{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

hvad sker der {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.
Jeg har problemer med min Agama vil tage gas.
Se venligst video med samme navn som emnet "hvad sker der"
Jeg skal dreje et par omgange på spur eller Pinion, før bilen tager gas. Når jeg så stopper, skal jeg gentage samme manøvre igen for at kunne køre igen.
Håber i kan sige hvad jeg skal tjekke.
Pinion 16 t og spur 45t.

Se videoklippet her: http://www.rcgalleri.dk/video/guider/23182-hvad_sker_der


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad sker der
  • #1   10. aug 2017 Har du prøvet at kalibrere esc og modtager på ny.

    Har du prøvet et andet sensor kabel evt. Uden sensor kabel


  • #2   10. aug 2017 Uden sensor kabel køre det, men det skatter meget

  • #3   10. aug 2017 Hvis tag tager sensorkabel fra og fjerner Pinion tager den gas. Dog med en brummen når jeg giver fuld gas med det samme. Hvis jeg stille og rolige trykker gassen i bund, lyder det fint og den tager omdrejninger uden nogen mærkelige lyde

  • #4   10. aug 2017 Sensor kablet hjælper dig til jævn kørsel ved lave hastigheder. Så du skal prøve med omdrejninger der mindst passer til løbetempo.

    Prøv med et andet kabel


  • #5   10. aug 2017 Der er ikke noget i drivlinjen der sidder fast?

  • #6   10. aug 2017 Har kun det ene sensorkabel

  • #7   10. aug 2017 Nej det køre helt fint når der ikke er Pinion på. Så køre det som smurt i olie.

  • #8   10. aug 2017 Dvs både motor og hjul aksler køre fint når de ikke har forbindelse med hinanden

  • #9   10. aug 2017 Jep, og jeg ikke har sensorkabel imellem og øger farten jævnt

  • #10   10. aug 2017 Måske er de to tandhjul sat for stramt sammen.

    Prøv at sætte dit pinion med lidt for meget luft mod det andet tandhjul. Kan ikke huske hvad det hedder.

    Men kun som test ellers æder de tænder op. Se om det så køre.

    Og hvis det fungere skal du justere meshen korrekt


  • #11   10. aug 2017 "meshen" er det afstand mellem Pinion og spurgear?

  • #12   10. aug 2017 Ja præcis.

    Spurgear. Kunne sgu ikke huske det hehe


  • #13   10. aug 2017 Sket der ikke noget hvis jeg køre uden sensorkabel.
    Hvilken funktion har det kabel hel reelt


  • #14   10. aug 2017 Det hjælper med at styre motoren. Du kan godt køre uden

  • #15   10. aug 2017 Ok.

  • #16   10. aug 2017 Selv med denne store afstand mellem Pinion og spur, kan jeg ikke få det til at dreje rundt når jeg drejer rundt, ved at dreje for eller baghjul rundt ved håndkraft

    profilbillede
  • #17   10. aug 2017 Kan det være hvis spurgear ikke er Mod1. Lige som Pinion. Kan det have noget at sige

  • #18   10. aug 2017 Så ved jeg ikke hvad der kan være galt. Sorry

  • #19   10. aug 2017 Et det nyt eller brugt esc / motor sæt?

    Sensor føler på nogen magneter så esc får besked om omdrejninger osv. Giver som skrevet mere blød og kontrolleret gas respons.
    Typisk kører man ikke med sensor i en 1/8 hygge bil.
    Så kan snildt køre uden men så skal esc sættes op til køre sensorless, man kan ikke bare tage kablet af.

    Tror det er lipo cut off eller sensor kablet der driller.

    Kom med esc model så skal jeg se om jeg kan guide


  • #20   10. aug 2017 ESC 1/8 “Revenge CTS 8” 180 A
    Motor
    Brushless Motor 1:8 “Revenge CTM” 2100KV

    Det er købt fra ny. Og ESC er V2, den er lige udkommet. Har desværre ikke fundet nogen Programkort til sættet endnu. Rasmus mente at den ikke kunne programenes uden kort.


  • #21   11. aug 2017 Hej
    Er du kommer videre?

    Var lige ved at se om jeg kunne finde en manual men kan kun finde den til V1 versionen.
    Men mon ikke om de er ret ens på de fleste funktioner.

    Tror ikke dit problem er gearet eller tandhjul, en motor som denne har kræfter nok til at rykke gearene i stumper og stykker. Lød det grimt var det en anden historie.

    En ting der undrer mig lidt når jeg kigger manual er delen omkring sensor kabler, det ser ud til den selv skulle finde ud af om man vil køre med eller uden, der er noget skriv omkring at man kan se det på dioderne.
    Samtidigt ser det ud til at eneste man indstiller omkring lipo cut er den individuelle celles spænding, og den så bare tæller dem op ved opstart. Så er de batterier du bruger / prøver med ok så burde det også være ok , men er de frisk opladede når du prøver? fordi de kan i en SCX 10 bil er det ikke sikkert de holder spændingen når de belastes i en 1-8. Her kommer C raten også på prøve, altså hvor mange ampere de faktisk kan levere.

    Når man kører med sensor SKAL ledninger til motor sidde rigtigt, man kan ikke bare bytte de yderste som man vanligt gør for diktere retningen. Så tjek:
    Controller cable A ? Motor soldering tag A
    Controller cable B ? Motor soldering tag B
    Controller cable C ? Motor soldering tag C

    Når der er styr på det kan du tjekke om det er sensor kabler/sensoren der driller dig. Du skal nok tage det af både i esc ende og motor ende inden du starter op med sætte batteri osv. til.

    Så der er ikke ret meget der skal programmeres for det skal virke andet end "setup" / "kalibrering" af esc. som i (dig og Rasmus) nok har været igennem.

    Til slut er der også muligheden at "dit sæt" simpelt hen ikke virker, hvor er det købt?


  • #22   11. aug 2017 For at starte bagfra. Sættet er købt ved rckongen.dk

    Ledningerne er loddet som du har beskrevet og de har god forbindelse.

    Det Batteri jeg lånte af Rasmus til at sætte bilen op var et 4S.
    Bilen kørte også fint derude, indtil den røg ned i en fordybning. Da jeg kom hen til bilen ville den ikke tage gas, men kunne godt dreje, så tænkte jeg at det kunne jeg se på når jeg kom hjem.
    Her hjemme har jeg ikke noget 4S Batteri, så jeg landet et 2s Batteri op og forsøgte med med det, og her opdagede jeg så den godt ville tage gas, hvis jeg drejede lidt på tandhjulene.
    Jeg har godt nok lige lavet et seriel kabel, så jeg kan "lave" et 4S Batteri, har to nye ens 2S batterier, som jeg kan sætte sammen. Er blot nervøs for at sætte strøm til, for jeg er usikker på om det virker??.

    Hvis jeg tager Pinion og sensorkabel fra motoren, sætter 2S batteriet på, tænder og giver fuld gas, står motor og "hakker" i det, men øger jeg gassen stille og roligt kan jeg sagtens få den til at tage fuld gas.


  • #23   11. aug 2017 Hvad hvis du som jeg skriver tager sensor kablet af i begge ender?



    Prøv lav en ny setup:

    Nedenstående er hentet fra en Version 1 så kig lige i din manual om det er sådan.
    Måske er det bare den setting den har smidt.
    Controller calibration
    Each controller must be calibrated individually to the single remote control.
    (Tip: please remove the tires or the motor pinion before calibration, so that the model cannot be self-employed at a mishandling)

    Please follow the following instructions for this.
    Check that:
    -the EPA from throttle and brake on 100%.
    -the expo function from throttle/brake on 0.

    Connect the controller to the receiver and connect the battery to the controller.
    Make sure that the remote control is on.

    Press and hold the setup button on the controller and then turn on the controller. As soon as the green LED lights up, release the button.
    Leave the throttle lever in the neutral position and a short press the setup button on the controller saves the zero position.
    The green LED flashes and the red LED lights permanently.
    Give full throttle and hold on the remote control. A short press of the setup button stores the full throttle point, the green LED flashes. Please keep it full throttle on the remote control until the red and green LEDs stay!
    Give full brake and hold on the remote control. A briefly pressing of the setup button saves the max. braking point. The red and green LED flashes. Please keep the throttle to maximum brake until the LEDs goes out and the controller has stored the position.
    Turn off the controller. The calibration is complete, and the controller is now ready for use.


  • #24   11. aug 2017 Måske jeg skulle prøve det igen. Er ikke lige ved bilen nu. Men vil forsøge at oversætte det i punktform, og så prøve igen med kalibrering.
    Skriver lige når jeg har prøvet det igen.
    Tak Jan


  • #25   11. aug 2017 Sådan siger motoren når den får fuld, altså når jeg trykker gasthrottel i bund hurtigt.
    Når jeg fra 0 øger farten langsomt kan den sagtens tage omdrejninger


  • #26   11. aug 2017 Se videoklippet her: http://www.rcgalleri.dk/video/guider/23185-hvad_sker_der_ii


  • #27   11. aug 2017 prøv lige det her, er taget herfra http://www.absima.com/en/products/competition-electronic/revenge-series-esc-motors/esc-110-18.html det er Absima esc. i version 1, men træk mig baglæns ind i stære kassen hvis det ikke er det samme med din version 2.

    Til Lillemor på jysk:
    Sårn gør du, kalibrering a æ fartkontrol dims.
    1)Tjek at senderens EPA på ”gas kanal” står til 100%, det gør den med 99,98% sikkerhed allerede så glem det.
    2)sæt stikket i modtageren, det har du jo allerede gjort, så drik en øl i stedet
    3)tænd for senderen og sæt batteriet til
    4)hold setup knap inde og tænd for on/off switchen til esc., når den grønne diode lyser op slip setup knappen.
    5) gas på sender i neutral og tryk kortvarigt på set up knappen, den grønne diode blinker og den røde lyser nu hele tiden.
    6) gas på sender i fuld gas fremad og tryk kortvarigt på set up knappen, den grønne diode blinker, hold fuld gas indtil den røde og grønne diode lyser konstant.
    7) gas på sender i fuld ”bagud” og tryk kortvarigt på set up knappen, den grønne og røde diode blinker, hold gassen indtil dioderne går ud igen.
    8) sluk esc. på knappen, nu skulle den være klar.


  • #28   11. aug 2017 Tak for oversættelse. Der er gjort som skrevet, har lagt ny video op så du kan se/høre hvad den siger

  • #29   11. aug 2017 Ja så den ser lidt underligt ud men prøv lige uden sensor kabel, tag det af i begge ender.

  • #30   11. aug 2017 Det er uden sensorkabel. Det er taget helt fra både esc og motot

Kommentér på:
hvad sker der

Annonce