{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
911 visninger | Oprettet:

opgradering af hpi firestorm. {{forumTopicSubject}}

Hej alle på rcg.

Jeg vil have mere power på min firestorm.
Jeg har standard 4800 motoren på som jeg egentlig bare tænker at beholder, og få en bedre esc på.

Er der nogen herinde der har gode råd og erfaringer ? Og hvad jeg skal være opmærksom på. Hvad skal der til før det er den videste rc i skoven ?:)

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opgradering af hpi firestorm.
  • #1   23. apr 2015 Hvis din ESC kan klare 3S, så køb nogle billige 3S lipo'er fra f.eks HobbyKing EU lager - så rykker den endnu mere.

    Du kan også geare den op med et større pinion - men husk at din motor bliver mere varm og risikoen for at skidtet futter af, stiger ret hurtigt.

    Tror ikke der er noget som "bør" opgraderes på den for at kunne køre med færre knækkede dele, på 3S.

    Min er konverteret fra en nitro bil og jeg har smidt på RPM hubs (husk disse bruger større lejere som købes særskilt fra f.eks iccom.dk eller kullagergrossisten.se), RPM bærearme hele vejen rundt samt en RPM bumper. Måske er det en ide at gøre det samme når nu du vil have et lavt flyvende RC bil.

    Husk også at den "kun" er 2WD så styring bliver ikke nemmere på 3S - synes selv min var nærmest ustyrlig blot på 2S dog med en ond gearing. Den røg også på baghjul på 2S.


  • #2   23. apr 2015 Har allerede 3s lipo. Når jeg ændrer gearing er der noget jeg skal være opmærksom på ? Skal spur gearet også skiftes ? Hvor har du fået alt dit RPM fra?

    På forhånd mange tak for svaret smiley


  • #3   23. apr 2015 Hej Kenneth.
    At skifte ESCen gør ikke din bil vildere.
    Hvis du tænker kræfter og/eller fart skal du enten skifte:
    - motor til højere kv
    - Batteri til højere spænding
    - Højere gearing.
    Alle ændringerne vil øge strømmen og varmen og det er din største modstander.
    Jeg kender selvfølgelig ikke dit budget, men generelt vil jeg anbefale at øge spændingen, sænke KV og vælge en tungere motor. Hvis du balancerer det rigtigt kan du både få flere kræfter og køre koldere.

    Mvh Nicolai


  • #4   23. apr 2015 Hej Nicolai.

    Tak for dit svar. Men du skriver jeg skal vælge en motor ned højere kv og derefter en motor med lavere kv ?? Er lidt forvirret nu smiley hat lige nu en 4800 kv motor og en 11.1 lipo batteri. Min esc kan ikke tage mere en 3s. Har du nogen generelle anbefalinger. Har et budget på 1500 - 2000,-


  • #5   24. apr 2015 Hej Kenneth.
    Jeg kan godt forstå at mit svar forvirrede...
    De vigtigste parametre, der bestemmer, hvor mange kræfter din bil har er er motorens kv og spændingen fra batteriet. kv er et lidt mærkeligt begreb, der siger noget om, hvor hurtigt motoren drejer rundt, hver gang du påtrykker den 1V.
    Din motor vil altså dreje 11.1v x 4800kv = 53280 o/min. Dette er et lidt teoretisk tal, men det virker fint når man sammenligner eller opgraderer. Det du også kan se er, hvis du vælger en anden motor med et lavere kv kan du godt få flere kræfter, hvis bare du hæver batterispændingen endnu mere.
    Hvis du kun kan vælge een ændring så skal du enten øge kv eller spænding. Hvis du kan vælge flere ændringer (læs: har råd) har du mange flere valgmuligheder, og det er her at jeg ville vælge lavere kv og højere spænding. Årsagen er, at man så kan få tilsvarende effekt med lavere strømtræk, hvilket ofte betyder at komponenterne ikke bliver ligeså varme.
    Ofte er man begrænset af økonomi eller at man gerne vil genbruge eksisterende batterier eller komponenter, og det skal du selv gøre op.
    Husk at se bilen som et samlet system; hvis du ændrer eet sted får det konsekvenser andre steder i bilen. Med andre ord: hvis du vil have den vildeste bil i skoven, så forbered dig på at skulle opgradere mange del.
    Min slash blev opgraderet med større og tungere motor (castle 1512 2650kv). Det betyder en ny esc (castle mamba max pro). Motor og esc kan tage 4S så de skulle indkøbes. Nu havde jeg et fornuftigt system, der kan levere en del effekt uden at blive varmt. For at sikre resten af transmissionen, er slipper clutch og differentialer opgraderet, drivaksler bag er skiftet til stål istedet for plastic. Hexe er skiftet til 17mm alu og dækkene er proline badlands for at stå fast.
    Det er et eksempel på hvordan det kan udvikle sig når man vil have flere kræfter.
    Umiddelbart ville jeg tro at din bil har rigeligt med kræfter. Jeg vil tro, at du får problemer med at styre den, hvis du tuner den. Hvis du bare er ude efter mere fart, kan du prøve at geare den.

    Mvh Nicolai


  • #6   25. apr 2015 Tak for et super svar, nu begynder klokker at ringe smiley

    Nu har jeg noget at tag stilling til og overveje.

    Rigtig god weekend.


Kommentér på:
opgradering af hpi firestorm.

Annonce