508 visninger
|
Oprettet:
Dæmper olie og huller i stempel {{forumTopicSubject}}
Hvordan fungere det med huller i stemplet i dæmpere og olie viskositet?
Jeg går ud fra at større huller svarer til tyndere olie.
Jeg har 400 olie og 2x 1,5mm huller. Jeg har en anden stempel plade med 4x 1,5mm hvis jeg bruger den og 800 olie giver det så samme resultat?
sep 2019
Følger: 1 Følgere: 1 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 28
jan 2020
Følger: 22 Følgere: 83 RC-enheder: 5 Emner: 53 Svar: 511
Det er til en basher offroader, der kører på ujævnt terræn og hop
Har læst det du linker til, da jeg læste det første tænke jeg at det er bedre med færre huller så der er mere “High speed resistance” så bilen bedre kan klare bump. Men til sidst skriver han at flere huller er bedre til “low traction rough surface”.
Så hvis jeg har forstået rigtigt bliver man nød til kompromis hvis det både er ujævnt, lav friktion og hop. Er det korrekt?
sep 2019
Følger: 1 Følgere: 1 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 28
Den her guide er i øvrigt også rigtig god, og meget praktisk:
https://www.hudy.net/xhudy/showfile.php?file_id=692&crt=e555ebe0ce426f7f9b2bef0706315e0c (se side 26-27)
Tilmeldt:
feb 2006
Følger: 14 Følgere: 182 RC-enheder: 40 Annoncer: 1 Emner: 93 Svar: 3.931
http://users.telenet.be/elvo/
Folk der kører serøst tilpasser jo det hele til netop den bane de kører på,
Når man bare luller rundt alle mulige og umulige steder er det hele jo et kompromis.
Her vil jeg nærmere fokusere på at den ikke altid hamrer i bund ved hop.
Tænk hårdheden af fjedrene som det der justerer “højde på bilen” og ikke så meget selve dæmpningen, det hele går selvfølgeligt hånd i hånd.
jan 2020
Følger: 22 Følgere: 83 RC-enheder: 5 Emner: 53 Svar: 511
Det jeg like pt gør, er at jeg altid bruger den samme olie i fjedrene (da det tager tid at skifte og ikke lige er noget man gør ude i felten). Men jer har to sæt fjedre med, medium og hårde. Så kan jeg hurtigt skifte fjedre og jeg ændrer også spring preload så den er høj hvis jeg vil hoppe og lav til bare at køre rundt. Det er begge dele noget der kan fixes i felten med et snuptag.
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 21 RC-enheder: 4 Emner: 25 Svar: 1.884
Der sætter man en strip på forgaflen, helt nede ved benet, så kører man en tur og ser hvor meget af vandringen man har brugt.
Så man kunne måske vikle lidt garn rundt om dæmper-pinden og skubbe det op til reservoiret, køre en tur og se hvor langt det bliver skubbet ned.
Så får man en ide om hvor meget af dæmperen der bruges.
jan 2020
Følger: 22 Følgere: 83 RC-enheder: 5 Emner: 53 Svar: 511
Dæmper olie og huller i stempel