{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
903 visninger | Oprettet:

hvorfor {{forumTopicSubject}}

halløj i skoven...

sad og snakkede med en Buddy..
Og snakken kom hurtigt ind på valg af motorsæt til crawl/scale/trail biler..

Vi holder begge på at brushless er vejen frem.. blandt andet pga programmerings mulighederne og at man både kan have low end kontrol og fart til når der er behov for det.. samt minimal vedligeholdelse
Vi er begge rimeligt glade for Castle creations og deres grej..

Det eneste vi kan komme frem til er fordelen ved brushed er det er billigere og simpleste løsning.

men er der noget vi har overset?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor
  • #1   7. jun 2018 Sad og så en video fra Holmes Hobbies, den eneste ulempe ved Brushless han nævnte, var at de ikke er helt så glade for vand, så hvis du ikke skiller regelmæssigt (han mente efter hver vand tur) så ruster motoren indeni, hvor en brushed kan skylles og tørres med trykluft meget nemmere.

  • #2   7. jun 2018 Vis mig et brushless sæt med sensor der kan holde til blive slæbt igennem mudder, sne og vand.
    Brushless er både mere effektivt og nutidigt, men der skal et ret fint sæt til med sensor i motoren for det kan køre glat v langsom kørsel.

    Har siden min første SCX 10 i 2011 druknet to brushless esc’er, en tredie gik op i røg.

    Siden har jeg kørt med gode kul motorer, de klarer det absolut lige så godt og på en 3-4 timers tur klarer de uden skifte batteriet på 5000 mah.
    Har Axial AE5 + Holmes Hobbies motor i Preben på 2S, og Hobbywing 1080 og Tekin 35T på 3S i Hæmoriden.

    På en god traditionel crawler esc som 1080 eller Tekin FXR er der mindst de samme programmerings muligheder som avancerede brushless.

    Kigger man lidt med hvad folk kører med i udlandet til store seriøse konkurrencer, ja så er gode kul motorer suverænt det foretrukne driv middel.


  • #3   7. jun 2018 Kul er vejen frem.

  • #4   7. jun 2018 En billig tsky 120 a esc som er en hobbywing kopi og så en sensor motor samt den lille hobbywing programkort så er du kørende for lige over 300 kr hvis du ved hvor du skal handle , nej det er ikke særlig glad for vand men har du løst til at sejle så køb en båd , du for bedre og mere kontrollerbar effekt ud af et brushless sæt med sensor og langt mere power som aldrig under nogen omstændigheder må undervurderes , lidt hjul hastighed er en stor fordel nogle gange på det løse underlag vi kører på her i landet.
    Men det er bare min holdning , jeg har kørt med kulmotorer legede med ourunners i mine biler for ca 15 år siden og sværger til et sensor setup , dog vil jeg gerne prøve en af de holmes hobby revolver outrunnere med sensor men der er lige et par ting først der er højere oppe på ønskesedlen smiley


  • #5   8. jun 2018 mange tak for info drenge smiley

    dejligt med lidt input og erfaringer fra andre..

    dog må jeg tilføje at mine mest driftsikre biler er de 2 der er brushless og med sensor


  • #6   8. jun 2018 For mig kommer det an på hvad motoren skal bruges til. I min 1:8 el konverterede lst 2 har jeg et rimeligt heftig hobbywing brushless setup og den er en arrig børste som jeg har valgt at tøjre via min sender for ellers ville den slå kolbøtter hele tiden. Tvivler på at jeg kunne finde kul der kunne matche.

    I min X-ray T1 evo2 har jeg haft begge dele men endte på kul fordi at den motor/esc jeg lige har, har et blødere feel og den kører lige så hurtigt som mit brushless setup. Så det blødere feel blev afgørende. Ville nok få samme resultat hvis brushless havde sensor. Så det finder jeg ud af senere når jeg lige støder på et ikke alt for dyrt brushless/sensor setup her på sitet.

    Resten er benzin biler, som er min absolut foretrukne trækhest over alle andre. Støjer af helvede til, laver et svineri uden lige og stinker. Jeg kan lide mine biler som jeg kan mine kvinder, dybest set.


  • #7   8. jun 2018 Er lige begyndt med at køre bruchless i min Hpi Ventura. kan godt lide at have kontrol over bilen når jeg kører ekstremt langsomt. men ja det dur ikke i vand. Men hobbywing kommer med Axe. som skulle kunne klare vand. Når det kommer på markedet skal jeg have et. Men tror prisen bliver hård.1500/2000 kr.

  • #8   8. jun 2018 Jeg tror Jan har ret i at sensored brushless er ret følsomme for vand og mudder, dog har jeg rigtig gode erfaringer med outrunnere uden sensor, nemme at rengøre, god kontrol ved lave rpm og overlegent moment, dog kan det kræve en voldsom gearing for at få fart i kassen, og evt. højere batterispænding så som 3-4-6s.

Kommentér på:
hvorfor

Annonce