{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

Lipo batteri mister capacitet {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Vil lige hører jer om jeg gør noget forkert her.

har mig et lipo 5000mah 3s batteri.

http://www.modelsport.co.uk/overlander-sport-track-hard-case-11.1v-5000mah-25c-lipo/rc-car-products/39762

Har vel haft det ladet op 20-25 gange nu her siden jeg fik det for et måneder siden.

Det startede på omkring 5200mah, idag da det blev ladet kunne jeg se der kun blev ladet 4855mah. falder de godt nok så hurtigt efter så få ladninger?.

jeg balancere det hver eneste gang jeg lader. det bliver aldrig kørt længere ned end til lipo selv stopper på min Rustler VXL.

Jeg lader det med 1c alså 5a tager 1time 20min ca.

mange tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lipo batteri mister capacitet
  • #1   22. sep 2011 Aflad det også lad det op, kan være der er lidt tilbage.

  • #2   22. sep 2011 Okay mange tak.

    Hvordan styrer man det der afladning?. Det har jeg aldrig prøvet før?, Går ud fra jeg skal holde øje med det eller hvad? sådan det ikke aflader for meget?.


  • #3   22. sep 2011 Sæt din lader i afladefunktion, så skulle gerne selv slå fra når den rammer 9v. Kommer batteriet under det, så kan det tage skade.
    Det skal siges at lipo'er normalt ikke har brug for afladning da de ingen hukommelse har (modsat nimh batterier), men det kan ikke skade at prøve.


  • #4   23. sep 2011 Okay det vil jeg da prøve så. Skriver lige tilbage imorgen efter test om det virker.

    Mange tak for svarene.


  • #5   23. sep 2011 hvis du kører til cutoff i esc en smadre du cellerne da de kommer under 3v og begynder at miste kapisitet, jeg sætter altid mit cut off til min 3.2 v pr celle. din esc kigger kun på total volten på batteriet og den kan sagtens være skæv når du når så langt ned i spænding på batteriet. dvs den ene celle kan sagtens være nede på 2.8 og den anden på 3.2.
    den ene celle vil så have taget skade og miste kapisitet(den der er under 3v) og du får aldrig mere strøm på en den dårligste celles kapisitet
    brug en lipo checker og mål på dine batterier. vi plejer at stoppe med vores 1/8 biler så snart vi kan mærke at der bare den mindste performance drop. dvs vi bruger kun ca 70% af batteriets kapisitet
    men til gengæld holder mine celler over en seasong


  • #6   23. sep 2011 Det er ikke korrekt kant76, netop vxl kører ikke lipo bats ned under 3v per celle, men stopper i god tid, det derfor man ikke, kan fylde mere på batteriet.
    Så hvis man vil have mere tid på sit lipo, kan man bruge en buzzer, og slå cut off, fra.
    Kim


  • #7   23. sep 2011 min gamle vxl esc kørte cellerne ned til 3v pr celle, eller dvs 6v på 2s 9v på 3s og med lidt ubalance i batteriet sker præcis det jeg beskrev tidligere.

    men enig at hvis cutoff er sat højt får man ikke brugt den fulde kapasitet ud af batteriet og kan så heller ikke fylde mere op en det man har brugt.

    men den smule kapasitet han mangler er jo ingen ting i min verden


  • #9   28. sep 2011 Okay. takker alle.

    Det gav ikke rigtig noget at aflade det selv. det ligger på 4863 så alså måske fik jeg 12-13mah ud af det hehe.


    Min plejer at cutoff ved omkring 3.35per celle ca, så 10.35v. er det for tidligt ?.

    Er det laveste ikke 3v per celle så sker der skade eller forringet levetid på batteriet?


    Hvor hurtigt kan jeg egenligt aflade batteri i laderen? jeg gjorde det bare med 1c alså 5amp tog en evighed lol.

    Mit batteri er sådan et her http://www.modelsport.co.uk/overlander-sport-track-hard-case-11.1v-5000mah-25c-lipo/rc-car-products/39762 om det er godt eller dårlig ved jeg ikke , det er mit første og eneste lipo smiley jeg kan ikke helt gennemskue om jeg kan aflade det på laderen med lige så mange c som bilen kan trække ud af det?.


Kommentér på:
Lipo batteri mister capacitet

Annonce