1.209 visninger
|
Oprettet:
Morfars garanti.... {{forumTopicSubject}}
Hvor blev tråden af.....
Har morfars så mange reklame penge, at de kan få slettet ubehagelige emner på RCG ???
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Svar: 1.749
jun 2007
Følger: 24 Følgere: 20 RC-enheder: 4 Emner: 15 Svar: 161
jun 2007
Følger: 24 Følgere: 20 RC-enheder: 4 Emner: 15 Svar: 161
Jeg prøvede bare at hjælpe en frustreret mand.
aug 2008
Følger: 104 Følgere: 97 RC-enheder: 16 Emner: 85 Svar: 258
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Svar: 1.749
Men får dog lyst til at spørge om du er ansat dernede Michael???
jun 2007
Følger: 24 Følgere: 20 RC-enheder: 4 Emner: 15 Svar: 161
Og som Tass sagde: Det var jo ved at dreje over i konstruktiv kritik af forhandleren. Måske de kunne forbedre deres forretning og få flere kunder ved at lytte til det.
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Svar: 1.749
skål drenge
jeg har ferie så jeg kan tillade mig at nyde vejret fuldt ud... omend jeg forsøger at blive kølet lidt af lige nu hehe
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 18 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 268
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 4 Emner: 23 Svar: 578
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 17 RC-enheder: 5 Emner: 21 Svar: 1.221
Vi er langtfra enige her.
Hvis nogle af os bliver / føler os snydt af en person/firma. så er det ikke kun en sag mellem bruger og butik, På den måde kan en butik snyde og bedrage i en uendelighed. Hvilket ingen af os kan have interesse i.
Hvis ikke et site som dette er stedet hvor både gode og dårlige oplevelser skal luftes, så ved jeg ikke hvor.
Det opfatter jeg heller ikke som en udhængning af en butik... Sjovt nok så er ingen af alle de lignende tråde omhandlende den nu heldigvis lukkede butik B2B. Blevet behandlet på samme uheldige facon.
Og ja flot af Kim at svare på kritikken, Og prøve at få noget konstruktivt ud af det.
Vi har brug for seriøse hobby butikker..
Mvh Brian
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 18 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 268
Penge kommer man langt som min morfar altid sagde... og til os andre kan jeg kun for små penge har du 25 profiler...fuck jeg skuffet og så frys derudaf ingen der støtter det her kommer nogen sinde til og købe noget af mit Rc grej ever
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Svar: 1.749
Jeg kan godt følge politikken fra RCGs side. det er pisse nemt at gå ind og sige en masse dårligt om en forhandler, uden at forhandleren reelt har en chance for at forsvare sig. Så istedet for at tage debatten hver gang har bagfolket valgt helt at fratage folk den mulighed. Og da det er en del af de betingelser man godkender kan man i princippet ikke klage.
omvendt kan jeg godt følge dig brian, åben debat er den bedste løsning. men samtidigt opstår der os en masse problemstillinger.
kort sagt, er det et dilemma som jeg ikke syntes man bare sådan kan afskrive som det ene eller det andet.
v2rumble - takker, vi må snart ha de 2 sc8er ud at lege sammen. jeg kommer jævnligt til bellinge og kører sammen med fastone som du vist nok har snakket med!?!
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 18 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 268
aug 2008
Følger: 104 Følgere: 97 RC-enheder: 16 Emner: 85 Svar: 258
Det er ikke mig der har lavet reglerne her inde men jeg er med til at folk overholder dem
Når jeg får klager må jeg skride til handling derfor er den væk lige som denne måske også ryger
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 17 RC-enheder: 5 Emner: 21 Svar: 1.221
Men blot er en konstruktiv dialog omkring hvordan vi skal forholde os til emnet.
Vi har før talt om ikke det var en rigtig god ide at kunne "oprette" forhandlere og butikker, og give dem karaktere. På samme måde som vi gør med vores enheder. Det ville kunne give et godt indtryk af hvor tilfredse brugerne af sitet er med de forskellige, tror også at alle butikker med rent mel i posen vil hilse dette velkommen
Men det ønsker bazoom desværre ikke på nuværende tidspunkt ;-(
Mvh Brian
Tilmeldt:
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 189 RC-enheder: 42 Emner: 94 Svar: 3.964
nov 2005
Følger: 102 Følgere: 110 RC-enheder: 27 Emner: 177 Svar: 1.187
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 18 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 268
maj 2011
Følger: 23 Følgere: 23 RC-enheder: 11 Emner: 20 Svar: 350
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 17 RC-enheder: 5 Emner: 21 Svar: 1.221
Kunne det ikke være en god ide med et forhandler barometer, på et alternativt fora ? Ala trustpilot blot uden at negative indlæg slettes
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 4 Emner: 23 Svar: 578
Topic - jeg synes sq det er.... Neh, gider sq ikke... Jeg handler normalt også kun småting som knæk- og sliddele i danske hobby butikker og har fundet dem jeg gerne vil handle hos.
nov 2005
Følger: 102 Følgere: 110 RC-enheder: 27 Emner: 177 Svar: 1.187
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 4 Emner: 23 Svar: 578
Så kan det være, at der ikke kommer kedelige tråde om den butik igen. Det var da fantastisk, så hjælper det jo noget, at give udtryk for sine frustrationer i offentligt forum
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 18 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 268
sep 2004
Følger: 115 Følgere: 113 RC-enheder: 20 Emner: 12 Svar: 1.353
hvis man har en dårlig oplevelse med en forhandler er det et issue mellem én selv, og forhandleren. Ikke offentligheden. Slet ikke før der er en afgørelse i sagen. Et telefonopkald med et halvt svar fra en ansat er ikke nok til at kalde en sag lukket. Og slet ikke nok til at hænge en forhandler ud.
Man kan være uheldig alle steder...
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 17 RC-enheder: 5 Emner: 21 Svar: 1.221
Hvis en forhandler har 1000 høj stemmer og 4 lav. Så er det en god forhandler.
Har han derimod 1000 høj og 80 lav så er det ikke godt.
Det er ikke udhængning blot erfarings deling mellem ligesindede.
Trustpilot er ikke hvad det burde.
Vi skal ikke nødvendigvis hænge nogle ud, blot anbefale dem vi synes er gode, og advare mod dem som er mindre gode.
Som eksempel er der pt nogle lukkede butikker som stadig har en aktiv hjemmeside..
Hver gang disse emner dukker op, så kommer der en gang råben og skrigen fra nogle kunder som kun har noget godt at sige... Og sjovt nok så tror disse at alle andres dårlige oplevelser forsvinder, jo flere gange de siger at det er verdens bedste sted at handle.
Derfor kunne et sted hvor vi kun kan bedømme 1 gang være meget mere nuanceret end disse tråde hvor de samme får taletid hvergang ..
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 103 RC-enheder: 10 Emner: 26 Svar: 357
maj 2011
Følger: 23 Følgere: 23 RC-enheder: 11 Emner: 20 Svar: 350
Du har fået en PB.
sep 2004
Følger: 115 Følgere: 113 RC-enheder: 20 Emner: 12 Svar: 1.353
Først og fremmest har RCgalleri ikke lovmæssig hjemmel til at lave den slags, og for det andet vil en bedømmelse ikke kræve noget køb eller nogen som helst form for dokumentation, eller verificering af hvem der bedømmer. En person der har set sig sur på en forhandler vil let kunne oprette 50 brugere og give dårlige anmeldelser x 50.
Helt enig med det andet eksempel du nævner, men det er igen ikke RCgalleris opgave at informere om den slags. At kurator så ikke har lukket for den side endnu er mig en gåde. Det er en katastrofe den stadig står som aktiv når den er gået konkurs for længe siden.
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 5 RC-enheder: 21 Emner: 35 Svar: 731
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 33 RC-enheder: 8 Emner: 27 Svar: 1.851
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 17 RC-enheder: 5 Emner: 21 Svar: 1.221
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 5 RC-enheder: 21 Emner: 35 Svar: 731
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 17 RC-enheder: 5 Emner: 21 Svar: 1.221
Sad but true
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 5 RC-enheder: 21 Emner: 35 Svar: 731
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 18 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 268
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 5 RC-enheder: 21 Emner: 35 Svar: 731
Tilmeldt:
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 189 RC-enheder: 42 Emner: 94 Svar: 3.964
Oplevede det selv med autobutler.dk fordi jeg gav den 0 stjerner pga. jeg aldrig fik en tilbagemelding.
Trust pilot lever af butikker - og de lever godt kan du tro.
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 5 RC-enheder: 21 Emner: 35 Svar: 731
Tilmeldt:
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 189 RC-enheder: 42 Emner: 94 Svar: 3.964
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 5 RC-enheder: 21 Emner: 35 Svar: 731
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 18 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 268
nov 2010
Følger: 22 Følgere: 21 RC-enheder: 3 Emner: 9 Svar: 38
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 33 RC-enheder: 8 Emner: 27 Svar: 1.851
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 5 RC-enheder: 21 Emner: 35 Svar: 731
Virksomheder kan på ingen måde redigere i anmeldelser. Hvad de kan gøre, er at rapportere en anmeldelse, hvis den overtræder retningslinjer
Tilmeldt:
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 189 RC-enheder: 42 Emner: 94 Svar: 3.964
Men fint lige at få læst hele historien på det andet forum.
maj 2010
Følger: 4 Følgere: 5 RC-enheder: 21 Emner: 35 Svar: 731
de må hade glemt og betalle for udvidet adgang
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 17 RC-enheder: 5 Emner: 21 Svar: 1.221
Scenarier hvor ratings kan slettes af butikken på TP.
Du har modtaget er rigtig dårlig behandling i butikken, Som gjorde at du ikke handlede der , du er derfor IKKE kunde og kan blive slettet.
Du har smidt din bon væk og kan IKKE bevise at du rent faktisk er kunde.
Du har været med din kammerat inde for at klage, I blev svinet til. Du kan ikke rate for du er IKKE kunde. i dette tilfælde.
Du synes at det er meget kritisabelt at en butik prøver at kamoflerer alle de dårlige indput der er om virksomheden, ved eks. at få slettet negative indlæg om virksomheds driften på div offentlige fora. du kan IKKE rate fordi du ikke er den forurettede kunde.
Hvis kunde og butik ikke er enige om forløbet kan butikken "behandle" sagen i en uendelighed. og i den mellemliggende til er det negative indlæg ikke synligt i statistikken..
Jeres uvidenhed på dette område tyder på at i ikke selv rater på TP
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 18 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 268
sep 2004
Følger: 115 Følgere: 113 RC-enheder: 20 Emner: 12 Svar: 1.353
Brian - du har ret i det, du skriver om Trustpilot, men er det ikke klart at virksomheder vil gøre hvad de kan for at have gode ratings? TP er naturligvis nødt til at beskytte deres interesse (virksomhederne) mod at folk som slet ikke har handlet eller som selv har optrådt uanstændigt ikke hænger en virksomhed ud unødigt.
Derfor skal man også kigge på e-handelsmærket som viser der er tale om en webshop med orden i sagerne.
At en kunde føler sig uretfærdigt behandlet/misforstået i en telefonsamtale er ikke en "dårlig oplevelse" eller brud på nogen lov. Det er mennesker, der er tale om, og de laver fejl, specielt når der er travlt.
Jeg er selv selvstændig, og jeg ved da at kundeservicen er væsentligt "sødere" når man har god tid. Sidder man i ordrer op over ørerne og skal have alt afsted om en halv time, så har man ikke nødvendigvis skide god tid til at diskutere hvorvidt der er tale om en garantifejl eller en fejl 40.
Men et besøg i butikken med en kvittering hjælper da altid.
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 18 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 268
nov 2008
Følger: 34 Følgere: 33 RC-enheder: 8 Emner: 27 Svar: 1.851
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 17 RC-enheder: 5 Emner: 21 Svar: 1.221
Vi er meget uenige på et meget afgørende punkt.
Det er IKKE butikken der skal vurdere om en kunde har haft en dårlig oplevelse, og så er det fuldstændig ligegyldig om kunden er den største inkompetente nar på jorden!!
Og kunden har i den grad ret til at fortælle sin historie, nøjagtig ligesom butikken må svare på oplevelsen og fortælle verden hvordan de ser episoden.
Men at slette en utilfreds kundes kommentar og ligeledes slette en debat på et forum om selv samme episode. Er slet ikke ok.
Er man som selvstændig ikke i stand til at holde en proffessionel tone og behandling af en given sag i en presset situation, Så bør man omlægge sine byrder eller overveje om dette er det rigtige at beskæftige sig med..
Jeg er også selvstændig, og er da også træt af dårlig omtale, men kan jeg ikke ændre på kundens opfattelse af forløbet eller komme frem til et forlig. så er vi bare uenige, og det må verden gerne vide.
Har jeg ikke tid til den søde forklaring, så får kunden bare ret. Det er langt det billigste i det lange løb
TP er kun anvendeligt hvis alles mening er velkommen. Så må bruger/kunder selv navigere rundt, og drage sin egne erfaring.
okt 2010
Følger: 16 Følgere: 17 RC-enheder: 5 Emner: 21 Svar: 1.221
Du joker nu ikk?
Bazoom er da fløjtende ligeglade... der er ikke 1 der tjekker TP før de opretter sig på galleri. og hvis de gjorde så ville de oprette sig alligevel for at tjekke om det passer
sep 2004
Følger: 115 Følgere: 113 RC-enheder: 20 Emner: 12 Svar: 1.353
Helt enig med dig, men i modsætning til dig og mig, så kan man få fat i en ansat der ikke nødvendigvis tænker på virksomhedens bedste når man tager fat i en større virksomhed. Hvis man derimod får fat i chefen kan tonen let være en anden.
Jeg synes ikke man kan bruge sure opstød til noget i nogen sammenhæng. Som sagt, er du reelt blevet dårligt behandlet så kan man gå videre og brokke sig rundt omkring hvor det måtte være relevant. Men kun at give en given forhandler én chance for at gøre som man vil have dem til er jo ikke retfærdigt for nogen.
I Elgiganten har jeg således fået lortebehandling mange gange, men jeg ved der er kompetente folk iblandt, og dem prøver jeg bare at få fat på hvis jeg vil handle eller har spørgsmål der ude.
i er også enige i det du siger vi er uenige i - men vi er ikke enige om hvornår man er en kunde. Køber man en brugt fjernetyret bil og får ikke den originale kvittering med, så har man ikke meget sag at stå med ved en forhandler. Så har man kun producenten at "brokke" sig til. Men risikoen for at varen er "repareret" af tidligere ejer er jo også til stede, og så dækker garantien ikke længere nogen steder i verden.
sep 2004
Følger: 115 Følgere: 113 RC-enheder: 20 Emner: 12 Svar: 1.353
Jeg har da også selv oplevet kunder som man ikke kan gøre tilfredse. Deres mening er ubrugelig i en anmeldelsessammenhæng. For om man så havde slikket dem i bagdelen på vej ud med gratis varer under armen, så ville de stadig være utilfredse med et eller andet
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 4 Emner: 23 Svar: 578
Men hallo!! Gå dog ud i det gode vejr og leg med noget rc, i stedet for at sidde.her o. Blive mere og mere enige om, at i ikke er enige...
sep 2004
Følger: 115 Følgere: 113 RC-enheder: 20 Emner: 12 Svar: 1.353
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 4 Emner: 23 Svar: 578
sep 2004
Følger: 115 Følgere: 113 RC-enheder: 20 Emner: 12 Svar: 1.353
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Svar: 1.749
Argumentet "tidligere ejer kunne jo ha modificeret etc" holder heller ikke, det er igen noget forhandleren først kan finde ud af under reklamationsprocessen (dvs med varen på bordet, vel at mærke reparationsbordet, ikke butiks disken)
At afvise en reklamations sag som omtalte telefonisk holder ikke uanset hvordan vi vender og drejer det. varen skal som absolut minimum bydes velkommen i butikken så der kan kikkes nærmere på sagen. At afvise uden besigtigelse, uden andet end "du er anden ejer" er kort sagt forkert. om det så er 12 årige jonas, 24 årige tommy eller 45 årige thomas "ejer" (fiktive mennesker) der kommer med udtalelsen er irrelevant. Det kan da på ingen måde stå til debat. Hvordan sagen så er behandlet derfra er en anden ting.
Personligt havde jeg os sagt farvel til butikken og var gået til producenten, og efterladt en knap så venlig hilsen til ledelsen af butikken, og nok os fortalt historien andre steder. Kan man ikke håndtere kundeservice, og melde fra når man af den ene eller anden årsag ikke er service minded, så find et andet arbejde.
Sagt på en anden måde, en given butiks arbejder er et direkte afbillede af butikken. Folk fejler, ja, fair nok. når folk fejler gentagne gange og der stadigt ikke tages affære over for arbejderen må man jo konkludere at butikken godkender det.
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 4 Emner: 23 Svar: 578
jun 2009
Følger: 7 Følgere: 6 RC-enheder: 4 Emner: 23 Svar: 578
Morfars garanti....