{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
734 visninger | Oprettet:

Nitro Problem {{forumTopicSubject}}

Hej rc-folk

Jeg har lige købt mig en nitro buggy, som jeg er ved at tilkøre, den har sået i tomgang på 2 tank fulde. men nå jeg så skulle ud og køre langsomt i crikler, ville den ikke køre. den kan godt gå op i omdrejninger, men der kommer en tyk røg, og uforbrændt nitro ud. nå man så prøver at give gas kommer der en endu tykker røg ud, men den vil ikke bevæge sig....
Det er en HPI Pulse 4,6

Håbe at i kan hjælpe mig smiley

Ps. jeg ved godt at man sikkert kan fide det i nogle album her på siden, (men jeg syntes ikke at man kan) + at man skal læse 100 beskeder før den er en der siger noget fornuftigt


på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nitro Problem
  • #1   19. maj 2010 Det er ikke altid at fabriksindstillingerne af karburator er perfekte. Så det er ikke forkert at indstille den hvis den ikke kan køre pga at blandingen er for fed..

    Så lidt ind på H og L skrugen. Og det kan du se i instruktionerne hvor de sider.


  • #2   19. maj 2010 sku måske ha læst hele indslaget.. Men det var sååå langttt, så sku lige vågne igen, kan du skuppe den frem og tilbage uden modstand. Og du skriver at motoren går op i omdr.. mange? viner den mega meget uden at køre.. Eller brummer den bare og spytter olie ud af udstødningen.

  • #3   19. maj 2010 den brummer og spytter olie ud af udstødningen, men det lyder mere normal når den bliver løfter fra jordern, og den lyder som om at koblingen ikke kan køre rundt, men der er næsten ingen modstand, hvis man skubber til bilen

  • #4   20. maj 2010 Hej Thomas
    De fleste motorer står mega fedt fra fabrikken for at sikre at de får smøring nok under tilkøring / indkøring. Derfor er det også helt normalt at den hoster og spytter en masse olie ud af udstødningen.
    jeg tror simpelt hen din motor står så fed at den ikke vil tage omdrejninger nok til at koblingen tager fat. Det er jo en centrifugal type kobling, som skal op på et vist antal omdrejninger, før den tager fat.
    Prøv at magre HS nålen en lille kvart omgang ud ( med uret ), og se / hør om den så ikke vil tage flere omdrejninger og dermed køre !
    Men hold øje / fingre med temperaturen - at den ikke løber for varm. Du kan evt. læse på min hjemmeside ( se profil ) omkring indkøring og tilkøring af nye nitromotorer.
    Med venlig hilsen
    Niels Vangsøe


  • #5   20. maj 2010 så nu virker den. mange tak for hjælpen

Kommentér på:
Nitro Problem

Annonce