{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  de nye regler for fyrværkeri
  • #1   6. dec 2006 Syntes godt nok det er lidt for latterligt.. de regler..

  • #2   6. dec 2006 Søren P - det lyder RET utroligt det der.

    Ikke kun at en gut på min vægt, og lidt til, bliver slynget væk, af en "sølle" DK godkendt raket, men også at den tilsyneladende har kostet LIDT i overkanten af hvad raketter normalt koster.

    Specielt når den dyreste jeg har set godkendt i danmark blev forbudt llerede for 3 år siden, den hed EL GRANDE og kostede i omegnen af 400 kr.

    Men specielt når jeg tænker på de daværende regler for raketter syntes jeg det lyder ret utroligt (ikke dermed sagt jeg ikke tror dig) -men når max vægten på hele raketten er 400 gram (den regel EL grande brød i sidste ende) og der er ca 100 gram til materialer, pap, pind, etc, ca 50 gram til løfteraket og så mellem 100 og 150 gram til effekt, så er der ikke meget tilbage til sort krudt, som skaber eksplosionen. Så med mindre indholdet i denne raket har været ret stort, så lyder det i mine øjne som en ulovlig raket fra tyskland.

    Men nok om det.

    Reglerne er i mine øjne for pivede, og baserer på forkert og misvisende information.

    Derfor agter jeg i år, IKKE at bruge penge på fyrværkeri. Og jeg plejer at bruge (undtagen sidste år, hvor det også havde taget overhånd for deres sikkerheds-pjat) mellem 2- og 4000 kr. på det stads. så jeg vil betragte det som en julebonus til mig selv i stedet.

    Føj for satan hvor må de have en dårlig smag i munden.


  • #3   6. dec 2006 Lorte regler!? Er glad for at jeg stadig har meget tilbage for sidste år...

  • #4   6. dec 2006 Ja, de ved sku hvad fyrværkeri er..

  • #5   6. dec 2006 Sverige er heller ikke dårlige til at vælge krudt, derfor skal jeg til sverige inden nytår ;D

  • #6   6. dec 2006 Power is nothing without control .. du kan da godt have mere. da der står du må have 1,5 kg nem. nem = NEM står for Netto EkslosivstofMængde og angiver, hvor meget krudt der er i fyrværkeriet. NEM-vægten er angivet på nyt fyrværkeri - enten på artiklen eller på emballagen.

  • #7   6. dec 2006 Med tanken om katastrofen i Kolding, så synes jeg egentlig det er ok. Så længe vi bare kan få lov at fyre lidt raketter af D. 31/12!!!!!! (OG IKKE ANDRE DAGE), så synes jeg det er ok. Jeg gider kun høre/se på det den ene gang om året, der er ingen grund til og chikanere andre mennesker (og hunde) med larmen resten af årets 364 dage.

    Selvfølgelig kan der være specielle årsager som fester, hvor det er passende, så er det selvfølgelig ok. Men ellers mener jeg fyrværkeri kun skal bruges d 31/12, og selvfølgelig kun det lovlige. Derfor er der heller ingen grund til at kunne købe det flere uger før.


  • #8   7. dec 2006 Ja syns da godt nok også de er lattelige da!

  • #9   30. dec 2006 De nye regler er fandme latterlige.. det er lige før man bliver anholdt hvis man fyrre et heksehyl af.


Kommentér på:
de nye regler for fyrværkeri

Annonce