{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.123 visninger | Oprettet:

Jim A
Jim A
Tilmeldt:
15. jul 2008
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11

Sanwa modtagere - forskel? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har netop købt en Sanwa MT-S sender til min lille el-bil.
Jeg mangler nu at finde en kompatibel modtager. Hos sanwa kan jeg se at denne liste er de kompatible modtagere:
RX-380, RX-381, RX-451, RX-451R, RX-461, RX-462, RX-471,
RX-472, RX-481, RX-482

Mit spørgsmål er nu.. Hvorfor skal jeg købe en RX-482 og ikke en RX-381? (eksempel). Hvad er forskellene mellem de forskellige.. er det rækkevidde? Vil jeg kunne flere ting med min sender hvis jeg har en anden modtager osv.? Hvad vil jeg miste af funktion ved bare at gå med den billigste?
Jeg er ganske ny på området og beklager hvis mit spørgsmål er lidt "grønt" smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sanwa modtagere - forskel?
  • #1   27. sep 2017 Uden at kunne sige det med 100% nøjagtighed så gætter jeg på at det er fordi protokollerne (det sprog der bruges mellem sender og modtager) er forskellige i modtagerene og derfor ikke er den samme.

    De forskellige producenter finder jævnligt på forbedringer til deres protokoller.
    Jeg kender mest til de protokoller som Spektrum bruger til biler og både som bla. hedder DSM, DSM2, DSMR samt DSMX og der skal nok være nogle jeg har glemt. og nogle sendere kan benytte flere protokoller så de derved er bagud kompatible med ældre modtagere men ikke med fremtidige modtagere som benytter nyere protokoller. Jeg ved ikke om det er tilfældet med Sanwa men det det er en mulighed.

    Jeg ved så heller ikke om det giver mening, det jeg har prøvet at forklare, men jeg håber.


  • Jim A
    Jim A Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #2   27. sep 2017 Dit svar giver mening - det er bare ikke HELT hvad jeg efterlyser smiley Helt konkret.. hvis jeg køber en model vs. en anden model af dem i listen.. hvad mister jeg så.. jeg forstår protokol-forskellen, men det er vel bare et spørgsmål om at fjerne overhead, reducere pakkestørrelse og pakketab.. og det er fint og spot-on.. men.. praktisk talt vinder jeg måske nanosekunder på kommunikation med bilen - og det tror jeg ikke jeg mister..
    Hvad med funktioner.. er der forskel på dem i listen der.. hvorfor skal jeg købe RX-482 flagskibet og ikke det tidligere RX-381 f.eks.? Hvad får man mere for pengene?


  • #3   27. sep 2017 Nu ved jeg ikke hvor meget du har googlet.

    Men hvis du finde de to modtagere på Sanwas hjemmeside så kan du se de forskelle der er mellem de to samt hvilke sendere de er kompatible med.

    RX-381 er en 3 kanals modtager: http://sanwa-denshi.com/rc/car/receiver/rx-381.html

    RX-482 er en 4 kanals modtager: http://sanwa-denshi.com/rc/car/receiver/rx-482.html

    Hvad du vinder eller taber ved at vælge en frem for den anden det må du læse dig til. Hvis ikke du har noget at bruge 4 kanaler til så er det vel bare at nafle en RX-381 hvis du kan finde dem til gode penge.


  • #4   27. sep 2017 Nogle af dem har indgange til telemetri, og nogle af dem har hurtigere responstider end andre. De er alle hurtige, men hvis du kører seriøst race leder du efter alle de millisekunder du kan få smiley
    Nogle er vandtætte, f.eks RX-371W

    Desværre kender jeg dem ikke personligt, så måske er der nogen andre herinde der kan sætte de enkelte modeller på plads.


  • #5   27. sep 2017 Det handler om:
    - Antal kanaler
    - med eller uden telematri
    - vandtæt eller ej
    - protokol eller system fhhs3/fhhs4 osv.
    Til mit mt04S har jeg en blandet palette og de billigste rx371 fungerer lige så fint som de dyreste til almindeligt brug.


  • Jim A
    Jim A Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 11
    #6   27. sep 2017 DET var svar jeg kunne forstå - mange tak smiley så er det bare hvad telemetri er og om det er noget jeg har behov for smiley
    Tak! smiley


  • #7   28. sep 2017 Telemetri er målinger - fart, varme, acceleration, gyrofunktion. Ved ikke om jeg mangler nogen. Man skal have den rette sensor til at putte i modtageren. Medmindre en eller flere er indbygget.

Kommentér på:
Sanwa modtagere - forskel?

Annonce