{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
514 visninger | Oprettet:

Brushless upgrade, lidt kontrol høj ved fart {{forumTopicSubject}}

Hej er i gang med et Monster beetle Upgrade / referb projekt...

det nye opgrade virker rigtig godt og der er meget power/fart tilgængelig

men det er som om at den ikke så let vil dreje når der kommer lidt fart på.

kan det være servosaveren der ikke så godt kan håndtere den extra power ?
og i så fald er der nogen der har en ide til en ande ?

skiftede fra en 540 stoc motor til en ezrun 9T


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brushless upgrade, lidt kontrol høj ved fart
  • #1   23. apr 2012 Mon ikke det er den ekstra interti når de store dæk kører hurtigere rundt en før.

    Du kan tjekke om det er servo eller servo saver ved at dreje og holde fast i forhjulene. Hvis servoen kan aktivere saveren er det nok den.

    Hvilken servosaver er der tale om? Kan den evt. strammes.

    vh.
    Anders


  • #2   23. apr 2012 Det er den der std har fulgt med bilen tror jeg...
    den virker meget løs smiley men jeg har ikke meget at ha det i ... prøver din test i morgen....

    er en 3KG servo stor nok ? eller bør jeg under alle omstendigheder overveje at skifte den også ?


  • #3   24. apr 2012 Nu har jeg selv kørt monster beetle og også haft nogen vilde motore i. Dengang en Tamiya Technigold rx-540vz som var en wild bandit.
    I dag er den jo ingen ting i forhold til hvad der stoppes i de stakkels rc biler.

    Monster beetlen har ud over svaghederne ved gear kassen også lidt problemer med styringen som du allerede har erfaret.

    Det første problem er at den stort set ingen vægt har på forhjulene ved høj fart, herved ingen kontakt til vejen og kan hermed ikke dreje.

    Andet problem er at dækkene er af ballon typen der puster sig op ved høj fart.

    Du kan prøve at sætte nogen "tungt" foran på dytten og se om det hjælper på dreje egenskaberne - herefter kan du justere dit styrtøj så hjulene peger lidt indad. Når der er fuld speed på bliver hjul vredet den modsatte vej.

    Tvilvler på at en stærkere servo vil være til nogen hjælp, men herimod er det som skrevet en fin ide at prøve en anden servi saver, den flekser garanteret en del.

    Du skal sikre dig at den har et ordentligt styr ud slag, måske kan du stille dette på din sender, ellers kan du afhjælpe det ved at skifte servi saveren til en med "længere" arm.




  • #4   24. apr 2012 Hey Jacob, du modtager nok dit batteri idag smiley


    Jeg har 2 af de servoer benny han linker til hvis du skal bruge en? Har dog ingen servohorn, men ja du skal vel osse have servosaveren på i stedet smiley


  • #5   24. apr 2012 Hej Alle sammen mange tak for indput.

    Jo jo MB har ingen vægt i snuden men der ser nu nermere ud som om den ikke prøver... og er det ikke klassisk for beetle at de ikke har vægt i snuden og styrer dårligt, det er vel det der gør det sjovt smiley

    jeg prøver at tjekke ServoSaveren. ellers må vi jo us og invisterer i en ny servo, eller se hvad der er i kassen smiley

    Jonas tak for info, det er nu ikke til den , der er rigelig smæk på det 2S batt jeg har i den nu , men det var til min airboat smiley


  • #6   25. apr 2012 Hvis jeg holder dækkende og drejer
    kører servoen ud til max af servo saveren,

    har jeg i så fald ret i at servoen er stærkere end servo saveren og så bør den skiftes ?

    skal servo saveren passe til servoen ?


  • #7   26. apr 2012 super .... kigger jeg på TAK smiley


Kommentér på:
Brushless upgrade, lidt kontrol høj ved fart

Annonce