{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.301 visninger | Oprettet:

DEBAT: RC brugt priser {{forumTopicSubject}}

Hejsa RCG

Jeg har flere gange i løbet af denne uge lagt mærke til at folk ligger annoncer ud med deres RC'ere hvor brugt prisen er OVER nyprisen ... godt nok med nogle opgraderinger osv ... men stadig nogle gange dobbelt så meget som nypris.

Jeg undre mig helt vildt over at folk tror deres BRUGTE rc'ere er lavet af guld eller de upgrades de har sat på er forgyldte på en eller anden måde ...
Ligesom hvis du køber/sælger 1:1 brygt biler får du ikke en skid for det ekstra udstyr der er i bilen (ikke real-pris i hvert fald)
i samme åndedrag undre jeg mig over at ALLE skriver f.eks."få ridser på siden og mangler el ellers som ny" i deres annonce ... ok ... Hvis jeg købte en NY med ridser og hvor der manglede el ville jeg blive edder sur ERGO - IKKE SOM NY !

Sidst men ikke mindst - jeg har 2 gange sidste uge ringet på annoncer hvor jeg i telefonen for at vide at bilen er NOGET anderledes end hvad annoncen skriver, f.eks. tandhjul defekte, hjul defekte osv - som ikke fremgår af annoncen !

Jeg opfordre på det KRAFTIGSTE folk til lige at tænke sig om ...
NEJ DIN BIL ER IKKE LAVET AF GULD ! -
DEN ER B R U G T ... ja den er pæn og flot og lækker og uimodståelig og totalt overdrevet sej ... men stadig IKKE lavet af guld - den er brugt !
Skriv nu for pokker hvordan rc enheden du nu sælger VIRKELIG er - ærlighed længe leve !

Kom med jeres tanker - bare husk at holde det sobert smiley

Tak for opmærksomheden - så fik jeg luft til hjernen igen

- og go' weekend !

Mvh
Henrik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DEBAT: RC brugt priser
  • #1   31. okt 2009 Jeg kan kun give dig ret, det har jeg lagt mærke til det er lidt ligesom almindelig bilmarked at det man har er det bedste af det bedste når det skal sælges og når så de vil købe så er det noget være lort og skal presses ned i prisen, indtil det er købt og skal sælges igen så er det lige pludselig det bedste af det bedste igen, salgpriserne herinde begynder at minde mere og mere om de priser man ser på til salg annonce hos bladene hvor der åbentbart skal "Pruttes" om prisen og det virker ikke særligt seriøst, så en opfordring inden markedspriserne går helt amok så sæt dog prisen rigti fra starten af og hvis den er for dyr ja så bliver det bare ikke solgt så Henrik A det var lige mit sure opstød

  • #2   31. okt 2009 Henrik, you got the point!

  • #3   31. okt 2009 JA det er rigtigt det er køberen der bestemmer, men bare det at komme i markedet og se priser som 123kr og så er det tusinde af kroner er smadder irriterende for hvis det er prisen man skal gå efter er den jo ikke korrekt det ved jeg så ikke om jeg er den eneste der syntes er irriterende

  • #4   31. okt 2009 ...og så er der alle dem med "BYD, BYD" hvor der ikke er angivet nogen pris. Når så folk de byder, kommer svaret fra sælgeren "Nej jeg havde tænkt mig det 4 dobbelte" - Så skrive dog en pris fra starten af!!!!

    Enten sælger du til en pris (som kan forhandles), eller også holder du en aktion hvor du sælger til højstbydende. Hvis der er en mindste pris så skriv det.
    Det virker som om sælgerne håber at en eller anden idiot starter med at byde det dobbelte af hvad bilen er værd - DET SKER IKKE.


  • #5   31. okt 2009 helt rigtig Bossi - sælger bestemmer pris smiley

    Men da jeg skulle købe ny bil tænkte jeg også - uha jeg skal have en god pris for min gamle brugte corolla jeg har skam-kørt i 5 år nu - jeg tror sgu jeg sætter den til salg for 450.000 - og ALLE ville nok grine lidt ik' ?

    Jeg tænker bare en micro-T til 2000 kr ... som i butikken koster 700 kr ... opgraderinger eller ej - det er over dobbelt pris - det er sgu langt ude ! helt ærligt.

    Jo jeg kunne da bare være ligeglad også kigge efter de rigtige gode tilbud eller de annoncer hvor priserne er realistiske


  • #6   31. okt 2009 Savner os ærlighed på markeder generelt...
    Jeg har ikke handlet så meget herinde, men de 4-5 handler jeg har været indvolveret i har været positive, og det skal de have tak for, køber som sælger.

    En ting er at folk ofte vil have overpris, det er et eller andet sted deres egen sag. En anden ting er når de med vilje henviser til de højeste nypriser på markedet, det er for plat.
    Og at sandheden så ofte bliver pyntet i annoncer er faktisk svindel. Har bl.a. grebet en person i at sælge en motor der kun havde kørt 5 gange. At han så var anden ejer og han ikke vidste hvor meget den gamle ejer havde brugt den var åbenbart ligegyldigt..
    Underlig mentalitet mange har.

    Men tænk positiv, vejret er godt, så vi skal ud og køre i dag :o)


  • #7   31. okt 2009 Henrik A
    vil godt lige ha en professionels mening om min annonce
    for der mangler både motor og el
    men da det er en pro bil er det sådan man køber den, også fra ny

    ved godt der er nogen der har sat prisen ret høj på deres "ting" ,
    men kan du måske ha misforstået noget


  • #8   31. okt 2009 når jeg har solgt biler har jeg tit sat meget std udstyr på og beholdt nogle hop ups også sælge hop upsne bag efter da det kan betale sig kraftigt fordi så synes jeg man får en mere rimelig pris for bilerne på den måde. sådan gør jeg.

  • #9   31. okt 2009 men henrik er dybt enig

    ps. skriver self ikke de hop ups jeg har pillet af sidder på bilen i annoncetekste smiley


  • #10   31. okt 2009 Salgsprisen er jo op til sælger, er den for dyr, bliver varen jo bare ikke solgt, men slriver man ikke en pris, skal man ikke blive sur over at få et bud, der måske er lavere en det man havde tænkt sig, så må man skrive en pris.
    Det er vigtigt at være ærlig omkring stand og alder osv., alt andet er Svindel og dårlig etik.
    mvh Rune


  • #11   31. okt 2009 taget i betragtning hvor mange meget unge mennesker der er herinde er det vel ikke noget at sige til..

    Men ta brug af filterlisten, eller gør som green foreslår smiley


  • #12   31. okt 2009 Det kan godt være at jeg er lidt et dumt svin, men har svært ved at se at det skulle være noget tab for RCgalleri, hvis resten skulle have været sat i samme prisleje som dine nuværende annoncer. Priserne er absolut ikke noget jeg vil falde over, og tænke at det da er voldsomt billigt.
    Og der er flere grunde til at brugt RC bare ikke kan koste noget nær det samme, også selvom det ikke er pakket ud. Det er bl.a., at man aldrig får den samme sikkerhed ved at handle med en privat, og at du højest sandsynligt ikke har de samme muligheder for reklamation over for butikken (afhænger self. af om sælger har bonen osv.)


  • #13   31. okt 2009 henrik J din hk helikopter koster omkring 350kr i hobbyking

  • #14   31. okt 2009 Super ! ... nu er der gang i den.

    Henrik J kanon godt indlæg - Jeg har intet imod nypris på NYE varer ... så hvis du vidre-sælger varer som du betiller et eller andet sted fra - fred være med det og det burde jo også fremgå af dine annoncer og alle er glade .. fordi så VED folk det er NYT det du sælger ... og eller de kan få en NY varer til en god pris.

    Men ting der er pakket ud - ladet - kørt med . og opladet igen - modiciferet stik - hoppet med - ridset ,, på anden måde betjent ... det er ved den sødeste risengrød IKKE NYT ! og kan A L D R I G sælges som nyt ... og børnehaven herinde (som mange kalder det) kan bare ikke få det ind i hovedet at en RC enhed de har betjent, ridset, ladet op , "kun tanket 4 gange", osv. vil aldrig nogensinde være NY !

    Det er det samme som at sige et kogt æg ikke er kogt ... har du først kogt ægget - kan du altså ikke u-koge det og sige det ikke er kogt længere ...

    Tommy H: Ja jeg kan sagtens have misforstået noget - men jeg kritisere ikke en konkret hændelse eller handel, ej heller en konkret annonce eller person .... Det er helheden jeg kigger på og tendensen på dette forum jeg kan se. Men idet det er skrevet sprog kan stort set alting misforståes (misfortolkes ) smiley

    Men dette er jo bare min egen personlige mening - og det er jo som nogle siger her også mange gode handler at finde - og gode annoncer med priser som er realistiske ...

    Gode indlæg indtil videre smiley - husk at holde det sobert !

    Mvh
    Henrik


  • #15   31. okt 2009 haah Ronni - jeg kørte den i havnen for nogle år siden ... erhm .. jeg mener Skoda tog den i byt ...
    Jeg havde sgu været frisk på en bytter du ... den var ikke meget værd så en hbx var nok gået igennem smiley



  • #16   31. okt 2009 Nu har jeg ikke nærlæst denne tråd men har skimmet ned over den.

    Det jeg har fået ud af det er at du brokker dig over priserne herinde i markedet er for høje.

    Men samtidig skriver du også at du køber ting hjem til videresalg herinde og andre steder. Og det er selvfølgelig imod reglementet herinde.

    4.2 Kommercielt salg
    Det er ikke tilladt at oprette kommercielle annoncer i Markedet (eller andre steder på siden). Markedet er udelukkende beregnet til privat køb, salg og bytte. Alle annoncer skal være af varer man selv ejer og ikke af varer man kan skaffe.
    <b>Derudover er det ikke tilladt at oprette annoncer om at man f.eks. importerer varer eller har et større eller mindre lager af varer.</b> Herunder betegnes også fotos og tegninger eller andre ting som laves på bestilling. Det vil sige at firmasalg der på nogen måde konkurrerer med kommercielle forhandlere er helt og aldeles uønsket på siden.

    Men ret mig endelig hvis jeg tager fejl.


  • #17   31. okt 2009 Og min post var til henrik J

  • #18   31. okt 2009 Kan ikke se hvorfor i brokker jer over at priserne er for høje

    Hvis de er det så lad vær med at købe det og så er det bare sælgers problem at han ikke kan komme af med det

    alle de handler jeg har lavet på siden har jeg altid været godt tilfreds med. Og når jeg selv sætter noget til salg skriver jeg 100% hvad stand de er da jeg kun vil have tilfredse kunder og vil holde en neutral mening om mig


  • #19   31. okt 2009 TIL Jacob RCDrift .

    lad være med at kaste med sten når du selv bor i et glas hus...!!!!

    du skriver han overtræder reglerne.. men hva med dig selv..!
    under din profil tekst står der:

    Tja. Jeg bruger en del af min fritid på enten at lave RC eller sidde foran computeren. Og ja, jeg maler karosser på bestilling. Smid en privat besked til mig med dine ønsker og jeg kan give dig en ca. pris.

    hvilket heller IKKE er tilladt..

    denne tekst er taget fra reglsættet her på siden..!!
    "Herunder betegnes også fotos og tegninger eller andre ting som laves på bestilling."

    så lad være med at være efter andre, når du IKKE SELV KAN LÆSE DE REGLER...!!!


  • #20   31. okt 2009 henrik kunne du ikke begynde at lave afsnit det er altså lidt svært og læse smiley

  • #21   31. okt 2009 Tonny D
    kan kun gi dig ret.


    Jacob

    hvad med alt det reklame der bliver lavet for RCDSD.
    det er jo dem der er med til og afholde RCDSD der laver reklame her inden.?


  • #22   31. okt 2009 og der står i din profil:

    Udover det så er jeg ejer af www.rcdrift.dk samt medstifter af RCDSD som er danmarks største RCDrift- serie hvor vi afholder nogle konkurrencer hvert år rundt om i landet.


  • #23   31. okt 2009 Jeg kan ikke rigtig forstå din frustration. Du har jo kendskab til RC, så hvis du ikke er tilfreds med prisen, kan du jo bare gå videre til næste annonce.

    At en bil der er voldsomt opgraderet, ikke skulle være dyrere end en stock ny, hænger jo ikke sammen. Jeg brugte 25000+ for min tidligere Gorillamaxx, og den var da aldrig røget til nyprisen på en E-maxx.

    Men ja der er da folk der tror de skal tjene på deres biler, men de får dem nok heller ikke solgt.


  • #24   31. okt 2009 hvad er problemet med at folk vil have guld for deres ting? kan overhovedet ikke lige se problemet.. du kan jo bare lade vær med at købe deres ting og så er den ikke længere... mener da HELT bestemt ikke at der er købs tvang nogle steder ?!?!
    folk må sq da sælge deres ting til den pris de vil.. om de så sætter deres priser 10x normal prisen... de får nok bare ikke solgt deres ting.. og hvad så?


  • #25   31. okt 2009 Rene D

    HELT ENIG


  • #26   31. okt 2009 Rene og Tonny YES

Kommentér på:
DEBAT: RC brugt priser

Annonce