt om det inden.. For køre du den for mager.. ja så slider du dn meget hurtigt op... Men personligt er jeg af den mening at de billige tempguns til 3-400kr slet ikke virker... Så om du køber sådan en eller ej giver ikke den store forskel i min bog.. her er det vigtiger at du lære at se på røgen og lytte til den om den for nok... Der er nogle fine videoér på youtube som er nemme at forstå.
    En ordenlig temp gun koster + 2000.- grunden til at jeg siger at de billig som sådan ikke er meget værd, er at vi i min klub har jeg set dem svinge med op til 30grader... uanset mærke... Jeg kan godt vise dig en der måler korrekt, men så sprænges dit buget også en hel del...

    Men bliv nu ikke skræmt af det, for det er sku ikke raket videnskab at lære at se det, det kommer meget hurtigt hvis bare lige du gider sætte dig ind i det først Og det bliver helt sikkert sjovt.... ;O)


  • #19   11. mar 2009 et filter kan vaskes mange gange, så det er ikke et problem med kun et filter , du skal bare være sikker på at du har fået alt vand ud inden du monter den ,
    jeg har den altid til at tørre natten over på et varmt sted
    hvis det er et dobbelt luftfilter kan du nøjes med at gi det inderst olie
    medhensyn til tempgun er det en rigtig god ide , men ved at der også er folk der aldrig bruger det , de kan så nogle triks med en vand dråbe


  • kasper h
    kasper h Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Emner: 22 Svar: 132
    #20   12. mar 2009 hvad er det her til? 1x Ansmann Racing 1200mAh Receiver Stick Pack

    hvis det er modtager batteri til bilen, mener jeg da at revo har modtager batteri med i RTR pakken..

    ang. batteri til EZ starteren, så vælg et med godt med mAMP. i, pris forskellen er ikke så stor..


Kommentér på:
Har jeg alt jeg skal bruge?

Annonce