{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
544 visninger | Oprettet:

Scx 10 & Hjul {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har fået min SCX 10 dingo, og er næsten færdig med at samle den. Meeen nu er jeg kommet lidt i tvivl.
Jeg sys at jeg kan mindes at nogle folk smider lidt vægt i de forreste hjul. Mener at DJ Medic gør det.
Er det noget i kan anbefale, eller skal jeg lade være. Skal vide det inden jeg limer hjulene smiley
Mvh Benny

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Scx 10 & Hjul
  • #1   14. feb 2013 tja på en dingo kan det være en god idé da batteriet jo ikke ligger i fronten som på en honcho...

men personligt er jeg imod vægt i hjulene da det jo ikke er særligt scale/virkelighedstro... så hellere noget vægt i fronten af rammen...

men jo mange gør det...

• #3   14. feb 2013 Jeg har lagt en lille rulle bly i fronten af min ramme.
    Ved ikke hvor meget men det er lige tilpas fordi det er ikke så meget så at den vælter forover på vej ned af en bakke men, det er så meget at den lige ligger snuden ned på jorden når jeg kommer op på toppen af en bakke..

køb lidt vægt klodser han en auto-forhandler og ekspermenter med dem..
    Jeg ville ligge dem forerst på rammen istedet for i hjulene. Så er det både lettere og fjerne det vægt der er for meget eller tilføje det der er for lidt istedet for du skal hen og skøre i skummet i dine hjul hvis du køre med det og så skal du heller ikke hele tiden ha' hjulene af og åbne og lukke dem hver gang...

Sådan ville jeg bestemt foretrække og gøre det..

Min bil er blevet 10 gange bedere end inden og det var blot 10-15
    minutters arbejde + testkørsel smiley

Held og lykke med det smiley

• #4   14. feb 2013 Og min bror købte en scx-10 hvor der var vægt i hjulene..
    Det var simpelthen de værste l.o.r.t...

Vi satte nogen hjul på uden vægt i og så kørte den meget meget bedre smiley

• #7   14. feb 2013 Har 180 gram i mine hjul.

profilbillede
  • #8   14. feb 2013 Hejsa smiley
    Takker for alle svarene smiley
    Akina: Batteriet sider i fronten. Mand kan selv vælge hvor mand vil montere det. Begge options er vist i mønt vejledning smiley

• #9   14. feb 2013 Benny - ok troede bare ikke der var plads under karossen på en dingo... har selv kun haft en honcho... nu er jeg så gået over til MEX og kender efterhånden ingen der kører med lexan karosser mere smiley

• #10   14. feb 2013 Kenneth - godt at høre du ligger det i rammen istedet for hjulene... en 1:1 bil har jo også vægten fordelt på den måde så skal det være scale er det det eneste rigtige (syntes jeg)

• #11   14. feb 2013 Peiter - eftersom han skriver at han er ved at være færdig med at samle den så går jeg ud fra at det er en dingo-kit, altså den nye model, og den kommer ikke med beadlock... desværre.. så der skal limes...

• #12   14. feb 2013 Hej Benny.
    Så er det vist på tide, at jeg laver lidt rav i det hele smiley
    Grunden til at man lægger bly i hjulene, er for at sænke tyngde punktet længere ned i vognen.

Man kan sænke tyngde punktet længere ned i vognen på 2 måder.
    Man kan lægge bly i hjulene så det nederste af vognen bliver tungere.
    Eller man kan tage noget af den vægt der ligger højt oppe væk, så toppen af vognen bliver lettere.

Jeg køre efter princippet ”pil toppen af vægten af og ryk resten længere ned i vognen”.
    Bare det at bruge out-runner motor og små LiPo batterier betyder at man har pillet godt et halvt kilo af den vægt der ligger højt i vognen, og det gør din bil meget mere stabil end hvad du kan opnå med vægt i hjulene smiley

• #13   14. feb 2013 Akina: Ja, desværre er det ikke Beadlock fælge smiley Og ja det er et kit smiley
    Dog mangler jeg stadig min motor & ESC. Tager godt nok langtid pga nytår i kina smiley
    Men har trillet en tur med den, med en brushed motor på smiley Skal jo prøves af smiley
    Blindman: Mener jeg så ham DJ Medic smed lidt vægt i forhjul, fordi at så havden den nemmer ved at trække sig op, få bid smiley Men er jo ret grøn på dette område smiley
    Mvh Benny

Kommentér på:
Scx 10 & Hjul

Annonce