707 visninger
|
Oprettet:
Brushless motor til 1/10 offroad {{forumTopicSubject}}
Jeg har sku brug for lidt hjælp her, da jeg normalt ikke køre med el..Men ønsker at vinter træne lidt..
Så er sådan et sæt her et udmærket bud på en motor som vil kunne bruges eller er der bedre alternativer til ca samme penge?
http://modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=31080
Skal bruges til vinter træning og måske lidt klubrace. Det er indedørs 1/10 offroad der er tale om, med fri størrelse motor.. Men har hørt at 10.5T eller max 9.5T er at foretrække. Så nu må i gerne spytte ud af jeres viden om disse elmotore :O)
maj 2008
Følger: 26 Følgere: 31 RC-enheder: 4 Emner: 47 Svar: 1.006
http://rcgalleri.dk/html/vid_vis.asp?VideoID=10000
Følger: 13 Følgere: 189 RC-enheder: 42 Emner: 94 Svar: 3.964
maj 2008
feb 2009
Følger: 15 Følgere: 16 RC-enheder: 2 Emner: 66 Svar: 4.073
maj 2008
og hvor købes det billigst?
8.5 turns er nok ikke nemmer at styre, så tror jeg holder mig til hvad jeg er blevet anbefalet af power :O) Der er forresten tale om 2WD
sep 2008
Følger: 21 Følgere: 20 RC-enheder: 1 Emner: 1 Svar: 55
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Svar: 1.749
http://modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=32319
Der får du virkelig smæk for pengene..
Ezrun er et godt budget valg, men syntes motorene kører ALT for varme.. 8½T sættet er i øvrigt kun lavet til lette offroad køretøjer. Ikke optimalt.
maj 2008
Nu skal i alle lige huske på at det er til bane brug, hvilket er lidt anderledes end bare at drøne frem og tilbage med max fart på, på en starand :O)
Tass hvad svare det sæt til i T??
aug 2007
Følger: 64 Følgere: 62 RC-enheder: 36 Emner: 26 Svar: 922
Har selv 2 af dem et 9,5'er og et 5,5'er.
5,5'eren sparker virkelig r..
Den sidder i en offroader (AE T4).
apr 2007
Motoren er ikke opgevet i Turns (spørg mig ikke hvorfor) men der er mere kraft i den end der er med Traxxas velineon 3500KV som er på 10 Turns.
Ezrun 5,5T er faktisk kun lavet til onroad
Idéen er jo netop ikke at have alt for mange omdrejninger pr. volt, da det udvikler for meget varme ved belastning. Selvfølgelig afhængig af motorkvaliteten.
aug 2007
Følger: 64 Følgere: 62 RC-enheder: 36 Emner: 26 Svar: 922
Den går bagover hele tiden.
9,5'eren kører jeg med i min TC5 (onroad), og den kører bare super.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 10 RC-enheder: 2 Emner: 2 Svar: 45
Mvh. Michael
Følger: 13 Følgere: 189 RC-enheder: 42 Emner: 94 Svar: 3.964
nov 2005
Følger: 168 Følgere: 170 RC-enheder: 27 Emner: 95 Svar: 3.761
tass castle 4600kv motoren kan umuligt være kraftigere end vxl motoren hehe
så har du haft en defekt motor til test
vxl motoren er desuden en L can hvor castle er S can
Jeg ville tage en mamba max/sidewinder esc og så en turnigy 2600kv og 4celler lipo.
eller hvis jeg skulle køre prof løb en keda 36/50 4400kv motor og 2cells
den motor har så mange nosser at man må grine lidt af de dyre mærker som lrp-gm osv osv
Mvh k
apr 2007
men prøv du at gå fra en vxl rustler til en ccrm4600, og du får samme performance med et køligere setup.
Og jeg er udemærket godt klar over at der er størrelses forskel, men det er der os på de materialer der er brugt.
'Jeg kan kun udtale mig om de erfaringer jeg har lavet...
maj 2008
Så er kristians anlæg det ene eller det andet, forstår ikke lige helt hvad der menes?
Justering af hvordan den køre skulle ikke være så vigtigt i offroad som det er i onroad, så jeg er mere ude efter noget der trækker som det skal og det behøver ikke have en masse justerings måder..
Der er åbenbart flere meninger end der er folk her inde... Er der nogen der køre 1/10 bane kørsel som har et bud? Inden jeg bliver helt forviret på hvad jeg skal købe :O)
apr 2007
Men om det er onroad eller offroad, så er det altid en god idé at have justeringsmuligheder da du netop kan gå ind og drosle en motor hvis den er for hidsig.
I den sammenhæng er castle creations sidewinder ESC et godt valg, da den har alle de muligheder du for brug for, det samme gælder den mamba max som kristian nævner, den er bare langt stærekere og dyrere end sidewinder (et prioriteringsspørgsmål, men mamba max er den bedre af de 2)
Mamba max har været en eftertragtet esc i længere tid for både onroad og offroad bane-kørsel.
Grunden til jeg linker til sidewinder comboen, er at motoren uden tvivl vil leve op til dine krav, og det er et prisstærkt sæt.
Motoren tar uden problemer 4s lipo, dog kun 3s med sidewinder esc.
Men syntes evt du skulle komme med en ca. pris som det må koste, så kan folk jo komme med deres bud på en god combo derudfra.
mar 2007
Følger: 50 Følgere: 52 RC-enheder: 2 Emner: 41 Svar: 938
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 88
Peter
maj 2008
Pris hmm tjaa som skrevet fra start så ønskede jeg noget til ca den pris LRP sættet kostede, da den kun skal bruges til hygge træning igennem vinteren... Da 1/10 El ikke helt er mig,.. Men hvis det ikke kan bruges må jeg jo smide mere i...
Peter S der er ingen der har lagt hal til, klubben lejer 2 haller af en privat udlejer, hvor der er fast opstillet en offroad bane og en onroad bane 352 dage om året.
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 9 Svar: 88
Ja, men hvem?
Peter
maj 2008
Der er tale om nogle bygninger som tidliger var et stort møbelhus, i udkanten af frederikshavn, den dag i dag er der flere mindre butikker i bygningen og 2 af hallerne lejer frck som er den ene af 2 RC klubber i byen, den anden hedder frcc.dk hviket er den jeg normalt køre i da de har udendørs 1/8 buggy bane... Men hvad ejeren af hallerne hedder ander jeg af gode grunde intet om, men jeg ved dog der bare er tale om en forretningsmand som intet har med klubben at gøre..
Bud på en motor i den prisklasse??
Brian : Det er sku nogle havl dyre nogle du disker op med, kan mindre ikke gøre det fornuftigt bare til træning og måske et par enkelt hygge løb i klubben...
maj 2008
Det næste er så at de kom også med forslag til ESC hvilket slet ikke var det dyreste LRP skidt osv men faktisk noget der var meget billiger og de er begge "hardcore køre" Problemmet er at jeg kan sku ikke huske hvad den hed og for at det ikke skal blive en gætte konkurrance tænkte jeg om nogen kunne hjælpe mig med at forstå hvad der er behov for? Altså hvordan kan jeg se om den er oki til formålet? Det behøver jo ikke lige at være en GM kunne jeg forstå på dem...
Brushless motor til 1/10 offroad