{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.269 visninger | Oprettet:

Klaus B
Klaus B
Tilmeldt:
13. mar 2010
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 102

LRP - Ny, men underlig {{forumTopicSubject}}

Har netop åbnet og monteret dette sæt:

http://www.midhobby.dk/produkter/123-combo-saet/28506-lrp-brushless-combo-spin-super-vector-k4-135t/

Efter "binding" med ESC'en så den har N, F, R fra min reciever kan jeg give "gas" på bilen nogle gange før den går ud. Den har nervøse trækninger som den sender igennem til servoen hvilket resulterer i at hjulene sådan spontant drejer lidt i ryk. Efter max 1-2 minutter blinker begge LEDs på ESC'en og jeg mister kontakten.

Jeg har prøvet følgende:

Andre batterier.

Anden modtager (Der bliver brugt Spektrum SR300)

Anden reciever, som på kryds er prøvet med SR300 modtagerne.

Andet Sensorkabel.

Lige meget hvad skaber den sig.

Jævnfør manualen kan fejlen være følgende:

"Speed-Control switches off frequently"

= Model used to often without cool-down periods
-- Har aldrig kørt
Motor stronger than motor-limit or input voltage too high
-- Går jeg ikke ud fra da det er købt som combo sæt og bruger et 2S LiPo
Stuck drivetrain or ballbearing -- Modellen (Losi XXX SCT) har kørt 30 min i alt.
Motor defective -- Det eneste jeg ikke har mulighed for at teste.

Nogle råd til hvad jeg kan prøve før jeg kører op og afleverer sættet tilbage.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LRP - Ny, men underlig
  • Dennis
    Dennis Tilmeldt:
    nov 2012

    Følger: 1 Svar: 1
    #1   19. jul 2013 har du programmeret escen?

  • Klaus B
    Klaus B Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 102
    #2   19. jul 2013 Så langt syntes jeg ikke jeg når at komme. Kan det være problemet. Den har jo en default setting, så jeg har ikke været inde og vælge den igen.

  • #3   20. jul 2013 Prøv en anden servo. Jeg har haft samme problem dog med et andet motor sæt.
    Det viste sig at være servoen der lavede balade.


  • Morten Q
    Morten Q Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Svar: 2
    #4   20. jul 2013 har persis samme problem med min med den opsætning. man skal viste hente nogen data men mangler det stik man skal bruge

  • #5   20. jul 2013 Du skal starte med lave en setup eller calibrering som LRP kalder det.
    Er beskrevet i manualen.
    Inden du har været den del igennem er resten gættetier.

    Ved ud fra dit indlæg ikke om dette allerede er gjort.
    Men uden at have været dette igennem ved esc ikke hvad der er gas, neutral og brems osv.

    At den drejer med hjulene lyder dog som et servo problem.
    Så af med servo - lav en kalibrering og skriv hvad den så gør.


  • Klaus B
    Klaus B Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 102
    #6   20. jul 2013 @Jan - Jeg starter med at lave den kalibrering. Det fungere uden problemer. Jeg udelukker lidt servoen som et problem da det "gamle" motor/ESC sæt jeg lige pillede af ikke skabte problemer.

    @Morten Q - Fik du løst dit problem?

    @Flemming - Som skrevet tror jeg ikke det er servoen. Den lavede ikke problemer før, så skulle det give et problem at monterer en ny ESC?


  • #7   20. jul 2013 Prøv alligevel uden servoen - har set flere gange at en servo der trækker for meget strøm laver numre. Er jo et spørgsmål om hvad bec finder sig i.

    Det et pisse træls døje med noget nyt når det bare burde spille.


  • #8   20. jul 2013 Man ved aldrig med de servoer prøv at hive den fra modtageren og se om der stadig er problemer med BL sættet. Er der så det tja så kan det vel være en defekt i enten ESC eller motor.

  • Klaus B
    Klaus B Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 102
    #9   20. jul 2013 @Danny V - Selv med servoen pillet fra er der problemer. Den sender også "ticks" ud til hjulene så den en gang i mellem giver gas (!)

    Jeg har printet manualen ud i farver nu så jeg ordentligt kan se de farver de siger skal bruges fordi den er "super user friendly". Men det lader ikke til jeg rigtig kan ændre på de indstillinger der ligger der som default. Om ikke andet har jeg været den process igennem uden at det har hjulpet.


  • Morten Q
    Morten Q Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Svar: 2
    #10   20. jul 2013 nej jeg bøvler stadig med min. mangler det stik til pc'en:)

  • #11   20. jul 2013 Stikket Morten taler om behøver du kun hvis du skal have opgraderet firmware mv.



  • Klaus B
    Klaus B Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 102
    #12   20. jul 2013 Så har jeg indleveret sættet til Mid-Hobby. De kunne heller ikke få den til at kører ordentligt så den ryger på værkstedet. Jeg skal nok lige opdaterer tråden når jeg hører mere.


  • #13   20. jul 2013 Du skulle vel aldrig have en savöx servo i bilen?

  • Klaus B
    Klaus B Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 102
    #14   20. jul 2013 @Hop-Up Henrik - Nej det er det ikke. Det skal siges at når man piller servoen fra, sender den stadig signal ud til hjulene så de engang i mellem giver lidt gas. Efter godt 30 sekunder blinker ESC med alle led's og man mister muligheden for at få kontakt med den.
    Så servoen kan udelukkes som umiddelbart problem.


  • #15   20. jul 2013 Så bliver det spændende om de finder fejl ved sættet på værkstedet.


  • Klaus B
    Klaus B Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 102
    #16   25. jul 2013 *UPDATE:
    Til fremtidigt brug vil jeg lige opdaterer tråden.

    Forhandleren fandt en fejl på ESC'en. Den skal ikke gøre som den gør og det er ikke nødvendigt at lave en firmware opdatering af den.

    Den blev byttet og er nu monteret i bilen - Alt ser ud til at fungere som det skal.



  • #17   25. jul 2013 Det var da super hurtig og god service, dog træls med den fejl.

    Uanset, fedt du kan komme ud og trille med bilen.


  • Klaus B
    Klaus B Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 102
    #18   25. jul 2013 Jeg kørte om med den i lørdags hvor en af sælgerne prøvede det af i butikken. Han kunne heller ikke få den til at virke, men de har den regel om at den skal forbi deres værksted før de ombytter. Hvilket er forståeligt nok da mange af de fejl folk kommer med nok er fejl 40.
    Tirsdag blev der sendt en ny til mig som jeg havde onsdag. Ikke så meget pjat. Det er da til at forholde sig til.



  • #19   25. jul 2013 Super service må man sige og alle er glade.

Kommentér på:
LRP - Ny, men underlig

Annonce