{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brushless motor til en turbo
  • #1   17. nov 2018 Ja ja bare gi’ den gas

  • #2   17. nov 2018 brushless motorer bliver brugt i næsten alt nu om dage, boremaskiner vaskemaskiner ebikes sågar biler (f.eks. Tesla) så kontinuerlig drift klarer de sagtens, så som kakkelbordsentutiasten siger, bare gi den gas ??

  • #3   17. nov 2018 Hvad er det lige du vil opnå??

  • #4   17. nov 2018 Ja tak. Men tænkte på om rc motorer også kunne eller om deres konstruktion mere egner sig til korte burst. Som de jo bliver brugt i rc verdenen og ikke kontinuerligt i flere timer.



  • #5   17. nov 2018 Jeg skal lave en luftpumpe med overtryk af en gammel turbo fra en bil og tænkte at montere en motor istedet for rotoren til udstødninggassen og på den måde får den til at køre jævnt istedet for at følge bensin motorens rpm.

  • #6   18. nov 2018 Der er lavet flere elektriske turboer og i de er sultne effekt mæssigt så motoren skal nok minimum være fra en 1/5 el. Lign. +3-6kw vil nok kunne gøre det.

  • #7   18. nov 2018 En anden ting du lige skal være opmærksom på er at motoren ikke overopheder. vi snakker her at den ikke bliver varmere end 65 grader celsius. Da det er der hvor magneterne begynder at miste deres magnetisme.
    Som de andre siger så kan en børsteløs motor stort set køre uendeligt. Der kan jo komme generel vedligehold så som udskiftning af lejer.

    Men bliver magneterne for varme, så mister de deres magnetisme og så vender den ikke tilbage og motoren vil blive ringere og er så godt som ødelagt i det den ikke længere vil kunne afgive den effekt som den kunne da magneterne var i top stand.

    Der er nok andre der mener du kan gå længere op i temperatur og debatten er jo åben.
    De 65 grader celsius er bare det tal jeg har fundet ret mange gange når jeg har søgt på maksimal sikker temperatur på børsteløse motorer og jeg er så også en af dem som går med livrem og seler. Så "better safe than sorry"


  • #8   23. nov 2018 rolig nu lille ven....

    mon ikke folk klogere end dig havde gjort det så på alverdens biler...


  • #9   23. nov 2018 Michael h.

    Øh ikke forstået?


  • #10   23. nov 2018 Han mener nok. At det du end tror du vil få ud af det. Ikke kommet til at lykkes.

  • #11   24. nov 2018 Tja det kan godt være. Men det var nu også mest mekanikken bag der interesserede mig og ikke om det kan betale sig

  • #12   24. nov 2018 Det er jo i bund og grund en turbo du vil have til at fungere som en kompressor. Som ikke bliver drevet af motorens omdrejninger. Men af en tredje kilde..

  • #13   24. nov 2018 Jep lige præcis

  • #14   24. nov 2018 Tænk hvis ser var nogen der var kommet på den ide tidligere! Altså en kompressor...................

  • #15   24. nov 2018 Hold da op. Det bliver sgu da hurtigt spydigt. Fordi man tillader sig at spørge om nogle ting.

    Nu kan det være man ikke er igang med at opfinde den dybe tallerken.

    Og hvis jeg har lyst til at lave en kompressor af en turbo, hvad betyder det.

    Kan i hjælpe med spørgsmålene så svar tak.

    Men lad være med at dømme om det er et smart projekt før i kender hele historien. Jeg er jo ikke igang med at revolutionere bil industrien.


  • #16   24. nov 2018 Men det er måske fordi der er decideret dumt?

    Der findes 2 metoder pt. Turbo og kompressor.

    Når motoren accelerere får den mere luft. Der er kilden til dette enten udstødnings luften, eller krumptappens omdrejninger.

    Hvorfor introducere en tredje kilde? Hvordan vil du styre det? Hvordan ved du hvornår motoren har brug for den ekstra luft? Hvordan vil du styre luft/brændstof forhold som jo bliver ændret af den øger luft. Hvad skal motoren med den ekstra når den ikke er under acceleration?


  • #17   24. nov 2018 Jeg ser intet galt i at man har et projekt og en ide. Om det kommer til at virke eller ikke kan kun tid og eksperimenter vise. Teori og praksis er ikke altid det samme.

    Så det jeg syntes du skal gøre er, at ignorer dem som ikke kommer med noget du mener er brugbart for dit projekt og fokusere på dem som kommer med konstruktive ideer og forslag.


  • #18   25. nov 2018 Jeg kan da sagtens styre forhold mellem luft og benzin.

    På min bsa motorcykel fra 1957 sidder der en lille skrue i karburatoren man stiller på.

    På den Kawasaki z900 med en 1100 motor med kompressor bruger vi en mega squirt. Den styrer alt fra luft, benzin, timing you name it.

    Der ud over er turboens svaghed at den skal op i omdrejninger før du får glæde af den, mens kompressoren levere mere luft hele tiden.

    Men det er i virkeligheden fuldstændig ligegyldigt fordi jeg skal lave en luftpumpe til en gærings tank et sted hvor der er langt til 230v, så vi tænkte at man kunne lave en pumpe af en turbo.

    Jeg fik vidst nok formuleret mig lidt forkert øverst oppe i spørgsmålet.

    Jeg mente en turbo fra en 1:1 bil. Ikke at jeg skal bruge den til en 1:1 bil

    Men du kan jo bruge en turbo som kompressor ved at holde omdrejningerne oppe ved hjælp af en el motor istedet for at bruge bilens motor.


Kommentér på:
Brushless motor til en turbo

Annonce