2.772 visninger
|
Oprettet:
Hvor varm bliver din nitro bil når du {{forumTopicSubject}}
køre ?
min blev 172grader varm i dag , men køre os på 15 % nitro og 10% olie . men når det er brugt vil jeg køre på 20% nitro
sep 2007
Følger: 19 Følgere: 18 RC-enheder: 4 Emner: 33 Svar: 1.667
apr 2008
Følger: 49 Følgere: 54 RC-enheder: 13 Emner: 26 Svar: 634
Jeg ligger på 110-120c og vil helst ikke over 130c.
Er der ikke nogen du kender der kan finde ud af at indstille den for dig.
dec 2006
Følger: 11 Følgere: 10 RC-enheder: 5 Emner: 22 Svar: 325
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.205
Det passer simpelhen ikke.
For bliver din motor så varm. Så ville den heller ikke køre optimalt.
Mon ikke du måler i farenahrt eller hvad søren det hedder (F)
Og ellers så passer din tempertur måler ikke.
Og 9/10 tempertur måler viser ikek korrekt.
De svinger med op til over 100 grader forskel.
Prøv at lave en test hvor det er 50 grader, 100 grader 110 grader 130 grader 150 grader.
Så kan i se hvad det er for noget billigt tempertur måler i har;-)
Eneste rigtige at bruge, dov koster den kassen er denne her
http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/2246
dec 2006
Følger: 11 Følgere: 10 RC-enheder: 5 Emner: 22 Svar: 325
Derudover er der målt med to forskellige guns i løbet af tiden, så jo jeg er ret overbevist om at det passer.
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.205
En alm. tempertur måler kan normalt bruges i ca 1 måned hvis man passer ekstrem godt på den, og derefter skifter batteri. Så kan den holde 1-2 uger mere.
Og så skal den smides ud.
At du har prøvet 2 forskellige betyder intet hvis du ikke har brugt nogle ordentlige.
Hvad betyder det din bil har været oprettet flere år?
Når du køre. Læg håndfladen på motoren køle top. Hvor mange sek kan du have den der?
Spyt ned i køle hoved. Hvor mange sek bliver spytten der?
Men det er så simpelt. Bliver din motor konstant over 160 grader. Så bliver køle toppen misfarvet, samt motoren dør.
Pakninger og lejer i den bliver smadret.
Så skulle det passe du køre 160-250 grader. Så ville din motor være død.
Så da den ikke er død, må du enten lyver over for os, og ellers er det temperturmålerne der lyver for dig.
Kort og godt.
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.205
Hmm knap 2 år den er oprettet!
PS. alle tempertur måler som der sælges i denmark. Det er noget være LORT som burde nægtes at sælges.
jan 2005
Følger: 65 Følgere: 63 RC-enheder: 8 Emner: 58 Svar: 204
nej desvære
sep 2007
Følger: 19 Følgere: 26 RC-enheder: 3 Emner: 40 Svar: 255
vil give kim ret, 160 grader kan måske liige gå an i længere tid med derover i længere NEJ aldrig i livet
apr 2005
Følger: 39 Følgere: 37 RC-enheder: 2 Emner: 21 Svar: 524
og derefter er de næsten umulige at holde nede i temperatur.. og bundtrækket er væk..
cyl. skulle have et klem.. og derefter en NOVA-køletop på.. så kører det igen.
man kan også høre hvis en motor er for varm når den kører.. den går slet ik rigtigt.. og får en underlig lyd.
Mvh Michael.
apr 2008
Følger: 49 Følgere: 54 RC-enheder: 13 Emner: 26 Svar: 634
Hvor er du fra.Jeg kommer fra sabro
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Noget andet er at enten dur de billige eller også gør de ikke hvad pokker skulle få den til at ændre sig efter en månede ?
Noget andet er at 260grader :O) ja så ville den sku nok være mere end død, sikkert den typiske fejl at den målte i F dette slår de altid over på når der er lavt batteri på dem...
apr 2008
Følger: 49 Følgere: 54 RC-enheder: 13 Emner: 26 Svar: 634
mvh Dennis F
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 27 RC-enheder: 6 Emner: 40 Svar: 548
Her der efter kørt med de smart temp safe. Som selv lukker ned hvis motoren kommer over en ind givet verdi. Hvis den ellers er sat rigtig, kommer motoren ikke over, med mere end 5 grader. Køre normant med ca 130-135 på mine biler.
Så til alle jer der gerne vil ræsse , uden at smadre jeres motor, kan jeg varmt andbefale sådan en. Og hvad jeg har ku konkludere er at den faktisk måler rigmeligt nøjagtigt. Hvis den viser 130, måler jeg ca 100 med mine temp gun´s.
Selve føleren på smartén er sat mellem de 2 nederste køleripper. Så det så tæt på det kan blive.
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.205
Blev 2ér i truggy 2008
morten A
Forskellen er hvad for komponenter der er blevet brugt.
Lidt det samme som at købe en fætter BR bil og en Xray.
Pris og kvalitet forskel.
Den dyre jeg linker til er kvalitet, og de bliver testet i hoved og røv samt dokumention inden de bliver solgt.
Præcis hvad forskellen kan jeg ikke svare på, da jeg ikke lukker min op for at finde ud af sådan noget
Det med at teste det mod en ting som er en konstant tempertur, det gør der ikke stilles høje krav til den.
Man ville opleve at tager man 10 tempertur måler. Så ville de alle stort set vise det samme op til ca 50-70 grader.
Når man måler 100grader ligger de fleste inden for plus/minus 20 grader.
Går man op og mler 120-130grader kommer der ofte kæmpe udsving på dem.
Man ville også opleve at hvis ens tempertur måler er kold/varm. Så svinger den igen i temperturen. Altså de er meget let påvirkene for hvad resultatet bliver.
Man kan dov få nogen tempertur måler til 250-350kr hvor man har mulighed for at indstille fejl % på dem.
Men fælles på dem alle sammen.
Så skal man finde en arbejds tempertur. F.eks 110grader målt med en ordentlig måler.
Så kan man tage sin egen og se hvad den viser. Og ud fra det. Så ved man at ens tempertur måler skal vise f.eks 88grader eller 134 grader for at den faktisk er 110grader.
Jeg har selv kørt flere motor for kolde/varme da de ca 7-10 tempertur måler jeg har haft ikek virkede optimalt.
Og af en eller anden grund. Så når de gennemsnit blev 3-4 uger gammel. Så skulle de have skiftet batterier. Og så holdte de kort tid igen. Hvor man kunne smide dem ud.
Så jeg bed i det sure æbel og bestilte sådan en af de dyre hjem med ekspress og det hele. Tog 36 timer så havde jeg den. Kostede så alt i alt 2400kr men er absolut alle pengene værd, da man kan stole på den.
(Jeg køre ca nitro 3-5 gange om ugen á 7-10 timer pr gang. Så kvalitet / holdbarhed er vigtigt)
Jeg bestyr en offroad nitro klub til daglig.
Og der har folk jo deres eget udstyr, hvor jeg stort set hver dag ser hvor forkerte folks tempertur måler viser.
Den aller beste måde at finde ud af om sin tempertur måler viser ca rigtigt.
Det er at køre så den er gennemvarm med ca halv tank brændstof i.
Lægge hånden på køle hoved top.
Kan du have håndfladen på toppen 2-3sek. Så er den ca 100grader varm. (dette kan så kun bruges når det er over de små 12 grader udendørs)
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.205
Dov måler disse måler også forkert.
Men det betyder ikke så meget hvis man har fundet ud af hvor meget den måler forkert.
Ulempen ved de måler er :¨
Man må ikke bruge dem under løb.
Skal man skifte kobling/lejer. Så skal man have ledningen af.
Så er fidusen med kvick skift beslag væk.
ps. GRP motor skal være ca 90grader
RB motor 100grader
GO 21 pro 3port knap 100grader
GO 25 pro 135 grader
Og ellers GO 120 grader
OS svinger 110-130grader
apr 2006
Følger: 122 Følgere: 128 RC-enheder: 18 Emner: 103 Svar: 4.205
Der stilles rigtig store krav til tempertur måleren, når den skal måle på blanke steder.
jan 2005
Følger: 65 Følgere: 63 RC-enheder: 8 Emner: 58 Svar: 204
Dennis F
jeg kommer fra søften, faktisk en naboby til sabro ?
apr 2008
Følger: 49 Følgere: 54 RC-enheder: 13 Emner: 26 Svar: 634
Arbejde i søften ved sts ugelsø, hvis du ved hvor det er. skriv en pm så finder vi en dag hvor vi kigger på den
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
Hvor varm bliver din nitro bil når du