{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ordne trådløse lyskontakter / IHC anlæg 700 kr.
  • Pasning af gårdhave/indkørsel 600 kr.
  • Vinduespudsning af ca. 58 m² bolig 500 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Hænge tre lamper op 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  volt på batteri
  • #1   14. mar 2010 Forkert simon j smiley

• #2   14. mar 2010 Simon - er MEGET spændt på at høre hvad DU mener det er sådan som du ligger ud.

• #3   14. mar 2010 @ simon J, nej det er vist mere gennemsnittet på de 7,2 volt, dem jeg havde til min E-Revo, de svingede fra 8,x volt fuldt opladet til 6,x volt, før jeg ikke gad køre med dem mere.

• #4   14. mar 2010 jeg mener når man måler på det,det er thivertefel mere end 8,2v

• #5   14. mar 2010 Jeg mener min lader plejer at slå fra ved 9,0 - 9,2 volt på mine 7,2 volt NiMH, men har aldrig målt hvad der faktisk er på dem.
    Man må jo formode et stort spændingsfald lige efter ladning.

• #6   14. mar 2010 intet batteri holder en konstant spænding, det kan ikke lade sig gøre...

NiMH batterier er lidt noget skidt at sige maks spænding på, det kan nemlig svinge lidt med batteri kvaliteten (hvilespænding fuldt opladet)

De 7,2 volt er ud fra en nominel spænding på 1,2v pr celle. Altså et 6 cellet batteri.
    Maks spændingen kan som sagt variere en smule, men ligger mig bekendt normalt mellem 1,4 og 1,5 (nye batterier burde være 1,5v)
    et 6 cellet NiMH batteri vil såleds have en hvilespænding opladet på ca. 9 volt. Men falder drastisk med belastning.

Simon - en anden god gang, så hold de smarte kommentarer tilbage når du ikke helt har styr på tingene, spørg istedet for
    Jeg er heller ikke ekspert i NiMH, men har lavet tilstrækkeligt målingerne til ata jeg tør skrive lidt facts ud fra det virkelige liv.

• #7   14. mar 2010 tak for hjælpen, har mistanke om en defekt celle i batteripakken, som jeg lige har købt.

• #8   14. mar 2010 Hvilken spænding måler du på den da?? og med hvad?

• #9   14. mar 2010 8,5 v på et 5000ma med et digi multimeter.

• #10   14. mar 2010 det var dælme ikke meget...
    Hvis du er sikker på din lader virker som den skal (og du har ladet batteriet smiley ) så er din konklution meget nærliggende.

• #11   14. mar 2010 hov... mine søvnige øjne læste det som 6,5v. min fejl.

8,5 volt er fornuftigt.. med en død celle havde spændingen været en del lavere.

• #12   14. mar 2010 tror osse jeg må bytte det hurtigst muligt.

• #13   14. mar 2010 læs lige mit sidste indlæg en gang mere...
    8,5 volt svarer til over 1,4v pr celle.
    Det er ganske fint, intet du overhovedet kan klage over

• #14   14. mar 2010 blev lidt mistænkelig da mit 3000ma kører mere end dobbelt så lang tid som
    mit 5000ma

• #15   15. mar 2010 Et NiMh batteri skal ''køres til''.
    Med tiden, som det har været gennem flere opladninger/afladninger, så skulle der meget gerne komme mere power i dem

• #16   15. mar 2010 og så er der forskel i kvalitet på batterierne, nok derfor at dit 3000 er bedre end 5000

• #17   15. mar 2010 batterier skulle gerne falde fra en vis fuldt opladet strøm til et fast punkt efter et par timer, se bare på hvordan det er med bly batterier smiley

• #18   15. mar 2010 Har ca. 6.2 volt på mine nye 1/12 4 celles batterier.

• #19   15. mar 2010 Volt er stadig en enhed dvs noget som en spænding måles i, dvs den rigtige overskift for denne tråd er "Spænding på et 7,2V batteri"

• #20   15. mar 2010 TheGreenManalishi !den rigtige tråd er" volt på batteri" er da lidt skuffet
    over dit bidrag til tråden,med din baggrund .

• #21   15. mar 2010 søren p , samme mærke og kvalitet.
    mike g,fandt ud af som du skriver, det skal det køres til.
    det anbefales at man oplader batteriet til 200% de første 3 gange.

• #22   15. mar 2010 mikael R Så begrund din skuffelse, men anyway det du måler med en voltmeter er en SPÆNDING som måles i VOLT, og har enheden V ligesom f.eks vægt måles f.eks i kg eller gram, og afstand (længde) måles i meter (m) eller km om du vil ( k er jo bare et prefix som er 1000)

og hvis du tvilvler så læs her, det er fra Wiki

Elektrisk spænding er et udtryk for den energi som en strømkilde leverer pr. enhed ladning den flytter (se elektrisk strøm).

Hvis man sammenligner elektricitet i ledninger med vand i vandrør, svarer den elektriske spænding populært sagt til størrelsen af det tryk der driver vandet frem gennem røret.

Ud fra ovenstående definition bliver dimensionen for elektrisk spænding energi pr. enhed ladning, og i grundlæggende SI-enheder bliver dette til joule pr. coulomb. Denne enhed har fået sit eget navn, volt (symbol: V), opkaldt efter den italienske fysiker Alessandro Volta.

I modsætning til strømstyrken, som er defineret i et punkt, så giver det ikke mening at snakke om spændingen i et punkt. Man snakker altid om spændingsforskellen i et interval, f.eks. fra A til B, eller endnu mere præcist, et spændingsfald.

Hentet fra " http://da.wikipedia.org/wiki/Elektrisk_sp%C3%A6nding

Men for et NiMh batteri på 6 celler så er spændinge lige efter en opladning på 8,28 V ( målt på 6 stk Intellect celler )

• #23   15. mar 2010 The GreenManalishi
    du behøves ikke at komme med en lang udredning de to sidste linier er ok
    der er vist flere der forstår volt, fremfor spændingsforskel ,en del forveksler det med strømstyrke,og det jeg var intreseret i var om der var nogen der havde erfaring med ni-mh celler, og du forstod jo også spørgsmålet.
    det jeg mener med skuffet, er at du kunne jo bare have skrevet de 2 sidste linier fra 2nd inlæg i første,i stedet for et langt og belærende inlæg.men tak for du deler din erfaring med nimh celler med mig.
    er din erfaring med disse celler også at de skal køres til ?

.

Kommentér på:
volt på batteri

Annonce