3.574 visninger
|
Oprettet:
Pakke er tilbage holdt af tolden {{forumTopicSubject}}
Hvad plejer i at gøre, når en pakke er blevet tilbageholdt af tolden.
Den er fra hbbyking.
De skriver at der mangler faktura.
feb 2007
Følger: 117 Følgere: 130 RC-enheder: 27 Emner: 176 Svar: 5.837
Den printer du ud og sender til dem så de kan fortolde det
nov 2007
Følger: 201 Følgere: 190 RC-enheder: 9 Emner: 114 Svar: 461
Har selv prøvet det, og når det sker, modtager du et brev fra postdanmark hvor på der står at du skal indsende en konto udskrift eller hvad det nu hedder hvor der står pakkens rigtige værdi.
Når de modtager den får du mulighed for at hente pakken en lille uge efter
Hilsen Miké
nov 2005
Følger: 161 Følgere: 164 RC-enheder: 34 Emner: 62 Svar: 370
jul 2005
Følgere: 31 RC-enheder: 1 Emner: 179 Svar: 2.628
feb 2007
Følger: 12 Følgere: 11 RC-enheder: 3 Emner: 17 Svar: 689
efter som hobbyking ikke sender fakture med så vil de alligevel altid bede om fakture under ordnet hvad værdi der står på pakken...
plejer selv at holde den påskrevet værdig under 20$ så blive den ikke taget
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 14 RC-enheder: 4 Svar: 1.749
feb 2007
Følger: 12 Følgere: 11 RC-enheder: 3 Emner: 17 Svar: 689
sep 2006
Følger: 23 Følgere: 59 RC-enheder: 39 Emner: 23 Svar: 750
apr 2007
Jeg har endnu ikke modtaget en vare fra hobbyking hvor fakturaen ikke var frit tilgængelig udefra, og ydermere lagt indvendigt i pakken...
sep 2006
feb 2007
Og hvis man bare klikker igennem forsendelse på hobbykings side uden at tjekke hvilken pris der skal stå som værdi af pakken, plejer den at stå på 39% af pakkens rigtige værdi.
Og det er grunden til at tolden tag alt hvad de kan
apr 2007
sep 2006
aug 2007
Følger: 68 Følgere: 82 RC-enheder: 32 Emner: 39 Svar: 165
Min volvo 1:14 blev først sendt til århus (Jeg bor i KBH og det STÅR på pakken) dernæst til VIBY centeret, skrevet som FEJLsorteret efter jeg ringede utallige af gange, derefter sendt TILBAGE til toldservice hvor den så blev beslaglagt (!????) og de kunne ikke sige hvorfor og pludselig var den VÆK!?
Men da jeg så ringede for gud ved hvormange gange, fandt de ENDELIG pakken, og sendte den til mig... Uden beregning!
Hvergang jeg ringede derind, sagde jeg bare mit navn, så kunne de huske mig pga jeg ringede hele tiden... Skulle satme bare ha min pakke
Men det tog da godt og vel 4 uger fra den første gang landede i DK!
Tsk tsk tsk.....
feb 2007
Så skulle du da være glad for at det ikke var GLS der stod for afleveringen
De glemte at fortælle mig at pakken var kommet til Danmark, og da modelsport.uk ikke fik deres side opdateret før efter de fik pakken tilbage, anede jeg ikke at pakken var undervej og måtte så overbevise modelsport.uk om at det enten var dem eller GLS der måtte betale fragten for at få pakken til Danmark igen.
Det tog 6 uger i alt
nov 2004
Følger: 5 Følgere: 24 Emner: 142 Svar: 265
Det gik ellers fint første gang.
dec 2005
Følger: 47 Følgere: 128 RC-enheder: 10 Emner: 128 Svar: 5.159
Må sige da jeg fik min MCD med GLS fra Modelsport i England var der ingen problemer.
feb 2007
Ja det var en af de slemme
Men det er nu ikke først gang jeg har haft problemer med de forskellige pakke post firmager, og det har lært mig altid at få sendt pakken til min arbejdsplads så pakke post firmagerne ikke kan komme med dumme undskyldninger om at man ikke er hjemme når de kommer og bare smider en besked i postkassen.
Det er faktisk lidt skræmmende at man snart skal ha´ fast arbejde for at få en pakke sendt
dec 2005
Det var engang jeg ventede en pakke med nogle stumper i og det var sommer så der var åbenbart en masse ferieafløsere... Nå men jeg ventede pakken den kom aldrig jeg var endda hjemme hele dagen for at kunne modtage den. Men den dukkede som sagt aldrig op!
Nå dagen efter så mødte jeg tilfældigvis underboen så jeg spurgte om de havde modtaget en pakke eller noget til mig? Det ville han da lige se efter og jo SØRME jo om ikke der lå en pakke talon i deres postkasse. Så havde den idiot til postbud ikke lige gidet gå hen til min dør! Næh nej man vælger jo bare den dør og postkasse som er nærmest og som ikke bærer hverken den korrekte addresse eller navn! Det ska godt nok siges at jeg bor i et hus hvor det er delt i 2 lejligheder en i stuen og den på første som jeg bor i. Dørene sidder på samme side min er bare lidt tilbagetrukket men derfor burde et postbud sq da lige kigge på modtagernavn og hva der står på den dør/postkasse som de vælger at smide en pakke talon i!!! Hva hvis nu den lejlighed for neden stod tom? såh havde jeg sq nærmest ikke fået den pakke før den var blevet sendt retur til afsender og de havde gjort mig opmærksom på de havde fået den retur. Bare fordi den sløve padde til postomdeler ikke lige gad at se om der skulle være en dør lige rundt om hjørnet...
Nå der kom lige lidt galde men sån er det jo af og til. Det ska siges jeg ringede og klagede til PostDK men den første jeg fik fat i var en ubehøvlet fløs som kom med dårlige undskyldning om at deres omdelere ikke kunne rende hele vejen omkring huse osv. hvor han så lige fik at vide at det ikke kan undgåes at se min dør når man går ind på den lille sti som føre til begge døre til huset. Så ringede jeg til dem en gang mere for at klage over fløsens ubehøvlede tone og det med pakken og den anden jeg kom til at snakke med var noget HELT andet og de ville da lige oprette en klageskrift i deres database.
feb 2007
Jamen jeg kan da godt forstå dem, at du har været så flabet at bestille en pakke når der var ferieafløser på.
Og så er det helt uden at du har malet en stiplede linje hen til din dør hvor der hæger en pose med drikke penge i, og en forsikring om at han er kommet til det rigtige sted
Åhh ja, ferieafløser kender vi vist alle sammen
dec 2005
Det er sq ikke alle der er lige skarpe til deres job det er helt sikkert.
Normalt er jeg godt tilfreds med PostDK når de kommer med ting men det i sommers pissed mig af hva hvis jeg nu stod og skulle til et stævne og skulle ha brugt de dele??? det er jo noget lort.
Pakke er tilbage holdt af tolden