{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor varm bliver din nitro bil når du
  • #1   27. dec 2008 Du skal sørge for ihvertfald aldrig at komme over 140 grader, og helst et sted mellem 110 og 130 grader, 172, så er din motor nok færdig.

  • #2   27. dec 2008 det kommer til at koster dig en motor med den varme du kører med.
    Jeg ligger på 110-120c og vil helst ikke over 130c.
    Er der ikke nogen du kender der kan finde ud af at indstille den for dig.


  • #3   27. dec 2008 Hmm, jeg er ved at have kørt 3 gallon med 250-160 grader, og der er da ikke sket noget endnu. Og ja, ved godt man plejer at sige 120-130, men nu blev det sku for meget med det indstilling, og så vidt jeg kan se sker der ikke noget. Og er også ligeglad hvis der ryger 1 liter af levetiden på min motor

  • #4   27. dec 2008 Peter

    Det passer simpelhen ikke.
    For bliver din motor så varm. Så ville den heller ikke køre optimalt.
    Mon ikke du måler i farenahrt eller hvad søren det hedder (F)
    Og ellers så passer din tempertur måler ikke.

    Og 9/10 tempertur måler viser ikek korrekt.
    De svinger med op til over 100 grader forskel.
    Prøv at lave en test hvor det er 50 grader, 100 grader 110 grader 130 grader 150 grader.
    Så kan i se hvad det er for noget billigt tempertur måler i har;-)

    Eneste rigtige at bruge, dov koster den kassen er denne her
    http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/2246


  • #5   27. dec 2008 kim P, tror du jeg er helt dum? Jeg har en HNX1CRT i min profil, og har været oprette i flere år, tror du så jeg går ned og køber en temp. gun i fætter BR til 50 kr?

    Derudover er der målt med to forskellige guns i løbet af tiden, så jo jeg er ret overbevist om at det passer.


  • #6   27. dec 2008 Peter . Må desværre være grov og sige - ja jeg tror du er lidt dum i tilfældet.

    En alm. tempertur måler kan normalt bruges i ca 1 måned hvis man passer ekstrem godt på den, og derefter skifter batteri. Så kan den holde 1-2 uger mere.
    Og så skal den smides ud.

    At du har prøvet 2 forskellige betyder intet hvis du ikke har brugt nogle ordentlige.

    Hvad betyder det din bil har været oprettet flere år?

    Når du køre. Læg håndfladen på motoren køle top. Hvor mange sek kan du have den der?
    Spyt ned i køle hoved. Hvor mange sek bliver spytten der?

    Men det er så simpelt. Bliver din motor konstant over 160 grader. Så bliver køle toppen misfarvet, samt motoren dør.
    Pakninger og lejer i den bliver smadret.
    Så skulle det passe du køre 160-250 grader. Så ville din motor være død.
    Så da den ikke er død, må du enten lyver over for os, og ellers er det temperturmålerne der lyver for dig.
    Kort og godt.



  • #7   27. dec 2008 Flere år?
    Hmm knap 2 år den er oprettet!


    PS. alle tempertur måler som der sælges i denmark. Det er noget være LORT som burde nægtes at sælges.


  • #8   27. dec 2008 Dennis F

    nej desvære smiley , kender ingen der har forstand på nitro biler smiley


  • #9   27. dec 2008 haha ville godt se en nitro motor kører en tankfuld ved konstant 250 grader, den smelter jo helt sammen og bliver sådan en blød jern klump smiley

    vil give kim ret, 160 grader kan måske liige gå an i længere tid med derover i længere NEJ aldrig i livet


  • #10   27. dec 2008 jeg har oplevet flere motorer der har været oppe på 150-170 grader.. bare EEEN gang...
    og derefter er de næsten umulige at holde nede i temperatur.. og bundtrækket er væk..
    cyl. skulle have et klem.. og derefter en NOVA-køletop på.. så kører det igen.
    man kan også høre hvis en motor er for varm når den kører.. den går slet ik rigtigt.. og får en underlig lyd.

    Mvh Michael.


  • #11   27. dec 2008 søegaard

    Hvor er du fra.Jeg kommer fra sabro


  • #12   27. dec 2008 hvad er forskellen på den temp gun og fek.s OFNA´s temp gun? Nysgerig for jeg har prøvet 5 guns på banen både af samme slags og forskellige slags og ingen af dem viste det samme.. Men ved en oven test på 100 grader viste den lige pludselig meget præcist og det samme ved måling på ens hånd, det er som om at når man måler ned i toppen at det går galt.. 'Så hvordan er denne anderledes så den ikke måler forkert? andet end prisen...

    Noget andet er at enten dur de billige eller også gør de ikke hvad pokker skulle få den til at ændre sig efter en månede ?

    Noget andet er at 260grader :O) ja så ville den sku nok være mere end død, sikkert den typiske fejl at den målte i F dette slår de altid over på når der er lavt batteri på dem...


  • #13   27. dec 2008 Vil give kim P ret, og jeg ved at det han skriver er rigtigt.Ham kører jo ikke med i DM for ingen ting og så hvidt jeg jeg lige husker blev Kim P nr 2 eller 3 i år

    mvh Dennis F


  • #14   27. dec 2008 Det med en for varm motor. Har selv prøvet at stå med en temp gun og målt, skal vi sige 120 grader. Og så lånt min kami´s temp gun. Og der kan være op til 50 grader til forskel!?!.
    Her der efter kørt med de smart temp safe. Som selv lukker ned hvis motoren kommer over en ind givet verdi. Hvis den ellers er sat rigtig, kommer motoren ikke over, med mere end 5 grader. Køre normant med ca 130-135 på mine biler.

    Så til alle jer der gerne vil ræsse , uden at smadre jeres motor, kan jeg varmt andbefale sådan en. Og hvad jeg har ku konkludere er at den faktisk måler rigmeligt nøjagtigt. Hvis den viser 130, måler jeg ca 100 med mine temp gun´s.
    Selve føleren på smartén er sat mellem de 2 nederste køleripper. Så det så tæt på det kan blive.


  • #15   27. dec 2008 Dennis F
    Blev 2ér i truggy 2008 smiley

    morten A
    Forskellen er hvad for komponenter der er blevet brugt.
    Lidt det samme som at købe en fætter BR bil og en Xray.
    Pris og kvalitet forskel.

    Den dyre jeg linker til er kvalitet, og de bliver testet i hoved og røv samt dokumention inden de bliver solgt.

    Præcis hvad forskellen kan jeg ikke svare på, da jeg ikke lukker min op for at finde ud af sådan noget smiley

    Det med at teste det mod en ting som er en konstant tempertur, det gør der ikke stilles høje krav til den.
    Man ville opleve at tager man 10 tempertur måler. Så ville de alle stort set vise det samme op til ca 50-70 grader.
    Når man måler 100grader ligger de fleste inden for plus/minus 20 grader.
    Går man op og mler 120-130grader kommer der ofte kæmpe udsving på dem.
    Man ville også opleve at hvis ens tempertur måler er kold/varm. Så svinger den igen i temperturen. Altså de er meget let påvirkene for hvad resultatet bliver.
    Man kan dov få nogen tempertur måler til 250-350kr hvor man har mulighed for at indstille fejl % på dem.
    Men fælles på dem alle sammen.
    Så skal man finde en arbejds tempertur. F.eks 110grader målt med en ordentlig måler.
    Så kan man tage sin egen og se hvad den viser. Og ud fra det. Så ved man at ens tempertur måler skal vise f.eks 88grader eller 134 grader for at den faktisk er 110grader.

    Jeg har selv kørt flere motor for kolde/varme da de ca 7-10 tempertur måler jeg har haft ikek virkede optimalt.
    Og af en eller anden grund. Så når de gennemsnit blev 3-4 uger gammel. Så skulle de have skiftet batterier. Og så holdte de kort tid igen. Hvor man kunne smide dem ud.
    Så jeg bed i det sure æbel og bestilte sådan en af de dyre hjem med ekspress og det hele. Tog 36 timer så havde jeg den. Kostede så alt i alt 2400kr men er absolut alle pengene værd, da man kan stole på den.
    (Jeg køre ca nitro 3-5 gange om ugen á 7-10 timer pr gang. Så kvalitet / holdbarhed er vigtigt)

    Jeg bestyr en offroad nitro klub til daglig.
    Og der har folk jo deres eget udstyr, hvor jeg stort set hver dag ser hvor forkerte folks tempertur måler viser.

    Den aller beste måde at finde ud af om sin tempertur måler viser ca rigtigt.
    Det er at køre så den er gennemvarm med ca halv tank brændstof i.
    Lægge hånden på køle hoved top.
    Kan du have håndfladen på toppen 2-3sek. Så er den ca 100grader varm. (dette kan så kun bruges når det er over de små 12 grader udendørs)


  • #16   27. dec 2008 Som Michael P skriver kan det være fordel a have en fast monteret føler helt nede ved cylinder toppen.
    Dov måler disse måler også forkert.
    Men det betyder ikke så meget hvis man har fundet ud af hvor meget den måler forkert.

    Ulempen ved de måler er :¨
    Man må ikke bruge dem under løb.
    Skal man skifte kobling/lejer. Så skal man have ledningen af.
    Så er fidusen med kvick skift beslag væk.



    ps. GRP motor skal være ca 90grader
    RB motor 100grader
    GO 21 pro 3port knap 100grader
    GO 25 pro 135 grader
    Og ellers GO 120 grader
    OS svinger 110-130grader


  • #17   27. dec 2008 det er som om at når man måler ned i toppen at det går galt.. 'Så hvordan er denne anderledes så den ikke måler forkert?



    Der stilles rigtig store krav til tempertur måleren, når den skal måle på blanke steder.


  • #18   27. dec 2008 okay mange tak drenge !

    Dennis F
    jeg kommer fra søften, faktisk en naboby til sabro ?


  • #19   27. dec 2008 søegaard
    Arbejde i søften ved sts ugelsø, hvis du ved hvor det er. skriv en pm så finder vi en dag hvor vi kigger på den


  • #20   30. dec 2008 tak for det Kim.. Nu sidder vi flere i klubben og hader vores temp guns og dermed må vi undvære pizza i flere måneder for at få råd til den du linker til . TAK for det Kim.. ;O)


Kommentér på:
Hvor varm bliver din nitro bil når du

Annonce