{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Klart der er regler og kommer flere
  • #1   17. jun 2014 JA det er sgu ærgeligt at de få skal ødelægge det for de mange.....

Hvis folk da bare lige tænke sig om, bare en lille smule....

• #2   17. jun 2014 JEG MASSER HAM SAMMEN!!!!!

• #3   17. jun 2014 Historien melder da ikke noget om at der rent faktisk er filmet fra den lille utydlige prik, gør den?
    Den kunne vel bare være en der fløj i egen have ved siden af...

• #4   17. jun 2014 Hahaaa hallo det er typisk bt at piske en stemning op. Hvem siger dronen filmede Susanne? Havde dronen overhovedet kamera?? Ud fra lyden at bedømme lyder den som en der kan bære et gopro kamera, i den højde den flyver er der grænser for hvad man kan få øje på. Og hvad er problemet egentlig?? De fleste danskere har en have andre folk kan kigge igennem hvis de vil, en støjende drone ville jeg ikke vælge af de andre muligheder der er.

• #6   17. jun 2014 Smid nu alt det helidronefjas i skralderen og køb en fjernstyret bil smiley

• #7   17. jun 2014 Det er jo typisk med alle de forskellige multirotor dimser folk flyver med. De må jo ikke hedde droner.
    Alle der flyver med modelfly er omfattet af luftfartsloven, men det er der bare ikke mange der er klar over. Mange butikker der sælger billige kineser fly er heller ikke ret gode til at fortælle folk om det. Problemet er lidt at hvis du laver en skade på ting eller folk er der ingen forsikring der dækker hvis ikke du er medlem af modelflyvning danmark.
    i luftfartsloven står der du ikke må flyve tættere end 150m fra bebyggelse og det overholder ham i bt i hvert fald ikke.

• #8   17. jun 2014 Alene det at man flyver over folks haver er mere end rigeligt....
    Så er det sådan set lige meget om der filmes eller ej..

Som Ronny nævner, så er der nogle regler.
    http://selvbetjening.trafikstyrelsen.dk/civilluftfart/Dokumenter/Love%20og%20bestemmelser/Bestemmelser%20for%20Civil%20Luftfart%20(BL)/BL%2009-serien/9_4_ud3.pdf

• #9   17. jun 2014 Mind mig om jeg aldrig skal ud og have det sjovt med Lars A - for det kan da kun blive liiige efter bogen, hvor alle regler er overholdt. - slap nu af mann. Ja det kan være den filmer, men chancen for det bare er en glad lille skole dreng der hygger sig og står tilfældigt og flyver med hans legetøj, den er lige så stor, hvis ikke større.

Det kan da godt være man er dækket af en eller anden flyver lov, men det er hundrede procent ikke blevet taget modelfly med i overvejelserne da den lov blev lavet, så hvor gyldig er den viirkeligt ? - Selvf. skal man ikke desideret film folk. men at sidde her og sige i aldrig har filmet noget "forkert". det er noget pis. halvdelen herinde har sku da lige testet den lidt i haven osv. og det er da heeelt i orden.

Husk nu, selvom politikerne er igang med at glemme det.
    Vi skal også kunne leve, og have et valg, der behøver ikke være regler for alt!

• #10   17. jun 2014 Inden kloge åge der kommer for godt i gang med at forklare at der 100% ikke er modelfly med i luftfartsloven, så tag dog lige at læs den.
    Der er en paragraf der "kun" omhandler modelfly i loven. Den er ikke lavet for sjov.
    Hvis alle kunne finde ud af at lade være med at flyve over andres grund og i det hele taget tænkte sig om, så var det ikke nødvendigt at lave en lov. Men der er altid et fjols eller 2 der ikke tænker sig om, og det sætter tit mange i et dårligt lys.
    En modelflyver er ikke et legetøj hvis du får den i hovedet for fuld knald, og flyver du uden forsikring er der kun dig selv til at betale erstatning. Hvis du synes det er ansvarsfuldt så er vi uenige. Vi skal kunne leve og have det sjovt, men ikke på bekostning af andres liv og lemmer. Vi behøver heller genere andre med vores dejlige hobby, når der er steder nok at flyve lovligt.

• #11   17. jun 2014 Danmark er ved at udvikle sig til et samfund hvor vi er styret udelukket af regler og bøder, hvor der sidder en masse sure paragrafryttere og hiver sig i skægget af glæde når sådanne ting sker, HOV DER VAR ENDNU EN REGL DER BLEV BRUDT, HOV OG EN TIL. Ronnie a er du også type der går op og klager hos overboen når de har gæster og høre høj musik efter kl 22 fordi der er en regel der siger der skal være stille efter der, eller tænker du, min overbo hører jeg aldrig, de har gæster 2 gange om året så det går nu nok. Heller blinker og dytter af folk der kører lidt for stærkt i trafikken... vis jeg blev overfløjet af en drone hver dag var jeg da nok blevet træt af det, ellers burde man kunne give sine medmennesker lidt "luft"

• #12   17. jun 2014 Jeg vil gerne give folk luft og klager ikke hvis naboen hører musik eller slår græs kl. lort. Jeg dytter heller ikke af folk i trafikken.
    Når du siger at dk er blevet et paragraf rytter land, kan du have ret. Men hvorfor bliver det sådan. Jeg mener det skyldes at danskere er blevet enorm egoistiske i de sidste 20 år. Alle mener de har ret til alt og ingen mener de skal tage hensyn til nogen. Så er man nødt til at lave regler og håndhæve dem.
    Min nabo må gerne flyve med helikopter for min skyld, men han skal ikke flyve ind over min grund så jeg får den i skallen hvis han styrter og han skal heller ikke filme inde hos mig. Det er vel almindelig respekt for sine med mennesker.
    Jeg flyver selv hjemme, men det er ud over en mark og jeg har langt til naboen så jeg overholder faktisk loven selvom jeg synes 150m er langt for en helikopter, for den flyver ikke langt væk inden den styrter hvis den stikker af.

• #13   17. jun 2014 Jeg påstår ikke jeg ved noget om den lov, så havde jeg heller ikke kaldt den flyver loven haha. Men jeg sagde bare at den nok ikke er super gennemtænkt,. Er det taget højde p
    For strls forskellen på fly, motor strls osv, for har du en lille bitte flyver der kan flyve 20 meter op i luften, er det så fair man skal være 150m væk ? ., det var mere det jeg mente, at loven er sikkert blevet lavet ligesom så mange andre af de dumme regler der er kommet i dk,. En eller anden enkelt episode, hvorefter en naturlig reaktion er, fint vi laver en lov, så slipper folk også for at bruge deres fornuft smiley
    .

Jeg er helt enig i at der er kommet for mange love, og halvdelen af dem er lavet på baggrund af åndssvage situationer som aldrig før har været et problem,.
    Selvf skal man ikke generere sin nabo, men så må de jo snakke om det

• #14   17. jun 2014 smiley

• #16   17. jun 2014 Tobias, Bare rolig, vi kommer ikke til at mødes til noget sjov...
    (De der kender mig, ved nok godt at jeg bestemt ikke er en regel rytter. Men hader når folk bevidst ødelægger det for flertallet!!)

Normalt brokker du sig over at folk ikke læser dine indlæg inden de brokker.
    Kunne du ikke lige prøve at bruge 5min på at læse den pdf jeg linker til?

Det er faktisk meget nemme regler at følge.
    Og nej der er SELVFØLGELIG ingen der vil brokke sig over en lille bitte legetøjs ting i haven...
    Men at sende over 1kg op i luften, men propeller der kan snitte rigtig dybt i mennesker hvis de står i vejen.
    Det sker jævnligt at de stikker af, og ind til naboen og rammer nogen. Så hænger du på en MEGA regning du kommer itl at betale af på i mange år... (chancen for de rammer nogen er måske ikke så stor, men hvis det sker puha...)

• #17   17. jun 2014 Jeg gider ikke læse hele flyve reglementet op, jeg har ingen flyver og skal ikk flyve., smiley jeg synes også at nogen (mindretallet) er tungnemme ig har lidt brug for reglerne, men jeg tror på at flertallet i dk er fornuftige nok til også selv at kunne tage er valg., det er der bare ikke plads til længere, fordi mindretallet for lov at fylde få meget i samfundet

• #18   17. jun 2014 Forventet.....
    Du gider godt skrive en masse meninger, men ikke lige sætte dig lidt ind i sagerne...
    (Det er under 1 A4 side der skal læses og forståes)

• #19   17. jun 2014 Tror ikke Tobias har nogen holdning til reglerne. Men istedet mener det er fuldstændig hul i hovedet, at der i det hele taget er LAVET regler til dette, da han mener størstedelen af dem der har en Quadrocopter, helikopter osv, selv kan se hvad der er iorden og ikke er. Hvis naboer eller andre så mener det er forkert, så må de selv reagere, istedet for at bare at filme, og anmelde folk.

Tobias, du må rette mig hvis jeg er helt væk.

• #20   17. jun 2014 Rasmus du rammer rimeligt præcis der,. Der burde da for pokker ikke være behov for en hel lov omkring at flyve med en lille el flyver, JA Den kan gøre skade hvis man er uheldig, men hvis man tænker sig lidt om inden, er den så ikk ret overflødig den lov smiley

• #21   17. jun 2014 Man kan sammenligne det med landevejen. Man må kun køre 80, men det er sjælden man kører under 90, ofte 100-105.. Også selvom man kører bag nogle.
    Det er en regel, og det er farligt at overtræde den, men folk gør det alligevel.
    Det er også farligt at køre 80, men f.eks. en DJI Phantom kan vel også gøre skade, selvom man følger reglerne..
    Flyve over mark? Hvad hvis man ikke selv har noget mark at flyve over, så er det også forkert, hvis man bruger en landmands mark..
    Man må flyve ude over INGENTING, men hvad er der så ved at flyve, eller filme hvis der ikke er noget..
    Hvad med RC Biler på offentlig vej. F.eks. villavej, eller offentlig skove.. Ville også være trist hvis der KUN måtte køres på baner..
    Den kan vel ligeså godt kører et par ankler i stykker på naboens unger, eller hund, som en Quadrocopter eller helikopter kan ødelægge taget på en bil, eller brække en arm?
    Jeg ved ikke om der er regler for RC biler, men selvom der er har jeg da heller ikke tænkt mig at læse dem, da jeg selv mener jeg har fornuft til at bruge mine ting på en rigtig måde..

• #22   17. jun 2014 Loven er lavet til modelfly generelt og der er jo modelfly op til 25 kg og nogle er helt oppe på 6m i spændevidde. De store bæster kan man selvfølgeligt ikke bare flyve hvor det passer en. Der skelnes også mellem stormodeller og små modeller. En stormodel er over 7 kg og den må kun flyve på en godkendt modelflyveplads, og flyet skal være godkendt inden start.
    Små modeller er der nogle få regler for, bla 150m fra bebyggelse og 100m fra vej.
    Men små modeller kan også være farlige. Der er bla en amerikansk helikopterpilot der er blevet slået ihjel af sin egen helikopter der fik en defekt halerotor og drejede uventet og ramte ham. Han fik næsten hovedet skåret helt af.
    Selv en lille hubsan kan lave nogle gevaldige blå mærker eller smadre et øje så jeg synes nu reglerne er gode nok. Som de fleste er enige om er reglerne overflødige hvis alle bruger hovedet og passer på hinanden, men sådan er verden altså ikke indrettet.

• #23   17. jun 2014 Jeg synes ikke du kan sammenligne 25kg FLY med quadrocopter og helikopter, til hygge flyvning til " almindelig fritids brug " .. Undskyld, men det synes jeg ikke..
    Du kan heller ikke sammenligne en Audi A4 med gevind undervogn, Vossen fælge og 12'' bass, med Porsche cup biler, eller lignende..

Selvfølgelig kan små modeller også være farlige, men hvis man har hoved nok til at anskaffe sig sådan et apparat, så vil jeg også mene man har hoved nok til at tænke sig om før man bruger det.
    Fair nok der er regler, og nogle overholder dem.. Så man nogle jo bare leve livet på en anden måde, og hygge sig på egen måde. Jeg kan stadig ikke se det generelle problem..

• #24   17. jun 2014 Prøv og læs.
    Jeg sammenligner ikke, men skriver derimod at der er 2 sæt regler efter hvor stor flyet er. Dem der har lavet reglerne har faktisk tænkt det samme som dig. At der er små fly hvor det kun er det mest nødvendige om sikkerhed der behøver være opfyldt før man kan flyve sikkert og uden at genere nogen.
    Men det er åbenbart meget normalt at en masse folk mener at "den regel er ikke noget for mig" så den skider vi på.
    Jeg synes også skatteloven er latterlig men jeg betaler da skat alligevel.
    I kan flyve som det passer jer, jeg er da ligeglad. Nu prøvede jeg egentlig kun at fortælle at der er en lov og at i skal passe på ikke skade nogen eller noget fordi i selv hænger på regningen.

• #25   17. jun 2014 Ronny, jeg synes det er en fin ting at du oplyser omkring at der er nogen regler på området, så er man da klar over at det kan have en konsekvens at tænke selv smiley det vil sige bliver du taget af loven, kan du sagtens være uenig og synes den er dum, men du vidste det inden du fløj, derfor er du den meercy smiley

• #26   17. jun 2014 For at snakke lidt multirotor som de vidst startede med....
    Så ville jeg da nødigt "jagtes" af en dji Phantom, den vil også kunne skade en person ret så voldsomt HVIS den rammer (chancen er minimal ja)..

Har selv prøvet at få fingrene i min egen hexacopter/multi rotor og det var endda kun i "tomgang".
    Den lavede da en fin lille flænge på 2cm...

Så hvis man er i tvivl, så prøv at stikke hånden i propellen på en.... Så vil I nok ret hurtigt opdage hvilke kræfter der er på spil.
    Jeg vil hellere køres ned af en rc bil en flyves ned.... Bilen brækker måske benet/foden... En propel snitter dig, hver gang den rammer smiley

• #27   17. jun 2014 Jeg vil helst ikke rammes af hverken en 1/5 rc bil med 50 km/t eller en fræk lille helikopter på 10 kg

• #28   17. jun 2014 Her er en død mand ramt af en align helikopter med kulfiberblade.
    Den ville jeg ikke være pjattet med naboen fløj rundt med for tæt på mit hus eller for den sags skyld tæt på min søn eller hund.

profilbillede
  • #29   17. jun 2014 Så er en Dji phantom heller ikke mere farlig drenge, ro på ?? jeg har respekt for den med carbon propellerne, men de der standard prop er nu grænser for hvad den laver af skade, der ville være andre ting jeg ville bekymre mig hvis jeg så en Dji phantom flyve oppe i luften end om den ville ramme mig, overdrivelse fremmer forståelsen. ?? men det er godt med lidt regler, de fungere godt som vejledning og dømmekraft når man flyver.

• #30   17. jun 2014 Jeg ved godt en lille hubsan ikke snitter knoppen af folk, men hvor er grænsen.
    Det bliver jo gerne lidt vildt når drenge leger og store drenge har stort legetøj.

• #31   17. jun 2014 Ja undskyld.. Men jeg synes altså du går rimelig vidt..
    Det starter med Suzanne Bjerrehus filmer en Quadrocopter/Drone/Multirotor omkring hendes have, og der er snak om reglerne..
    Jeg tvivler på folk som " flyver på ulovlig vis " har 25 kg fly, eller helikoptere med kulfiber blade.. Eller generelt udstyr der kan gøre så store skader.
    Samtidig tror jeg chancen for at folk med disse " legesager ", fyrer op for dem derhjemme er minimale..

• #32   17. jun 2014 Sådanne så det ud da min fætter lukkede døren for tideligt inden han var kommet ind i min bil. Alt kan dramatiseres.. Skal vi stoppe med at køre bil?, folk dør selvom mennesker overholder fartgrænser osv. Self skal vi forbygge ulykker med regler, men ingen grund til at lave et problem der ikke eksisterer, som det endnu er tilfældet med droner

profilbillede
  • #33   17. jun 2014 Har fx lige set Benjamins video, det er jo et PERFEKT eksempel på. Hvor fede optagelser man kan lave med den slags grej smiley
    Og hvis man nu bare tog udenfor villa kvarteret så ville man også kunne få rigtigt fede optagelser! Ingen ville få ondt i røven og ingen vil være indenfor rækkevidde hvis det endeligt skulle gå galt smiley

Kort sagt....
    Tænk jer om, og hav i baghovedet at det ikke er helt ufarligt.
    (kunne da heller ikke finde på at blæse afsted med min ls bil, hvis der stod folk i nærheden. Udover på en bane, der er noget forsikring osv der sikrer mig og folk er klar over risikoen)

• #34   17. jun 2014 Ja tråden griber om sig kan jeg se. Sådan går det når musikken spiller.
    Jeg prøvede egentlig bare at fortælle der er nogle regler så man behøver ikke opfinde nogen nye.
    Der er altid nogen som ham ved Susannes hus der ikke tænker sig om, men det ændrer sig nok ikke så meget så længe der er en flok der mener at have ret til at gøre som det passer dem.
    Sådan ender tråde tit herinde.
    Vi kan være enige om at være uenige så, og så går jeg ud og hidser nogle farlige kulfiberblade op og flyver en aftentur. Efter reglerne.....

• #35   17. jun 2014 Den bedste løsning på en situation/problem i dagens Danmark er, at lave en ny lov.

Alt det vi er så stolte af med at vi er et samfund der kan tænke selv, og ikke har behov for diktatur på den måde de køre det i asien. Vores soldater er kendt for at være nogen af de bedste i verden, primært pga. at de lærer at tænke selv.. Men alt det gode vi har, det er vi i gang med at modarbejde. Vi bevæger os mere og mere imod et diktatorisk samfund hvor der ikke er plads til at være anderledes eller forskellig. Og det er præcis det samme der sker her i dette tilfælde.
    Som jeg ser det ville det være ren logik at hvis man kører med en stor 1/5 bil, en 25 kilos helikopter, skyder med et luftgevær eller hvad man end laver som kan ende med at blive en "farlig" sport. Hav respekt, tænk dig om, så sker der som oftest ingenting. Du kan f.eks sagtens skyde med et luftgevær i din have midt i byen. Hvis du stiller noget op rundt om så det er sikkert, Men umiddelbart i samfundets øjne ville det jo lyde fuldstændigt vildt at skyde med et luftgevær i en by have.(Det er rent faktisk lovligt, har ringet og spurgt)
    Det jeg prøver at sige er, Der sker uheld når folk glemmer at have respekt for tingene og have omtanke, men om der er en regel eller ej, det tror jeg ikke ændre meget. Andet end at det er nemmere i en diskussion bare at sige,
    "ja, du må ikke, fordi loven siger det" -
    Hvorfor ? -
    "Det lige meget, du må ikke"

Det tvinger folk til ikke at tænke, for "reglerne sikrer jo en imod uheld".
    men NEJ, omtanke og respekt for tingene sikrer en imod uheld.

• Sebastian G
    Sebastian G Tilmeldt:
    maj 2014

Emner: 4 Svar: 15
    #36   17. jun 2014 Problemet er jo bare at der er nogle folk i DK der ikke kan tænke selv smiley

• #37   17. jun 2014 smiley

• #38   17. jun 2014 Præcis, fordi at vores kære politikerne(valgt af os) stille og roligt begynder at omdanne vores samfund til et smukt firkantet samfund, hvor der kun findes sort og hvid, men intet der imellem. Det er dog kun stille begyndt at tage til, men i folkeskolerne, kommer der flere og flere test, og systemer de skal igennem. I stedet for den gode gamle folkeskole, hvor man også fik lov og tid til at tage en tur ud i naturen og se en sommerfugl!!, Nu skal de kun læse om den. Men jaa! , sådan er det jo. smiley

• #39   17. jun 2014 Stop Tobias stop!

• #40   17. jun 2014 Tobias, stop dig selv,,,

• #41   17. jun 2014 Jeg skal have nye briller kunne ikke se en skid på den film......! Hvor er GoPro filmen, alt er indicier uden hold i virkeligheden. Det var sikkert hendes søn der prøvede at skabe opmærksomhed omkring sig selv og mor igen. Eller også var det BT der har lavet en overflyvning for at skabe en medie sensation når vi alle chokeres af patter der hænger på en hvis kendt personlighed! En kendis der er kendt for en sølle ting som " Sådan har jeg aldrig fået den før"

https://www.youtube.com/watch?v=PXkbXLTI0vM

• #42   17. jun 2014 Pis nu havde jeg ellers bestemt at det var nok med denne tråd, Tobias du er da helt ude hvor du ikke kan bunde.
    Det er da lige præcis pga sådan nogen som dig der selv vil bestemme, at der er nødt til at være regler. Ellers bliver det sgu hurtigt det vilde vest igen.
    Det eneste jeg ville i denne tråd var at minde folk om at deres forsikring ikke dækker skader og at der findes et regelsæt om modelfly.
    Det var kun i håb om at det kunne være til gavn for folk der rent faktisk gerne vil sikre sig selv og deres medmennesker. Alle jeg har talt med tror deres normale forsikring dækker skader.
    Det er da utroligt at så snart der nævnes ordet regel så flyver folk op i en spids. Slap dog af, jeg ville bare hjælpe. Der bliver straks blandet politik og militær ind i det. Man skulle næsten tro det er en skoleklasse der slås i fritkvarteret. Bliver det næste at din far kan tæve min far.

• #43   17. jun 2014 Jeg er 18, og Tobias 23.. Så vel ikke helt ved siden af .. smiley

• #44   17. jun 2014 Wow! Jeg må indrømme at jeg blev nysgerrig om det med ham der døde.. Kunne ikke lade være med at google det..
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2413231/Roman-Pirozek-Jr-Man-decapitates-remote-control-helicopter.html
    Fy for en skefuld!
    Men det har jo sikkert stadig været under ordentlige forhold.. Ser rimelig øde ud på billederne, men " er jo også kun ham selv det gik ud over ".. Ved godt han ikke skadede andre..
    Men jeg synes det er op til den enkelte at vurdere om det er forsvarligt. Hvis det går galt, og man ikke følger reglerne.. Ja så må man tage skraldet!
    Jeg ville garanteret også selv kunne finde på at flyve i min have, selvom jeg boede i et tæt villa kvarter i byen..

• #45   17. jun 2014 UNDSKYLD DER GIK LIGE POLITIK I DEN - Sry sry sry- Jeg er bare lidt træt af det! smiley og den typiske holdning, har vi et problem, så ordner vi det med en regel..

Jeg skrev også tidligere Ronny, at jeg synes det var fint du gjorde folk opmærksomme på at der var et regelsæt, for så kender de konsekvenserne af deres valg, udover at der er folk der kan komme til skade. smiley

Hvad angår den her sætning
    "Det er da lige præcis pga sådan nogen som dig der selv vil bestemme, at der er nødt til at være regler. Ellers bliver det sgu hurtigt det vilde vest igen. "
    -
    Jeg går bestemt ind for regler, bare ikke 4000000 millioner af dem. Jeg synes f.eks. det er fint der findes lyskryds i farlige kryds, derudover kan jeg også kan lide at man ikke må dræbe folk osv osv osv.
    Det jeg siger er bare, der er begyndt at komme så mange regler at det næsten bliver besværligt bare at være til. Jeg overholder da de fleste regler, men der er da også mange jeg ikke overholder,. Kan da med glæde fortælle at jeg er typen der går over for rødt kl 4 tirsdag nat hvor der ingen biler eller noget er. Det er ulovligt og meget latterligt smiley -
    Man skal jo også selv vælge om man vil være et får i resten af flokken, eller ham der skiller sig ud og tænker selv. og ja, jeg tager et ikke et ja for et ja, medmindre jeg forstår det, og fordi loven siger man ikke må gå over for rødt, så gør jeg det stadig, hvis jeg mener det er sikkert, MEN jeg betaler også min bøde hvis jeg får en, jeg ved godt at det er MIT valg og MIN straf.

Referencen hertil emnet:
    Ja det er godt at vide reglerne er der. Men at følge dem slavisk uden omtanke er dumt, ser langt hellere at folk stopper op, kigger sig rundt, og tænker lidt selv,. Når det handler om at flyve et mindre hobbyfly, kører en rc bil eller hvad de nu foretager sig der kan gå ud over andre eller dem selv.

• #46   17. jun 2014 "Jeg er 18, og Tobias 23.. Så vel ikke helt ved siden af .. "

Den fattede jeg ikke helt! smiley

• #47   17. jun 2014 Det er lidt voldsomt billede med ham gutten der fik det hvide snit.
    Jeg tror faktisk ikke han overholdt reglerne hvis det var i dk, men det er en park hvor der tit bliver fløjet med helikoptere.
    Der kan jo altid ske uheld og det billede er jo nok væste senarie, forestil jer det var en tilskuer der var blevet ramt og piloten ikke havde en ansvarsforsikring.
    Ikke nok med at skulle leve med at have slået en uskyldig ihjel, man skal også leve med ikke kunne betale erstatning til de efterladte.
    Derfor synes jeg det var vigtigt at gøre opmærksom på dette. En lille uskyldig hubsan bliver jo hurtigt til en stor helikopter når man bliver grebet af hobbyen. Så tænker man mere på sin nye flyver end noget så kedeligt som en forsikring.
    Det er kun sådan nogle gamle røvhuller som mig der er kedelig nok til at starte med en forsikring.

• #48   17. jun 2014 Tobias: Ronny skrev at man skulle tro det var en skole klasse der var oppe at slås.. smiley

• #49   17. jun 2014 Nu skyder lige ved siden af..

Hvad skal man bruge så hårde blade til? Jeg ved det er 3D helikopter, og det er jævnt vildt, som de bliver fløjet. Har selv en Hubsan, og vil da også indrømme den er hård ved propellerne.. smiley

Kan man over hovedet få noget forsikring herhjemme der kan dække quadrocopter, helikopter og fly?

• #50   17. jun 2014 Tror nu mere han henviste til folkeskole/starten af gymnasiet eller lign uddannelser. Hvor børn går, jeg ville ikke betegne hverken dig eller mig som et barn, derudover så er det da mange forskellige aldre der har ytret deres meninger, også omkring det med at regler er til som guidelines :b

• #51   17. jun 2014 Derudover synes jeg i det hele taget hans sidste kommentar omkring det med en skoleklasse osv. Var unødvendig og en utrolig ringe sammenligning smiley men valgte at overse den smiley

• #52   17. jun 2014 Tror han hentød til vi nok virkede " unge og dumme ".. Og jeg gav ham nok ret.
    Hva fa'en.. Vi får jo ikke en skid ud af at blive ved.. Vi har alle vores meninger, og så længe vi ikke hører om flere der bliver slået ihjel af det, så er det vel ikke helt ved siden af..

• #53   17. jun 2014 .... Jeg vil nu bestemt ikke se mig selv som ung og dum. men okay. hvis det er den måde du vil se dig selv smiley - og hvis det var det han hentydede til, så synes jeg kun at det er en endnu mere ligegyldig og dum kommentar, som fortæller mere om den der siger det end dem der får det afvide smiley men what ever. ligegyldigt sidespring til emnet smiley

• #54   18. jun 2014 Tror det endte med at blive lidt for sjov det hele. Sådan forstod jeg det..
    Jeg tør godt sige, at jeg er ung og dum.. Jeg har for nyligt diskuteret fart i beruset tilstand. Det er umuligt at tale nogle til " fornuft " .. smiley

• #55   18. jun 2014 Grunden til vi har "regler" er for at undgå alt for meget bevidst/ubevidst opførsel på andres bekostning.
    Pr natur, er vi nogle egoistiske sataner og ville sikkert forsøge at rage naboens bil til os hvis den kunne være i garagen og det ikke var decideret ulovligt. Naboen kunne så vælge at skyde os med haglgeværet og voldtage kvindtøjet ved begravelsen. De folk der havde stillet deres fadøl på kisten, ville blive pisse irriterede når det skvulpede over, fordi folk ikke gik ordentligt i takt. De ville forlange at kisten omgående blev sat på jorden, så de kunne få deres øl i fred. Efter en uges tid ville kisten stadig stå på jorden og lugte fælt.

Derfor har vi brug for regler smiley

• #56   18. jun 2014 Enig Dennis, men så mange regler har vi dog heller ikke brug for :b men enig i at danskere er blevet grådige smiley

• #57   18. jun 2014 Det er da bare pet der overvåger hende og de må gerne overflyve og filme dig på privat område for de skal ikke overholde dansk lovgivning,hun kan bare lade være med at være så perle venlig at hun bliver mistænkt for terrorisme så har de ingen grund til at overvåge hende.
    Falck og politiet bruger dem også og de må også flyve steder hvor vi andre ikke må med dem.

• #58   18. jun 2014 Jeg synes invaderer er nogen fine mennesker, ligeså gode som alle andre, og synes det er en meget tåbelig og racistisk kommentar smiley

• #59   18. jun 2014 har da intet med racisme og gøre ?
    Det er bare facts og det er noget andet.

• #60   18. jun 2014 "hun kan bare lade være med at være så perle venlig at hun bliver mistænkt for terrorisme så har de ingen grund til at overvåge hende."

Hvis ikk det er racistisk hvad faeen er det så,. Drop det nu bare, fyr dine racisme jokes af sammen med dine homeboys der gider hører på det

• #61   18. jun 2014 Ahh.. Bare fordi der er ordene " perle " og " terrorisme " i samme sætning, betyder det ikke at det pludselig har en masse med indvandrere at gøre..
    Skal vi ikke lige komme tilbage til jorden?

Jeg har set noget på TV2 Midt-Vest med nogle arkæologer, som også brugte DJI Phantom, til at tage luft billeder.
    Quadrocopter / Multirotor er jo et skide smart værktøj, samtidig med det er sjovt legetøj.. Men det er åbenbart også satans værk..

• #62   18. jun 2014 Det er mega smart derudover, så også en det havde lavet en bryllups video, det var genialt lavet smiley der er mange muligheder i det.,

Og det var en utrolig unødvendig sammenligning med "perler og terrorisme fordi hun er glad for dem" .,

• #63   18. jun 2014 Det var måske fordi det var den mest nærliggende grund til at overflyve hende hvis det ikke bare var en nabo ?
    Havde det været falck i forbindelse med et uheld eller brand havde hun måske bemærket udrykning køretøjer og sirener og en masse folk i selvlysende tøj ?
    Havde det været politiet der havde brugt den i forbindelse med et uheld kunne det så tænkes hun havde opdaget den bil der var kørt ind i hendes hus ?

Desuden er ordet perle ikke racistisk det slog retten i kbh fast for flere ord siden,og der er 15 x så stor chance for de (fine) mennesker som du og hende omtaler er terrosrister i forhold til en dansker,så tag dog og pak de fisse fornemme følehorn lidt ind,du lyder lidt ala
    http://www.youtube.com/watch?v=kHmvkRoEowc

• #64   18. jun 2014 Det er jo som man ser på det. jeg ser stadig din udmelding som være racistisk, latterlig og utrolig unødvendig. Ja selvf. er der større chancer for at en invandre med rødder i et andet land har større chance for at blive terrorist. Men det er stadig mindre tallet der bliver, derudover er der jo også masser af grupper med danskere, hvad med den kære breinwich, han var riiimeligt hvid. så lad os i stedet sige, nogen mennesker har en uheldig tilgang til verden, om de er hvide, sorte, gule eller brune gør ingen forskel. Men heldigvis er det flertallet fornuftige. Forskellen på mennesker som hende og jeg, og mennesker som dig, er at vi ikke er så indsnævret i vores syn, og ikk kun ser de nyheder bt og ekstrabladet udgiver.

-

Men what ever, hav nu den mening du har, jeg er faktisk lidt ligeglad smiley - synes bare det var en upassende kommentar, intet andet.

• #65   18. jun 2014 Tobias, hvis dit forsøg på at "namedropping" gælder Anders Breivik så finder jeg dit indlæg direkte usmagligt. Umiddelbart virker du på mig, som typen der har en helvedes galoperende kæft, og som gerne docerer den rå mængde livserfaring, du har akkumuleret gennem dit "lange" livsforløb, udover alt og alle.

Hvis du ønsker at fremstå som andet end en snottet hvalp med munddiaré, er det et godt tidspunkt at skifte stil.

• #66   18. jun 2014 For det første siger vi ikke drone da der er noget millitæret bruger
    vi siger quadcopter i stedet for men lad os bare kalde den lille utydelige prik i videoen for en ufo (uidentificeret flyvende objekt) da ingen af os kan se hvad fanden det er for en prik der er i billedet
    Og for det andet så lyder det bare som en elektrisk græsslåmaskine

• #67   18. jun 2014 Dennis M, Sry jeg ikke lige havde stavet hans navn helt korrekt, du er alligevel 40 år og går stadig op i om folk kan stave helt korrekt, du får travlt i dette forum, for der er SAAATME mange der ikke kan stave skiide godt. Lad os lad det ligge ved det.!

At du finder der usmageligt at jeg henviser til ham, kan jeg ikke forstå, da han snakker om terrorisme, hvilket det "Anders Breivik"også gjorde var det samme. Begge ting er fuldstændigt sygt i låget og ubehageligt.. Det eneste jeg sagde til manden var at jeg synes hans racistiske udmelding var dum og derefter sagde jeg bakkede jeg så mit argument op med at der også er masser syge hvide mennesker..

Nu vil jeg ikke synke/stige til dit niveau og begynde at kaste med lort. så jeg lader dine sidste små kommentarer ligge ved det og tænker mine tanker for mig selv.

Men fremover vil jeg gerne bede dig om at lade være at kommentere til mig hvis du ikke ønsker andet end at tilsvine mig over internettet. Du er velkommen til at ringe til mig eller komme forbi mit hus, hvis der er noget du ønsker at sige til mig.

Fortsat god dag Dennis M på 40 år!

• #68   18. jun 2014 Det virker som om, at det over en rigtig kort periode, har ændret sig fra rc relateret snak, til bare at fyrer mest muligt lort af..
    At stave?
    Racisme?
    Terror?
    Anders Breivik?
    Mund diarré?
    Snakkede vi ikke om de konsekvenser der kunne ske ved at flyve uforsvarligt, og hvornår man fløj uforsvarligt..
    Skal vi lige kridte banen op forfra, og prøve at holde os inden for stregerne?

• #69   19. jun 2014 Tobias jeg tror de savner dig inde på makeupgalleri ?

• #70   19. jun 2014 Den var skarp, god joke. - virkeligt dyb, av av

• #71   19. jun 2014 Japs - en snottet hvalp uden substans, der bare vil kæfte op og demonstrere sit store "vid".

Dine forældre skulle satme ha´en opsang -

Din invitation til at jeg kan komme forbi dig til en snak, er flot men ligeledes uden substans.

• #72   19. jun 2014 Hvordan fanden kan jeg afmelde dette emne?

Jeg får jo de der noteringer KONSTANT

• #73   19. jun 2014 Du er velkommen, toldbodgade 6 Roskilde mit telefon nummer er 31668806 - jeg er da super ligeglad,. smiley slå mig op på nettet.,

Giv mig en SMS hvis du kommer så sætter jeg kaffe over hvis du er til det ?

Bland da mine forældre udenom,
    Du har godt nok nogen sørgelige holdninger var Dennis M på 40 år.

• #74   19. jun 2014 http://youtu.be/RFZrzg62Zj0

• #75   19. jun 2014 Ivan oppe ved første besked er der en lille knap hvor du kan slå notifikationerne fra på denne statis

Kommentér på:
Klart der er regler og kommer flere

Annonce