{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
643 visninger | Oprettet:

Er disse NIHM færdige {{forumTopicSubject}}

Hej, min søn har 3stk 6cell NIHM 1200mah batterier til sin E-Revo 1/16. Bilen kører fint på LiPO men vil ikke rigtig køre på disse NIHM.

Jeg har testet dem i en avanceret lader, og jeg kan se at når de er ladet op så holder de ca 8,4V hvilket jo er meget fint (nominelt 7,2V). Men hvis jeg aflader med 0,5A så dropper de omgående spænding til 6.0->6,4V.

Det lyder umiddelbart ikke så godt, men på den anden side så kan jeg google mig frem til at en NIMH celle kan aflades til 0,8/0,9V (=4,8/5,4V for mit batteri).

Så er batterierne OK og det bare er bilen der er hysterisk eller er de færdige (er i gang med 3x discharge/charge cycle, resultat kommer senere)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er disse NIHM færdige
  • #1   28. sep 2020 Nu har din søns bil’s esc sikkert lipo cut off slået til.
    Det fungere sådant at kommer spændingen under 6,6-7 volt eller hvad Traxxas har bestemt ja så lukker den ned. Det kommer et NiMH batteri nemt under belastning.
    Herfor kan hans esc sættes til enten NiMH eller lipo batteri.
    Ændrer i på det så husk at ældre det tilbage så ikke lipo batteriet kommer under spændings grænsen, for så udånder det.
    Men hånden på hjertet, små lipo batterier koster efterhånden så lidt, der er så meget mere fornøjelse ved dem, de har fuld smadder på i hele køretiden hvor NiMH blot bliver sløve.


  • #2   28. sep 2020 Enig han skal have LiPo men der har taget længe for en lille fyr at spare op til en E revo, så NiMH skal bare holde indtil videre. Jeg mener vi har slået LiPo cut off fra og på en traxxas plejer det ikke at stoppe helt men sætter fart ned

  • #3   28. sep 2020 Hvordan lader du dem op, med 1/10 af kapaciteten ?

  • #4   29. sep 2020 Jeg lader typisk med 1/4-1/2 kapacitet. De første batterier er igennem 3x cycle. De er 1200mah men laded 1000mah og aflades 750mah, så dette batteri er ikke helt sundt men ser ud til at virke.

  • #5   29. sep 2020 Ok jeg har haft held med at få dem i gang ved at lade med eks 50mA, det tager tid men det har virket for mig på et 3300mA NiMh batteri, hvor jeg nu har ca 2900mA til rådighed.

  • #6   29. sep 2020 Dette batteri på billedet, ladet i X6. ser nogenlunde ok ud, der oplades og aflades ca 1000mah.

    Et andet batteri lades/aflades kun 100mah, men det et i en anden lader. Har puttet dette batteri i X6 laderen for at se om det er batteriet eller lader der er galt med. Den blitz pro lader har før været lidt underlig med NiMH batterier


    profilbillede
Kommentér på:
Er disse NIHM færdige

Annonce